Panowie!
Cytuj:
No dobrze, ale jedyną podstawą prawną dla osób w takich sytuacji jak ja jest właśnie tamta ustawa, ktorej w obecnym kształcie już nie ma...
Nie można mówić, że obowiązuje ustawa, która została zmieniona! Poprzednia straciła moc prawną!
Zmieniono wymóg 21, na zależny od typu kwalifikacji i kategorii prawa jazdy oraz wykreślono całowicie punkt o pojazdach do 7,5 tony.
Cytuj:
Dzwońcie, a ja napisałem kolejny raz do GITD aby sie ustosunkowali do wypowiedzi Kochanowskiego, ale jestem pewny ze odpowiedzą, bo nie widzieli tego programu.
Tak jak napisałem wcześniej zapytania i prośby o interpretacje prawną należy kierować do
MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY, ITD jest instytucją tylko wykonującą to prawo!
W mojej ocenie Pan Kochanowski raczej nie przygotowóje samodzielnie odpowiedzi, występuje raczej jako inspektor, podkreślając wiarygodność wypowiedzi!
Cytuj:
ixi wszystko okey, ale co masz na podparcie swoich racji?
Prawo obecnie obowiązujące, jak wcześniej wspominałem to: UoTD ze
zmianami oraz rozporządzenie ministra w sprawie szkolenia kierowców wykonującyh transport drogowy.
Jest podkreślone, iż należy odbyć/posiadać "kwalifikację wstępną" oraz, że "kurs na przewóz rzeczy" jest równy z kwalifikacją, ale nie powiedziano jaką! Zapewne stąd tyle różnych interpretacji. Lecz przyjmując, iż jedynym ograniczeniem wiekowym, jaki jest zawarty w UoTD dotyczy "kwalifikacji wstępnej", gdyż rozporządzenie w sprawie szkolenia..., nie zawiera ograniczeni wiekowych.
Kończąc należy podkreślić, że przepisy zawsze były nie jasne i skomplikowane oraz mało kto potrafi na nie odpowiedzieć. Faktycznie jest pewna dziura która niejednoznacznie określa wymogi kierowców z "przewozem rzeczy", niestety ta sytuacja będzie występować do 10 września 2012 roku. kiedy to już wszystkie osoby łapiące się na "przewóz rzeczy" będą miały ukończone 21 lat, lub "zostanie załatana".