Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kurs na przewóz żeczy nie równa sie temu że trzeba mieć ukończone 21 lat do prowadzenia pojazdów powyżej 7,5t DMC

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Aha. To czemu się równa?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Poprzednia ustawa mówiłam że trzeba spełnić warunki aby prowadzić pojazdy powyżej 7,5t DMC między innymi
- ukończone 21 lat
- ukończony kurs na przewóz rzeczy
- nie karalność
- badania okresowe i psychotechniczne

Nie przypominam sobie żeby była jakaś wzmianka na dokumencie formatu A5 który się otrzymywało po skończeniu kursu na przewóz żeby była wzmianka ze minimalny wiek do prowadzenia pojazdu wynosi 21 lat.
Ma ktoś może wzór takiego dokumentu, bo mój jest w firmie :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

No dobrze, ale jedyną podstawą prawną dla osób w takich sytuacji jak ja jest właśnie tamta ustawa, ktorej w obecnym kształcie już nie ma...

W nowym kształcie o takich osobach zapomniano i stąd ten cały problem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W nowej masz napisane jak skończysz KW 280 godzin i masz 18 lat to możesz jeździć lub 21 lat i 140 godzin
Według mnie KW i kurs na przewóz rzeczy jest to samo
To jak by to wyglądało masz 18 lat i KW i sobie jeździsz a kolega ma powiecmy 20 lat i stary kurs i nie może jeździć :]
Lub jest inne wyjście
Zrób okresowe szkolenie które i tak musisz odbyć do 2014 roku, 35 godzin aby zrobić wpis do prawo jazdy i wtedy szukaj pracy będziesz miał taki sam wpis w prawku jak osoba po KW

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
To jak by to wyglądało masz 18 lat i KW i sobie jeździsz a kolega ma powiecmy 20 lat i stary kurs i nie może jeździć

Pierwszy błąd to doszukiwanie się tutaj jakiejkolwiek logiki :D
Cytuj:
W nowej masz napisane jak skończysz KW 280 godzin i masz 18 lat to możesz jeździć lub 21 lat i 140 godzin
Według mnie KW i kurs na przewóz rzeczy jest to samo
To samo...... ale to, ze kurs na przewóz rzeczy równa sie kwalifikacji pełnej czy przyspieszonej to już jest nasza wolna interpretacja ;-)

Tak btw jak już wczesniej pisałem ja sobie całkiem odpuściłem. Owszem dążę do prawdy (choć wydaje się być ich kilka), ale i tak postanowiłem dać sobie spokój do 21 roku życia.

Nie zamierzam się wygłupiać przed pracodawcami z tak zamotanymi ustawami, nie chcę problemów na drodze ze służbami. To, że takowe będą jest niemal 100%, skoro na najwyższych szczeblach ITD są takie rozbieżności, to co dopiero ma wiedzieć zwykły inspektorek lub policjant.

Gra niewarta świeczki i pare miesięcy można czekać.

Co nie zmienia faktu, że cała ta sytuacja jest żenująca.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 cze 2010, 22:11
Posty: 17
GG: 0

Panowie!
Cytuj:
No dobrze, ale jedyną podstawą prawną dla osób w takich sytuacji jak ja jest właśnie tamta ustawa, ktorej w obecnym kształcie już nie ma...
Nie można mówić, że obowiązuje ustawa, która została zmieniona! Poprzednia straciła moc prawną!
Zmieniono wymóg 21, na zależny od typu kwalifikacji i kategorii prawa jazdy oraz wykreślono całowicie punkt o pojazdach do 7,5 tony.
Cytuj:
Dzwońcie, a ja napisałem kolejny raz do GITD aby sie ustosunkowali do wypowiedzi Kochanowskiego, ale jestem pewny ze odpowiedzą, bo nie widzieli tego programu.
Tak jak napisałem wcześniej zapytania i prośby o interpretacje prawną należy kierować do MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY, ITD jest instytucją tylko wykonującą to prawo!

W mojej ocenie Pan Kochanowski raczej nie przygotowóje samodzielnie odpowiedzi, występuje raczej jako inspektor, podkreślając wiarygodność wypowiedzi!
Cytuj:
ixi wszystko okey, ale co masz na podparcie swoich racji?
Prawo obecnie obowiązujące, jak wcześniej wspominałem to: UoTD ze zmianami oraz rozporządzenie ministra w sprawie szkolenia kierowców wykonującyh transport drogowy.

Jest podkreślone, iż należy odbyć/posiadać "kwalifikację wstępną" oraz, że "kurs na przewóz rzeczy" jest równy z kwalifikacją, ale nie powiedziano jaką! Zapewne stąd tyle różnych interpretacji. Lecz przyjmując, iż jedynym ograniczeniem wiekowym, jaki jest zawarty w UoTD dotyczy "kwalifikacji wstępnej", gdyż rozporządzenie w sprawie szkolenia..., nie zawiera ograniczeni wiekowych.

Kończąc należy podkreślić, że przepisy zawsze były nie jasne i skomplikowane oraz mało kto potrafi na nie odpowiedzieć. Faktycznie jest pewna dziura która niejednoznacznie określa wymogi kierowców z "przewozem rzeczy", niestety ta sytuacja będzie występować do 10 września 2012 roku. kiedy to już wszystkie osoby łapiące się na "przewóz rzeczy" będą miały ukończone 21 lat, lub "zostanie załatana".


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2007, 14:21
Posty: 16
Lokalizacja: Stalowa Wola

Dzwoniłem do znanego inspektora z programu na osi, dyskutowałem z Nim na temat problemu odnośnie wieku i przewozu rzeczy .Oczywiście otrzymałem odpowiedz że możemy jeździć ,lecz poprosiłem o jakiś dowód który mógłbym przedstawić pracodawcy i po rozmowie otrzymałem następującego e-maila :

Witam!



Przedstawiam poniżej podstawy prawne w związku z rozmową telefoniczną przeprowadzoną w sobotę 05.06. 2010r.

a) Art. 3 Ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy — Prawo o ruchu drogowym( Dz. U. z 2006r. Nr 235 poz. 1701)

b) Art.1 pkt 7 ustawy z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2010r. Nr 43 poz. 246) który dokonuje zmiany artykułu 39a ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2007r. Nr 125 poz. 874)

c) Art. 5 ustawy z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2010r. Nr 43 poz. 246) wskazujący że kierowcy którzy nabyli uprawnienia zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 125 z 2007r. poz. 874 ze zm.) zachowują je w brzmieniu dotychczasowym.

Z tej pierwszej ustawy wynika że kierowcy którzy uzyskali kat. C prawa jazdy do dnia 10.09.2009r. zwolnieni są z konieczności odbycia kwalifikacji wstępnej tym samym taki kierowca 18 letni który uzyskał kat. C do dnia 10.09.2009r. i odbył szkolenie dokształacające na przewóz rzeczy może prowadzić dowolne pojazdy ponieważ żadne ograniczenia w stosunku do niego nie istnieją.

Przykład:

Taka sama sytuacja dotyczy kierowcę który ma 18 lat i uzyskał analogicznie jak ten powyżej prawo jazdy kat. C i prowadzi pojazd o dmc 6 ton. Ustawa o transporcie drogowym w poprzedniej wersji przewidywała że taki kierowca może prowadzic pojazd do 7,5 tony dmc jeżeli nie ukończył 21 lat. A teraz ustawa w nowej wersji z 02.04.2010r. przewiduje dla takiego kierowcy że musi on uzyskać kwalifikację wstępną przyśpieszoną aby taki pojazd mógł prowadzić. To znaczy że ktoś kto prowadził pojazdy o dmc 6 ton a uzyskał kat. C przed dniem 10.09.2009r. ukończył kurs na przewóz rzeczy nagle znalazłby się w kropce bo od dnia 02.04.2010r. nie mógłby prowadzić takiego pojazdu. Takie rozumowanie jest oczywiście błędne, jednakże niektóre osoby właśnie w ten sposób właśnie próbują udowodnić że 18 latek powinien uzyskać kwalifikację wstepną.

Proszę również czytać informacje zamieszczane na stronie www.kierowca.pl jak i na stronie www.gitd.pl zamieszczam tam swoje artykuły na temat obecnych przepisów związanych z transportem drogowym.

PS.

Nie wiem tylko w którym roku uzyskał Pan prawio jazdy kat. C- a to jest najważniejsze. Jeśli uzsykal Pan kat. C po 10.09.2009r. to niestety musi Pan teraz ukończyć kwalifikacje wstępną.

Pozdrawiam,

Rafał Kochanowski


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Panowie tak jak zostało to napisane wyżej. Dzwoniłem dzisiaj do Polskiej Izby Gospodarczej i powiedziano mi, że aby jeździć muszę przejść szkolenie okresowe, które czekałoby mnie i tak w 2014 roku. Jeżeli zrobię je teraz nie ma żadnych przeszkód ,abym sobie w wakacje pośmigał.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Może dlatego, że jestem zmęczony po robocie, ale nie widze w wypowiedzi Kochanowskiego nic o szkoleniu okresowym.

Jutro na spokojnie poczytam te ustawy które przytoczył.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postanowiłem zając się wypowiedzią Kochanowskiego i aby było nam łatwiej nad nią debatować odszukałem ustawy, o których on wspomina
Cytuj:
a) Art. 3 Ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy — Prawo o ruchu drogowym( Dz. U. z 2006r. Nr 235 poz. 1701)

Art. 3. 1. Wymóg określony w art. 39a ust. 1 pkt 5 ustawy, o której mowa w art. 1, nie dotyczy osób posiadających prawo jazdy:

1) kategorii D1, D1+E, D lub D+E, wydane do dnia 10 września 2008 r.;

2) kategorii C1, C1+E, C, C+E, wydane do dnia 10 września 2009 r.

2. Kierowca wykonujący przewóz drogowy, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany odbyć pierwsze szkolenie okresowe i uzyskać wymagany wpis do prawa jazdy w terminie do dnia:

1) 10 września 2009 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy kategorii D1 lub D do dnia 31 grudnia 1980 r.;

2) 10 września 2010 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:

a) kategorii C1 lub C do dnia 31 grudnia 1980 r.,

b) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 1981 r. do dnia 31 grudnia 1990 r.;

3) 10 września 2011 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:

a) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 1981 r. do dnia 31 grudnia 1995 r.,

b) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 1991 r. do dnia 31 grudnia 2000 r.;

4) 10 września 2012 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:

a) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 1996 r. do dnia 31 grudnia 2000 r.,

b) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.;

5) 10 września 2013 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy:

a) kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.,

b) kategorii D1 lub D w terminie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2008 r.;

6) 10 września 2014 r. - w przypadku uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy kategorii C1 lub C w terminie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2009 r.

3. Kierowcy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są po ukończeniu pierwszego szkolenia okresowego wykonać badania lekarskie i psychologiczne, o których mowa w ustawie określonej w art. 1, przed dniem uzyskania wpisu do prawa jazdy.




Cytuj:
b) Art.1 pkt 7 ustawy z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2010r. Nr 43 poz. 246) który dokonuje zmiany artykułu 39a ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2007r. Nr 125 poz. 874)


7) w art. 39a:

a) w ust. 1:

— pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) ukończyła:

a) 18 lat — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

— C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

— C1 lub C1 + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

b) 21 lat — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

— C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

— D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

— D1 lub D1 + E, o ile przewóz wykonywany jest na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km i o ile kierowca uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

c) 23 lata — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną;”,

— pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną przyśpieszoną, zwane dalej „kwalifikacją”;”,

b) uchyla się ust. 2;


Cytuj:
c) Art. 5 ustawy z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2010r. Nr 43 poz. 246) wskazujący że kierowcy którzy nabyli uprawnienia zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym ( Dz. U. Nr 125 z 2007r. poz. 874 ze zm.) zachowują je w brzmieniu dotychczasowym.


Art. 5. Zachowują uprawnienia do wykonywania przewozów drogowych kierowcy, którzy nabyli je na podstawie przepisów ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.



Art 1:

Art. 1. W ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874, z późn. zm. 2) ) wprowadza się następujące zmiany:

1) po art. 14 dodaje się art. 14a w brzmieniu:

„ Art. 14a. 1. Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.

2. Przewoźnik drogowy zawieszający wykonywanie transportu drogowego jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia:

1) zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego; w zawiadomieniu podaje się:

a) okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,

b) liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych — w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego;

2) zwrócić do organu, który udzielił licencji:

a) wszystkie wypisy z licencji — w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,

b) wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych — w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.

3. Organ, który udzielił licencji wydaje z urzędu zwrócone wypisy w terminie 7 dni przed upływem okresu, na jaki zostało zawieszone wykonywanie transportu drogowego.

4. Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań, o których mowa w ust. 2, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji z zastrzeżeniem ust. 5, proporcjonalnie do:

1) okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;

2) liczby zawieszonych wypisów z licencji.

5. W przypadku udzielania licencji i wypisów z licencji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, kwotę części zwrotu opłaty ustala się po pomniejszeniu opłaty za udzielenie licencji lub wypisu z licencji o prowizję, o której mowa w art. 44 ust. 1b pkt 3.

6. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb i warunki zwrotu części opłaty, uwzględniając zasadę proporcjonalnego zwrotu opłaty, o której mowa w ust. 4.”;

2) w art. 15 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Przepisu ust. 1 pkt 2 lit. d nie stosuje się, jeżeli przewoźnik zawiadomił organ, który udzielił licencji, o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego, w trybie i na zasadach określonych w art. 14a.”;

3) w art. 28 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagraniczny podmiot wymaga zezwolenia ministra właściwego do spraw transportu, o ile umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej.”;

4) po art. 28 dodaje się art. 28a w brzmieniu:

„ Art. 28a. 1. Zagraniczny podmiot wykonujący międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy jest obowiązany wypełnić blankiet zezwolenia, o którym mowa w art. 28 ust. 1, najpóźniej przed wjazdem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdu samochodowego, którym przewóz ten jest wykonywany.

2. W przypadku niewypełnienia lub nieprawidłowego wypełnienia blankietu zezwolenia, o którym mowa w art. 28 ust. 1, przejazd uznaje się za wykonywany bez zezwolenia.

3. Kierujący pojazdem samochodowym wykonującym międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy jest obowiązany posiadać w pojeździe i okazywać na żądanie uprawnionych osób blankiet zezwolenia, o którym mowa w art. 28 ust. 1. W przypadku nieokazania podczas kontroli tego dokumentu, międzynarodowy przewóz drogowy uznaje się za wykonywany bez zezwolenia.”;

5) po art. 29 dodaje się art. 29a i 29b w brzmieniu:

„ Art. 29a. 1. Przewóz kabotażowy bez zezwolenia, na podstawie umowy międzynarodowej, może być wykonywany wyłącznie pojazdem samochodowym, z którego dokonano całkowitego albo częściowego rozładunku rzeczy przywiezionych z zagranicy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Pojazd samochodowy, o którym mowa w ust. 1, może być wykorzystany do trzech przewozów kabotażowych w okresie 7 dni, począwszy od dnia, w którym dokonano rozładunku rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

3. Kierujący pojazdem samochodowym, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionych osób, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 2, a w szczególności dokumenty przewozowe oraz faktury za wykonane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi przewozowe.

Art. 29b. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:

1) rodzaje zezwoleń, o których mowa w art. 28 ust. 1 i art. 29 ust. 1,

2) szczegółowe warunki wykorzystania zezwoleń, o których mowa w art. 28 ust. 1 i art. 29 ust. 1,

3) sposób wypełniania blankietów zezwoleń, o których mowa w art. 28 ust. 1 i art. 29 ust. 1,

4) wzory zezwoleń, o których mowa w art. 28 ust. 1 i art. 29 ust. 1

— uwzględniając warunki wykorzystania zezwoleń określone w dwustronnych umowach międzynarodowych o wykonywaniu przewozów drogowych oraz zakres niezbędnych danych umieszczonych w zezwoleniach.”;

6) po art. 38 dodaje się art. 38a w brzmieniu:

„ Art. 38a. 1. Osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwem ukończenia studiów podyplomowych, których program obejmuje cały zakres zagadnień, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1, zwolnione są z egzaminu pisemnego, o którym mowa w art. 38 ust. 1.

2. Osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwem ukończenia studiów podyplomowych, których program obejmuje część zagadnień, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1, zwolnione są z części egzaminu pisemnego, o którym mowa w art. 38 ust. 1, w zakresie dziedzin objętych programem studiów.”;

7) w art. 39a:

a) w ust. 1:

— pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) ukończyła:

a) 18 lat — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

— C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

— C1 lub C1 + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

b) 21 lat — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

— C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

— D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

— D1 lub D1 + E, o ile przewóz wykonywany jest na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km i o ile kierowca uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

c) 23 lata — w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną;”,

— pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną przyśpieszoną, zwane dalej „kwalifikacją”;”,

b) uchyla się ust. 2;

8) art. 39b otrzymuje brzmienie:

„ Art. 39b. 1. Do uzyskania kwalifikacji może przystąpić osoba:

1) która na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

a) przebywa co najmniej 185 dni w roku ze względu na więzi osobiste lub zawodowe, albo

b) studiuje od co najmniej sześciu miesięcy i przedstawi zaświadczenie potwierdzające ten fakt, lub

2) niebędąca obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, mająca zamiar wykonywać przewozy na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Kierowca obowiązany jest uzyskać kwalifikację, odpowiednio do pojazdu samochodowego, którym zamierza wykonywać przewóz drogowy, w zakresie bloków programowych określonych odpowiednio do kategorii prawa jazdy:

1) C1,C1 + E, C i C + E;

2) D1,D1 + E, D i D + E.

3. Kwalifikacja obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz testy kwalifikacyjne.”;

9) w art. 39b1 :

a) w ust. 2 w pkt 1 dodaje się lit. e w brzmieniu:

„e) umiejętność bezpiecznego mocowania ładunku;”,

b) w ust. 4 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) spełniają szczegółowe wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 39i ust. 1 pkt 4.”,

c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Co najmniej jedna z osób — członków komisji, dodatkowo:

1) jest obowiązana posiadać uprawnienia instruktora lub egzaminatora w zakresie kategorii prawa jazdy odpowiedniej do kategorii realizowanego bloku programowego, o którym mowa w art. 39b ust. 2, albo

2) powinna być przedstawicielem organizacji o zasięgu ogólnopolskim zrzeszającej przedsiębiorców wykonujących przewozy drogowe.”;

10) art. 39b2 otrzymuje brzmienie:

„Art. 39b2. Kierowca, który uzyskał kwalifikację w zakresie określonego bloku programowego, o którym mowa w art. 39b ust. 2, i zamierza wykonywać przewozy innymi pojazdami samochodowymi niż te, dla których wymagane jest prawo jazdy odpowiadające zakresowi uzyskanej kwalifikacji, obowiązany jest odbyć odpowiednią kwalifikację uzupełniającą lub kwalifikację uzupełniającą przyśpieszoną. Przepisy art. 39a ust. 1 i art. 39b1 stosuje się odpowiednio.”;

11) w art. 39c:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wojewoda lub upoważniony przez niego członek komisji albo dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, wydaje osobie, która uzyskała kwalifikację świadectwo kwalifikacji zawodowej potwierdzające uzyskanie odpowiedniej kwalifikacji.”,

b) w ust. 2:

— wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„Wojewoda lub upoważniony przez niego członek komisji oraz dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, w terminie 21 dni od dnia przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego, przekazują do centralnej ewidencji kierowców następujące dane osób, którym wydano świadectwo kwalifikacji zawodowej, o którym mowa w ust. 1:”,

— pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) rodzaj i zakres kwalifikacji oraz numer i datę wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej.”;

12) w art. 39d ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Kierowca obowiązany jest co pięć lat, począwszy od dnia uzyskania świadectwa kwalifikacji zawodowej poświadczającego uzyskanie kwalifikacji, ukończyć szkolenie okresowe odpowiednio do pojazdu, którym wykonuje przewóz drogowy.”;

13) w art. 39g:

a) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) zapewnia prowadzenie szkolenia zgodnie z programem przez:

a) wykładowców posiadających wiedzę, umiejętności i wykształcenie niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu szkolenia — w zakresie zajęć teoretycznych,

b) osoby posiadające odpowiednie do prowadzonego szkolenia uprawnienia instruktora nauki jazdy, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym — w zakresie zajęć praktycznych,

c) osoby posiadające odpowiednie do prowadzonego szkolenia uprawnienia instruktora techniki jazdy, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym — podczas zajęć z jazdy w warunkach specjalnych prowadzonych w oparciu o infrastrukturę, o której mowa w ust. 2 pkt 3, i urządzenie, o którym mowa w ust. 11 pkt 2;”,

b) ust. 11 otrzymuje brzmienie:

