Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 cze 2010, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

co jest przyczyną wysokiej temperatury w układzie chłodzącym w MAN F 2000 (4 generacja)-wystarczy mała górka ,aby temperatura wzrosła .natomiast w okresie zimowym występuje odwrotność (TRUDNO OSIĄGNĄĆ TEMPERATURĘ).


Post Wysłano: 11 cze 2010, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf


Post Wysłano: 11 cze 2010, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .


Post Wysłano: 11 cze 2010, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .
Nie da rady, chyba że wyciągniesz sam intercooler bo masz zabitą chłodnice zewnątrz robalami i kurzem.
Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę
Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 cze 2010, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

Cytuj:
Cytuj:
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .
na pierwszy rzut oka wyciągniecie jej nie wygląda za różowo ale w rzeczywistości to robota na max 2h
umycie tak bez wyciągnięcia nic nie da bo trzeba dokładnie z dwóch stron umyć i powinno byc ok


Post Wysłano: 12 cze 2010, 7:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najwięcej roboty jest z wyciągnięciem wentylatora :/ sama chłodnica trzyma się na dwóch śrubach oraz na dole na dwóch łącznikach metalowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2010, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .
Nie da rady, chyba że wyciągniesz sam intercooler bo masz zabitą chłodnice zewnątrz robalami i kurzem.
Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę
Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola
temperatura latem 80 to minimum i dochodzi do końca zielonego ,przy małym wzniesieniu ,tak że jak mam ładunek 23-24 tony to naprawdę kłania sie umiejętność jazdy ..np,wyjazd na górę św.anny od strony wrocka z takim ładunkiem to nie lada wyzwanie.


Post Wysłano: 12 cze 2010, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę
Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie :/
Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lip 2010, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2010, 19:34
Posty: 1
GG: 0
Samochód: MAN F2000

Podobne objawy co u kolegi. Co malutkie wzniesienie to temp. do końca zielonego,ogólnie jak tylko obciążenia silnik dostanie to takie skoki ma. U mnie dodatkowo jest jeszcze jeden problem.Moc a raczej jej brak. Mam niby 464 motor a chodzi jak 320 . Ostatnio miałem okazje jechać MANem kolegi z takim silnikiem(464),jego chodzi jak rakieta "nie widzi górek" , mój natomiast widzi wcześniej jak ja.Spalanie w granicach 34-36 ,nie kopci,silnik pracuje równo,na prostych idzie jak tylko dostanie silnik obciążenia to obroty w dół(z biegami muszę o całe schodzić)


Post Wysłano: 03 sie 2010, 1:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Objawy jak przy za wysokiej temp . Najlepiej jest podlaczyc kompa i obserwowac podczas jazdy co limituje moc silnika .
Moglbys probowac diagnozowac krok po kroku co jest przyczyna ,ale zeby zjesz ,a diagnostyka pokaze wszystkie parametry na raz , tylko zeby jeszcze diagnosta to zauwazyl ;)


Post Wysłano: 03 sie 2010, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2008, 20:47
Posty: 28
GG: 0
Samochód: man

w moim Manie tez takie same obiawy wymieniona wiskoza chłodnica czyszczona a poprawy niewidac.Mozna jajo zniesc podjezdrzając pod małe góreczki.A dotego wskażnik temperatury skacze raz na 120 st.C raz na 80 st.C zależy jak mocno się go puknie. :


Post Wysłano: 04 sie 2010, 9:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Co do temp to na pewno przeszedles juz kroki typu demonaz termostatow ,wiec byc moze masz problem ze sprzeglem wentylatora ? Jak niedostatecznie zalacza to i predkosc obrotowa wentylatora bedzie niewystarczajaca. Zreszta sam lepiej chyba wiesz kiedy wentylator dziala na fulla a kiedy nie ( ja nie jestem kierowca ;) )


Post Wysłano: 19 gru 2010, 11:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę
Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie :/
Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji
KOLEGO ,jeszcze jedno pytanie ,w którym miejscu są osadzone termostaty i w jaki sposób je wymienić .,I jakie termostaty kolega może polecić .


Post Wysłano: 19 gru 2010, 15:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 gru 2010, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami :wink:
dzięki :]


Post Wysłano: 04 sty 2011, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Cytuj:
Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami :wink:
dzięki :]
witam,wymieniłem termostaty i chyba jest teraz o.k.-(okaże się po pierwszym wyjezdzie z firmy)
-po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew.


Post Wysłano: 23 lut 2011, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami :wink:
dzięki :]
witam,wymieniłem termostaty i chyba jest teraz o.k.-(okaże się po pierwszym wyjezdzie z firmy)
-po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew.
-jest ciepło ,nareszcie ciepło.,(zał,na 83 stopnie z odpowietrznikami).pozdro dla całego grona drajwerów i mechaników.?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: