Offline
Użytkownik
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zainteresowałbym się korkiem wlewu zbiornika wyrównawczego, bazując na doświadczeniach w osobówkach.
Spotkałem się z samochodem, w którym po zgaszeniu silnika na postoju gotowala się woda i również ją wywalało.
Kiedy przyjrzalem się korkowi, okazalo się że ktoś już kiedyś odkrył, ze coś jest nie tak i zamiast go wymienić, to podokładal pod niego uszczelki......
Po wymianie korka na oryginalny, używany, w dobrym stanie problemy ustąpiły.
Jeśli w samochodach cięzarowych korek spelnia te same funkcje (utrzymywanie właściwego ciśnienia w układzie), które zmniejsza temperature wrzenia wody, a pewnie tak jest, to tu szukałbym przyczyny
Jeśli wywala wodę, to zapewne się gotuje, a to z kolei jest spowodowane gwałtownym spadkiem ciśnienia w układzie, kiedy to pompa przestaje pracować
edit: przy okazji sprawdź temperature wrzenia płynu.