„11. Przedsiębiorca może nie spełniać wymagań, o których mowa w ust. 2 pkt 3 lit. d, jeśli:

1) zawarł umowę na przeprowadzanie zajęć z ośrodkiem doskonalenia techniki jazdy, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, lub

2) posiada urządzenie techniczne do symulowania jazdy w warunkach specjalnych, spełniające wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 12, posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez jednostkę akredytowaną w polskim systemie akredytacji.”,

c) dodaje się ust. 12 w brzmieniu:

„12. Minister własciwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, wymagania techniczno-organizacyjne oraz zakres funkcjonalności realizowanej przez urządzenie, o którym mowa w ust. 11 pkt 2, uwzględniając potrzebę zapewnienia wykorzystania podczas szkolenia urządzeń spełniających jednolite wymagania.”;

14) w art. 39i:

a) w ust. 1:

— pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) szczegółowe warunki prowadzenia szkolenia w ramach kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej, szkoleń okresowych oraz zajęć odbywanych w ramach szkolenia okresowego, o których mowa w art. 39d ust. 3 pkt 2;”,

— pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) sposób postępowania z dokumentacją związaną z prowadzeniem przez ośrodki szkolenia kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej i szkolenia okresowego;”,

b) w ust. 2:

— pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) przepisy Unii Europejskiej w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, oraz konieczność obiektywnego sprawdzenia przygotowania do uzyskania kwalifikacji wstępnej i kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie transportu drogowego;”,

— pkt 6 i 7 otrzymują brzmienie:

„6) zakres danych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej i szkolenia okresowego, dotyczących kandydatów na kierowców i kierowców wykonujących przewóz drogowy, podmiotów uprawnionych do przeprowadzania kursów i zajęć, organów właściwych w sprawach wpisu do rejestru, a także przepisy Unii Europejskiej w zakresie dokumentów związanych z uzyskiwaniem kwalifikacji wstępnej oraz szkoleń okresowych;

7) potrzebę zapewnienia należytej ochrony dokumentacji związanej z prowadzeniem przez ośrodki szkolenia kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyśpieszonej i szkolenia okresowego;”;

15) w art. 39j ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Pierwsze badanie lekarskie, o którym mowa w ust. 1, jest wykonywane przed dniem wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego ukończenie kwalifikacji, a każde następne dla kierowcy w wieku do 60 lat — w terminie właściwym do ukończenia szkolenia okresowego, jednak nie później niż do dnia wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego ukończenie szkolenia okresowego.”;

16) w art. 39k ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Pierwsze badanie psychologiczne, o którym mowa w ust. 1, jest wykonywane przed dniem wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego ukończenie kwalifikacji, a każde następne dla kierowcy w wieku do 60 lat — w terminie właściwym do ukończenia szkolenia okresowego, jednak nie później niż do dnia wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego ukończenie szkolenia okresowego.”;

17) w art. 41 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Minister właściwy do spraw transportu może w drodze rozporządzenia, upoważnić, na określonych warunkach, do zwrotu opłaty za udzieloną licencję lub wypis z licencji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, jednostkę określoną w art. 17 ust. 2, mając na względzie usprawnienie procedur zwrotu opłaty.”;

18) w art. 42:

a) po ust. 3a dodaje się ust. 3a1 w brzmieniu:

„3a1. Opłata roczna może być uiszczana przez podmiot, o którym mowa w ust. 1, w ratach.”,

b) dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

„8. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki uiszczania opłaty w ratach, wymagania wobec podmiotu wnoszącego tę opłatę oraz terminy wnoszenia i wysokość rat, uwzględniając w szczególności zdolność podmiotu uiszczającego opłatę za przejazd pojazdu samochodowego po drogach krajowych do terminowego spłacania rat, o których mowa w ust. 3a1, i możliwość skutecznego ich egzekwowania.”;

19) po art. 89a dodaje się art. 89a1 w brzmieniu:

„Art. 89a1. 1. Jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy bez wymaganego zezwolenia, o którym mowa w art. 28 ust. 1, organ uprawniony do kontroli:

1) zatrzymuje i unieważnia zezwolenie na wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy — w sytuacji, o której mowa w art. 28a ust. 2;

2) kieruje lub usuwa pojazd samochodowy, na koszt podmiotu wykonującego przewóz, na najbliższy parking strzeżony.

2. W zakresie postępowania w związku z usuwaniem pojazdu samochodowego stosuje się odpowiednio przepisy prawa o ruchu drogowym.

3. Zwrot pojazdu samochodowego z parkingu następuje po przedstawieniu organowi, o którym mowa w ust. 1, prawidłowo wypełnionego wymaganego zezwolenia na wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy, z zastrzeżeniem art. 95.”;

20) w załączniku do ustawy:

a) pkt 2.7 otrzymuje brzmienie:


„2.7.
Wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy bez wymaganego zezwolenia.”.

10 000

b) po pkt 3.1 dodaje się pkt 3.2 w brzmieniu:


„3.2.
Wykonywanie przewozu kabotażowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej niezgodnie z warunkami wykonywania tych przewozów.”.

12 000






W sumie nic nowego i bądź tu mądry.
Zastanawia mnie tylko brzmienie tego art 5.
Cytuj:
Art. 5. Zachowują uprawnienia do wykonywania przewozów drogowych kierowcy, którzy nabyli je na podstawie przepisów ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.
Co to znaczy w brzmieniu dotychczasowym?
Czyli takie jakie mieli wczesniej, takie zachowują.

Ale wg mnie to dotyczy samych uprawnień, a nie wymagań wiekowych.

Który więc artykuł jednoznacznie mówi, że nie mamy ograniczen?
Żaden, to nadal wolna interpretacja


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 cze 2010, 22:11
Posty: 17
GG: 0

Cytuj:
Ale wg mnie to dotyczy samych uprawnień, a nie wymagań wiekowych.

Który więc artykuł jednoznacznie mówi, że nie mamy ograniczen?
Żaden, to nadal wolna interpretacja
W pierwszym moim poście napisałem, że uprawnienia, a obowiązki/wymagania to dwie różne rzeczy.
Żaden nie mówi, więc jeśli nie ma określonych ograniczeń wiekowych to ich nie ma.
Nie do końca "wolna interpretacja", bo żeby móc wykonywać pracę w transporcie zarobkowym trzeba posiadać prawo jazdy kat. C (18 lat), badania lekarskie i psycho (brak ograniczeń wiekowych) oraz kurs na przewóz rzeczy( brak ograniczeń wiekowych, automatycznie 18lat, ze względu na potrzebę posiadania prawa jazdy). KONIEC


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Drążę temat, dlatego, że chce wiedzieć, ze można, ale nie dlatego, że "tak". Chce być o tym przekonany i umieć komu innemu odpowiedziec na to pytanie ;-)

Czyli reasumując możnaby to ując tak.

W obecnym stanie prawnym nie ma mowy o żadnych ograniczeniach, więc ich nie ma.

Czyż tak? :D

W takim razie trza robić psychotesty i karte kierowcy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Sory za wcześniejszą pomyłkę, tak jak mówił inspektor z ITD trzeba zrobić doszkolenie do przewozu rzeczy. Tylko czy wtedy będę miał wpisany kod z tyłu prawa jazdy??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Drążę temat, dlatego, że chce wiedzieć, ze można, ale nie dlatego, że "tak". Chce być o tym przekonany i umieć komu innemu odpowiedziec na to pytanie ;-)

Czyli reasumując możnaby to ując tak.

W obecnym stanie prawnym nie ma mowy o żadnych ograniczeniach, więc ich nie ma.

Czyż tak? :D

W takim razie trza robić psychotesty i karte kierowcy.
Najważniejsze to jeszcze umieć to wpoić pracodawcy który przeważnie pochodzi z ciemnogrodu.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Nawet pomimo wszystko, nie sądzę aby któryś pracodawcą dał młodemu 19-20 letniemu chłopakowi zestaw i puścił go samego. Ja całe szczęście mam już ustawione wszystko tylko cały czas się upewniam, że mogę jeździć i nie będzie żadnych problemów w razie czego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Sory za wcześniejszą pomyłkę, tak jak mówił inspektor z ITD trzeba zrobić doszkolenie do przewozu rzeczy. Tylko czy wtedy będę miał wpisany kod z tyłu prawa jazdy??
Nie twórz jakichś dziwnych teorii. Chyba, źle rozumiesz wypowiedź Kochanowskiego.
Cytuj:
Z tej pierwszej ustawy wynika że kierowcy którzy uzyskali kat. C prawa jazdy do dnia 10.09.2009r. zwolnieni są z konieczności odbycia kwalifikacji wstępnej tym samym taki kierowca 18 letni który uzyskał kat. C do dnia 10.09.2009r. i odbył szkolenie dokształacające na przewóz rzeczy może prowadzić dowolne pojazdy ponieważ żadne ograniczenia w stosunku do niego nie istnieją.
Od początku chodzi tylko i wyłącznie o osoby, które zrobiły C przed 10 wrzesnia 2009 i zrobiły STARY kurs na przewóz rzeczy (nie żadną KW ani szkolenie okresowe) a nadal nie mają 21 lat.

