Witam wszystkich kolegów.Mam do was małe pytanko a mianowicie mam jelcza 622 kupiłem do niego silnik używany ale on bardzo dymi na czarno dowiadywałem się wszędzie co to za silnik i okazało się że tych silników było tylko 12 sztuk w Polsce jak go zrobić żeby nie dymił i co to za silnik?
Tak kolego ale to wszystko jest zrobione i przestał dymić ale jak zapłon ustawić m.ój kolega miał taki silnik to jelcza z górki puścił bo nie wiedział jak ustawić jak to zrobić??
Jak dymi na czarno to bierze olej i prawdopodobnie trzeba będzie robić kapitalny, albo tylko pierścienie na tłokach, jaki jest przebieg tego silnika, albo ogólnie całego samochodu??
kraz ma rację, powodem czarnego dymu jest niezupełne spalanie ON, co może być spowodowane, tym że za dużo ON dostaje się do komory spalania lub tym, że dostaje się tam za mało powietrza.
Dzięki koledzy jelonek poszedł do warsztatu porządnego i wyszło tak jak pisaliście za dużo ON dostawał i dlatego dymił ale jest już wszystko ok a ma ktoś jelcza z takim silnikiem??
Dzięki koledzy jelonek poszedł do warsztatu porządnego i wyszło tak jak pisaliście za dużo ON dostawał i dlatego dymił ale jest już wszystko ok a ma ktoś jelcza z takim silnikiem??
12 szt. silnika ?
Jedyną tak małą ilością silników jakie były wkładane do Jelczy to silniki amerykańskie marki Detroit Diesel serii 60. Ale one były montowane tylko do ciągników siodłowych. Takich Jelczy w całej historii jeździło dokładnie 18 szt., począwszy od 1994 kończąc na 1996 roku.
Być może piszesz o silniku Mielec 11,1l ale o zwiększonej mocy ze standardowej wynoszącej 272KM podniesionej do 320KM (osobiście spotkałem się z takim okazem 622 ale nie miałem pewności czy podana mi moc była prawdziwa) oraz najbardziej wysilony to 375KM (z tego co wiem one nigdy nie były montowane do Jelczy).
_________________ Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie
Kamil, ja spotkałem się z 622 z silnikiem o mocy 320KM. Ale tak jak zaznaczyłem wyżej. Nie mogłem tego zweryfikować. Owy 622 był z roku 1997.
Co do 842 pod Wrocławiem jest pewna firma która posiada co najmniej jeden taki egz. Swego czasu pracował na budowie obwodnicy Wrocławia. Często spinali go z przyczepą na obrotnicy.
_________________ Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie
Rejestracja:22 lis 2006, 18:57 Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna
Cytuj:
Kamil, ja spotkałem się z 622 z silnikiem o mocy 320KM. Ale tak jak zaznaczyłem wyżej. Nie mogłem tego zweryfikować. Owy 622 był z roku 1997.
Co do 842 pod Wrocławiem jest pewna firma która posiada co najmniej jeden taki egz. Swego czasu pracował na budowie obwodnicy Wrocławia. Często spinali go z przyczepą na obrotnicy.
Nie. Ta firma z zółtym 842 to UTS lub UTC Cygan z miejscowości Byków, gmina Długołęka. Posiadają chyba Tatre, taką czteroosiową na pojedyńczych kołach. Miałem wkleić zdjęcie tego pojazdu ale fotka była za ciemna i wywrotka zlała się z tłem. Nie wiem co to za model, może samoróbka ? Do nie dawna ta Tatra pracowała w Krzyżanowicach k. Wrocławia. Często podstawiałem tam zestawy wywrotki. Firma posiada więcej Jelczy, różne wersje. Od ciągników siodłowych po wywrotki i zabudowy specjalistyczne.
A co do Jelcza model 622. Auto spotkałem w Tarnowie. Pan który je posiadał pożyczał od nas solówkę ponieważ owy Jelcz się zepsuł. Ale czy faktycznie miał moc 320 KM to nie mam pojęcia. Powtarzam jedynie jego słowa.
_________________ Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie
Zdjęcia Jelcz 622 masz na poprzednich stronach tego tematu, a tu masz link do tematu Jelcza 842 i 862 viewtopic.php?f=39&t=5714
Potrafię poruszać się po forum, ale w temacie o 842 nie widzę zdjęć wersji cywilnej wymienionego Jelcza, innych niż zdjęcia producenta. Jeżeli znacie miejsce, w którym stacjonuje Jelcz 842 w wersji cywilnej, to chyba warto porobić mu parę zdjęć skoro to taki rodzynek na naszych drogach?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 28 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę