Witam mam problem ze scanią 114 380.Spala mi 40l na 100km,moim zdaniem jest to za dużo jeżdżę sam,byłem na serwisie w Krakowie miała robione pompowtryski. Lubi puścić czarny dymek.
Mam pytanie czy to nie będzie wina komputera?? proszę o pomoc i szybką odpowiedz.
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
trzeba sprqawdzic wartosc z czujnika doladaowania - temperature i cisnienie. Nie zawadzi sprawdzic intercoolera - szczelnosc no i wydajnosci turbosprezarki pod obciazeniem. Ponadto nalezy sprawdzic cisnienie na ukladzie paliwowym.
Komputer moze byc winien, jezeli masz z dziesieciu aut zrobione jedeno i sterownik nie jest od tego silnika.
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
czytaj wyzej ... Jak mu regenerowali pompowtryskiwacze to chyba musieli je demontowac i montowac oraz regulowac na dzwigienkach.
Jest jeszcze jedna mozliwosc: zregenerowali pompowtryskiwacze tzn nowe koncowki + ustwienie fabrycznych cisnien otwarcia, a wyjechane sa juz sekcje tloczace i samochod i tak nie jedzie. Jak nie jedzie to pali sporo. Jak sie robi ten test rozpedzania silnika na poszczegolnych pompowtryskiwaczach to wtedy widac jakie sa osiagi - jak sie szybko i ochoczo wkreca na obroty to jest OK, a jak sie muli to cala robote mozna o kant dupy roztluc. Poza tym slychac jak silnik pracuje na wolnych obrotach - jak slychac ten mocny stuk - charakterystyczny dla tego ukladu wtryskowego to jest dobrze, a jak dzwiek jest "mdly" to jest kicha. Trzeba niestety sie troszeczke tych silnikow juz nasluchac aby wyczuc istote.
Rejestracja:13 mar 2007, 23:08 Posty: 183
Lokalizacja: śląskie
już widziałem jak nie jeden serwis wyciągał, regenerował pompowtryski i z powrotem zakładał bez regulacji. nawet autoryzowany, a potem tłumaczyli że wszystko było OK. A jak się dowiedziałem później to człowiek który robi taką regulację na serwisie był na urlopie. PARANOJA !!! i dziwić się !!! PSEUDOSERWISY i tyle!!!
Kolega RoRe ma rację rzadko kiedy wymiana końcówek poprawia pompowtryski wręcz je osłabia. Należy też zregenerować sterowanie pompowtrysku co jest rzeczą najtrudniejszą ,i tylko niektóre wyspecjalizowane serwisy boscha potrafią to porządnie zrobić.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 44 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę