Cytuj:
Na Manie 96r, Scaniach 113 96 r, i 124 98r, bio chodzi bardzo dobrze. Co do zapychania filtrów paliwa, to może się przypchać ale pierwszy raz po zalaniu później powinno być normalnie, słyszałem opinie że ma właściwości oczyszczające silnik, więc najlepiej zalać ze 2 razy przed wymianą.
Ważna jest również jakość paliwa, dla przykładu w tym roku na orlenowskim samochody palą 1-2 l więcej na 100Km, a w tamtym roku paliły tyle samo co normalnego on.
Co do mocy samochód jest tylko delikatnie słabszy ale można odczuć różnicę, chociaż to zależne od silnika bo na scaniach 113 360 i 380 nie ma różnic.
Tutaj sprawdzisz gdzie można stosować bio
http://www.ufop.de/biodiesel_fahrzeughersteller.php
Cytuj:
KIEROWCY NIE CHWALĄ BIO BO NIKT OD NICH TZW OSZCZEDNOŚCI NIE CHCE KUPIC NO I TRACO KASE NA ZŁODZIEJSTWIE.
Jest w tym prawda.
Większość psioczenia na bioester bierze się wlaśnie z niewiedzy i niestosowania się do zaleceń.
Wystarczy wejśc na stronę BLISKA i poczytać o bioestrze.
Jedno, o czym tam przeczytamy, to będzie wlasnie informacja o ryzyku blokady filtrów ze względu na własciwości oczyszczające układ.
Zalecają wymienić filtry już po 200 km od zalania.
ja w osobówce, kiedy zaczynałem przygodę z bioestrem, zrobiłem jak kazali i potem zmieniałem chyba jeszcze dwukrotnie, ze względu na blokowanie.
Teraz, jeżdże cały czas na filtrze, który założyłem w zeszlym roku chyba w lecie, jeździłem na nim w zimie (tankując ON) i od wiosny tego roku jeżdze znowu na bioestrze i filtra jeszcze nie zmieniałem, no ale najwyraźniej bak jest już czysty...