i własnie o tym kursie mówi inspektorek w tych słowach
Cytuj:
i odbył szkolenie dokształacające na przewóz rzeczy
i tyle!

Więc jak go masz to nie musisz póki co robić żadnego szkolenia okresowego.

Cytuj:
Nawet pomimo wszystko, nie sądzę aby któryś pracodawcą dał młodemu 19-20 letniemu chłopakowi zestaw i puścił go samego. Ja całe szczęście mam już ustawione wszystko tylko cały czas się upewniam, że mogę jeździć i nie będzie żadnych problemów w razie czego.
a 21latkowi da?

Szanse sa takie same i nie widze przeszkod w tym aby szukać już teraz.
Poza tym to wcale nie musi być zestaw.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 cze 2010, 22:11
Posty: 17
GG: 0

Cytuj:
W obecnym stanie prawnym nie ma mowy o żadnych ograniczeniach, więc ich nie ma.
Czyż tak? :D

W takim razie trza robić psychotesty i karte kierowcy.
Tak!
Psycho i lekarskie, bądź tarczki :wink: :lol:

I dla przykładu prawa nie działającego wstecz, ani obowiązującego mimo zmienienia go:" Jeśli ktoś urodził się kiedy "można" było kogoś zabić, a podczas jego żywotu ustanowiono ten czyn zabronionym to nie może się tłumaczyć, iż jego to nie obowiązuje tylko tych co się urodzili po wprowadzeniu "zakazu".", bądź odwrotnie: "Odsoba urodziła się podczas obowiązywania prawa zabraniającego zabicia, a podczas jej skromnego żywotu zniesiono ten zakaz, poczym ta osoba dokonała tego czynu(gdy już nie obowiązywał zakaz). To nie można jej przedstawić zarzutu na podstawie prawa które obowiązywało wcześniej, ze względu, że zyła podczas obowiązywania poprzedniego prawa"

Cytuj:
Sory za wcześniejszą pomyłkę, tak jak mówił inspektor z ITD trzeba zrobić doszkolenie do przewozu rzeczy. Tylko czy wtedy będę miał wpisany kod z tyłu prawa jazdy??
Nie!
Kod 95.XX.XX.XXXX, otrzymują osoby, które odbyły kwalifikację wstępną bądź szkolenie okresowe.
Osoba posiadająca stary "kurs na przewóz rzeczy" otrzymuje zaświadczenie od pracodawcy(format A4). Dopiero później po odbyciu "pierwszego szkolenia okresowego" otrzymuje wpis do prawa jazdy.
Napewno żaden pracodawca nie da zestawu, osobie bez doświadczenia(nawet 40 latkowi), pierwsza trasa jest zawsze z kimś, później zaczyna się od mniejszych aut. Przykładowo jakaś solówka 12 ton, bądź mając talent odrazu od zestawu, ale napewno nie pierwsza trasa samemu!
Ps. A co do dochodzenia się z pracodawcą to można przedstawić argument, ale to pracodawca ma decydujące słowo!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

W takim przypadku po wynikach matur zacznę chyba aktywne poszukiwania pracy na cięzarówce.

Ze sobą wezmę teczkę z tą odpowiedzią Kochanowskiego + wydrukowane ustawy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Próbowałem się dzisiaj zapisać na Kurs doszkalający do przewozu rzeczy ,niestety powiedziano mi ,że jest to bez sensu bo jest to tylko kurs dla osób posiadających stare świadectwo kwalifikacji zawodowej. Gubię się już w tym wszystkim.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: