Strona 54 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 152 53 54 55 56162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 maja 2010, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2818
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
jednak w ciągu dnia możesz pracować max 12 godzin
Dobra wolfzan ci to wytłumaczył uważasz inaczej ok sadze ze kierowcy i tak będą dalej pracować dłużej bo zapewne mało kto zna te przepisy co przytoczyłeś.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 maja 2010, 16:36

Cytuj:
Cytuj:
jednak w ciągu dnia możesz pracować max 12 godzin
Dobra wolfzan ci to wytłumaczył uważasz inaczej ok sadze ze kierowcy i tak będą dalej pracować dłużej bo zapewne mało kto zna te przepisy co przytoczyłeś.
Tu nawet nie chodzi o znajomość tych przepisów, a stosowanie przepisów, do których rzeczywiście kierowcy mają się stosować, a nie wprowadzanie jakichś dodatkowych udziwnień...


Post Wysłano: 06 maja 2010, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
3 razy w tygodniu max 15h/dobę (skrócenie odpoczynku do 9h).
3 razy pomiędzy 2 tygodniami (nie można skrócić 3 razy w jednym i trzy razy w drugim) :wink:

Wg mnie, dzięki temu, że nawet kierowcy nie znają dobrze przepisów (nie mowie tu o was, ale znam takich co się ledwo orientują) jest później problem zarówno z dyspozytorami i jak i z pracodawcą (chociaż on posiadając licencje i te wszystkie bajery powinien znać te wszystkie przepisy elegancko)

ale chyba sam pokuszę się o jakiegoś maila albo telefon do ITD żeby sie upewnić czy oni na drodze sprawdzają tylko zgodnie z 561/2006 czy też biorą pod uwagę krajową ustawę...
jak coś to zdam później relacje...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 06 maja 2010, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

heh te udziwnienia to niestety obowiązująca w Polsce ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o czasie pracy kierowców.
Z tym, że ona obowiązuje tylko kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (umowa o prace). (pomijając kierowców na trasach regularnych do 50 km)

Jak ktoś nie jest zatrudniony na umowę o prace to rzeczywiście nie musi się do niej stosować.

A czas pracy kontroluje PIP, ale w przedsiębiorstwie, a nie na drodze.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 06 maja 2010, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
3 razy w tygodniu max 15h/dobę (skrócenie odpoczynku do 9h).
3 razy pomiędzy 2 tygodniami (nie można skrócić 3 razy w jednym i trzy razy w drugim) :wink:
Ani jedno ani drugie. Czas pracy przeciągnąć do 15h i jednocześnie skrócić odpoczynek dzienny do 9h można TRZYKROTNIE POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI - nie 3 razy w tygodniu.

_________________
---


Post Wysłano: 06 maja 2010, 18:49

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
3 razy w tygodniu max 15h/dobę (skrócenie odpoczynku do 9h).
3 razy pomiędzy 2 tygodniami (nie można skrócić 3 razy w jednym i trzy razy w drugim) :wink:
Ani jedno ani drugie. Czas pracy przeciągnąć do 15h i jednocześnie skrócić odpoczynek dzienny do 9h można TRZYKROTNIE POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI - nie 3 razy w tygodniu.
Zgadza się, nie sprecyzowałem. Natomiast przedłużenie czasu jazdy dwa razy do 10h może nastąpić właśnie dwa razy w tygodniu licząc od poniedziałku od północy do niedzieli do północy. Ot takie zamieszanie...


Post Wysłano: 06 maja 2010, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
3 razy w tygodniu max 15h/dobę (skrócenie odpoczynku do 9h).
3 razy pomiędzy 2 tygodniami (nie można skrócić 3 razy w jednym i trzy razy w drugim) :wink:
Ani jedno ani drugie. Czas pracy przeciągnąć do 15h i jednocześnie skrócić odpoczynek dzienny do 9h można TRZYKROTNIE POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI - nie 3 razy w tygodniu.
ot to :mrgreen:
źle się wyraziłem (powinienem napisać w ciągu 2 kolejnych tygodni)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 06 maja 2010, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
Czas pracy przeciągnąć do 15h i jednocześnie skrócić odpoczynek dzienny do 9h można TRZYKROTNIE POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI - nie 3 razy w tygodniu.
ot to :mrgreen:
źle się wyraziłem (powinienem napisać w ciągu 2 kolejnych tygodni)
Wydaje mi się, że cały czas źle się wyrażasz i być może wprowadzasz niektórych w błąd.
Co to ma niby znaczyć "powinienem napisać w ciągu 2 kolejnych tygodni"? Jakich dwóch tygodni? Gdzie jest mowa w przepisach o jakichś dwóch tygodniach odnośnie skracania odpoczynku dobowego?

Sprawa jest prosta, a Ty ją komplikujesz, wyrażasz się nieprecyzyjnie lub wręcz po prostu nie znasz, nie rozumiesz tych przepisów.

1. Czas dzienny prowadzenia pojazdu wynosi 9h i można go przedłużyć do 10h DWUKROTNIE W CIĄGU TYGODNIA.
2. Odpoczynek dobowy wynosi 11h i można go skrócić do 9h TRZYKROTNIE POMIĘDZY DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI.
3. Tydzień to okres od poniedziałku 0:00 do niedzieli 24:00. Okres pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi NIE JEST TYM SAMYM co tydzień, choć zwykle okresy te pokrywają się w swych wiekszych częściach.

_________________
---


Post Wysłano: 06 maja 2010, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
choć zwykle okresy te pokrywają się w swych wiekszych częściach.
wydaje mi się że dlatego wyraziłem się nieprecyzyjnie
przepraszam

odnośnie sprawy wyżej napisałem do WITD we Wrocławiu, mam nadzieje że coś odpiszą...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 06 maja 2010, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
choć zwykle okresy te pokrywają się w swych wiekszych częściach.
wydaje mi się że dlatego wyraziłem się nieprecyzyjnie
przepraszam

odnośnie sprawy wyżej napisałem do WITD we Wrocławiu, mam nadzieje że coś odpiszą...
Okres pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi to po chłopsku okres po miedzy jednym weekendem a drugim jeżeli pracujesz np od poniedziałku do piatku.


Post Wysłano: 06 maja 2010, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

o QWa

dopiero teraz do mnie dotarło
mój błąd... i to poważny
sry za zamieszanie odnośnie 9h dobowego odpoczynku...


czasem jednak warto z kimś o tym pogadać :)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 07 maja 2010, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Dostałem odpowiedź od ITD

nie sprawdzają na drodze czasu pracy
więc można jeździć tak jak pisaliście
czyli pracować 13 i 15(przy skróconym odpoczynku) godzin
(wtedy ewentualnie wyjdzie przy kontroli PIP)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 07 maja 2010, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lut 2010, 17:46
Posty: 56
GG: 1
Lokalizacja: Rybnik

Firma InfoLab z Tychów, opracowała i udostępniła na swojej stronie internetowej http://tachospeed.pl/pl_ustawy_i_dyrektywy.php/336 formie ulotki rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego. Warto ściągnąć i zapoznać się szczególnie Ci, którzy mają jakieś problemy z opanowaniem tego rozporządzenia.

Dodatkowo, można pobrac sobie wszystkie Ustawy, dokumenty i rozporządzenia związane z pracą kierowcy oraz działalnością firm transportowych http://tachospeed.pl/pl_ustawy_i_dyrektywy.php.


Post Wysłano: 09 maja 2010, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Dostałem odpowiedź od ITD

nie sprawdzają na drodze czasu pracy
więc można jeździć tak jak pisaliście
czyli pracować 13 i 15(przy skróconym odpoczynku) godzin
(wtedy ewentualnie wyjdzie przy kontroli PIP)
Nie można w każdym przypadku. Od prawie roku obowiązuje poprawka uwzględniająca jazdę w nocy, czego ITD, na szczęście, nie sprawdza, ale PIP jak najbardziej.

Poza tym istnieje art. 20, traktujący o godzinach nadliczbowych, który pozwala pracować więcej ze względu na "szczególne potrzeby pracodawcy", co w praktyce oznacza "każdy ładunek należy zawieźć na wczoraj" ;)

Zwróć także uwagę na art. 31 ust. 3, który jest dowodem na rozbieżność polskiego i europejskiego prawa. Ja, na przykład, jestem - jak to ładnie ustawa określa - "przedsiębiorcą osobiście wykonującym przewozy drogowe", a nie przedkładam żadnego "oświadczenia", tylko zwykłe zaświadczenie, gdzie podpisuję się i jako pracodawca, i jako pracownik, wg pouczeń ustawodawcy europejskiego.

Ogólnie rzecz biorąc, ustawa o czasie pracy kierowców jest po to, by księgowa wiedziała jak Ci naliczyć płace i by szef nie zajeździł Cię na śmierć. Dalej podtrzymuję twierdzenie, że jeśli stosujesz się do przepisów rozp. 561/2006/WE i nie przesadzasz z używaniem "młotków" na tacho, będziesz w porządku z czasem pracy.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 09 maja 2010, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Przy tym wszystkim nie rozumiem czemu uparliście się że po 15 h. pracy mam miec skrócony odpoczynek 9h. Jak będę miał ochotę to będę stał 14h. i nic komu do tego. Tutaj przydatny link dla tych którzy nie ogarniają, symulator czasu jazdy, można sprawdzic tarczki jak i pobawic się teoretycznie , może to trochę rozjaśni.
www.symulator561.pl
www.stopitd.pl http://www.viggen.pl


Post Wysłano: 09 maja 2010, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Przy tym wszystkim nie rozumiem czemu uparliście się że po 15 h. pracy mam miec skrócony odpoczynek 9h. Jak będę miał ochotę to będę stał 14h. i nic komu do tego. Tutaj przydatny link dla tych którzy nie ogarniają, symulator czasu jazdy, można sprawdzic tarczki jak i pobawic się teoretycznie , może to trochę rozjaśni.
http://www.symulator561.pl
http://www.stopitd.pl http://www.viggen.pl
mozesz sobie stac 20 ale i tak bedziesz mial uznany jako skrocony
bo masz sie zawsze miescic w 24

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 09 maja 2010, 12:36

Cytuj:
Przy tym wszystkim nie rozumiem czemu uparliście się że po 15 h. pracy mam miec skrócony odpoczynek 9h.
Dlatego, że Twój okres rozliczeniowy to 24h. Jeśli będziesz pracował 15h, to do 24h brakuje Ci akurat 9h, które będą uznane jako skrócony odpoczynek na tę konkretną dobę. Potem możesz stać ile chcesz, ale po zakończeniu 9h odpoczynku mija Ci 24h okres rozliczeniowy i zaczyna się nowy.


Post Wysłano: 09 maja 2010, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Ja to rozumiem ale ten temat był poruszany i częśc kolegów zrozumiała że musi ruszyc po 9h.Ten drugi link z mojego poprzedniego postu jest konkretniejszy, niezła zabawka nietylko dla przyszłych drajwerów.


Post Wysłano: 09 maja 2010, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Mam pytanko, jak robie odpoczynek dobowy na otwartym tacho (karta kierowcy) to powinienem narysowac pauze na wydruku?


Post Wysłano: 09 maja 2010, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Mam pytanko, jak robie odpoczynek dobowy na otwartym tacho (karta kierowcy) to powinienem narysowac pauze na wydruku?
Ja osobiście nie opisuje pauzy ale coraz częściej ITD mówi żeby opisywać bo może trafić na takiego inspektora który się doczepi.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 54 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 152 53 54 55 56162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: