Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ktoś się orientuje co może być powodem, że nierówno ciągnie ze zbiorników paliwa? Nieraz jest sytuacja, że z jednej strony wyssie prawie do zera a drugi pełny. Smoki są czyszczone na bieżąco, miesiąc jest OK a potem to samo. Może ktoś rozwiązał ten problem raz a porządnie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Wymień korki zbiorników na nowe. :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Volvo tak ma, mamy na firmie same Volva i tylko w 1 prawie równo ciągnie a tak trzeba byc przygotowanym na niespodzianki dlatego każdy wozi pompki i mamy porobione kraniki na lewych zbiornikach, to nasze rozwiązanie. W moim aktualnym FH z jednego zbiornika wogóle nie ciągnie( ze zbiornika bodajże 770l).


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Wymień korki zbiorników na nowe. :wink:
Potwierdzam. U mnie pomoglo. Nieszczelne korki nie trzymały podciśnienia.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sie 2009, 8:12
Posty: 48
GG: 0
Samochód: nissan

Cytuj:
Cytuj:
Nieszczelne korki nie trzymały podciśnienia.
Chyba cos nie na tym polega rola korków paliwowych....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nieszczelne korki nie trzymały podciśnienia.
Chyba cos nie na tym polega rola korków paliwowych....
chyba, a na czym ??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 paź 2007, 11:30
Posty: 5
Lokalizacja: Krk

Najpierw wymień korki a jeśli nie pomoze to trzeba szukac po przewodach. Volvo ma to że musi miec ciśnienie miedzy zbiornikami ktore wyrównuje stany paliwa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Odpiszę tutaj koledze MARCIBIA,bo temat w którym do mnie napisał został zamknięty.Zatankowałeś za dużo,zalałeś przewód równoważący.MARCINBIA napisał
"Czytałeś to co napisałeś?"Zawsze czytam to co napisałem.Uwaga,włącz myślenie,nie powinno boleć.Wyobraź sobie,że tankujesz zbiorniki do pełna,tak ze już powietrze nie uchodzi.Potem jedziesz i na zakręcie paliwo dostaje się do przewodu łączącego obydwa zbiorniki(Już wszystkie FH w naszej firmie tego doświadczyły).Zalany przewód,nie równoważy podciśnienia powietrza w zbiornikach. Rozwiązanie w "chińczykach",jest całkiem inne niż w Scanii.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Rozwiązanie w "chińczykach",jest całkiem inne niż w Scanii.

Ale za to bardzo kłopotliwe. W Scanii jest proste rozwiązanie, ciągnie z jednego, przy końcówce wystarczy zwykły pistolet z powietrzem, żeby "przedmuchać" paliwo i po problemie. A tu wymyślili jakieś ustrojstwa... .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Zgadza się,klniemy na to jak cholera.Ostatnio w Rotterdamie nowemu kierowcy stanęło Volvo na autostradzie.W drugim kotle miał 300l paliwa.12 lat jeździłem Scaniami,zawsze pilnowałem,aby zbiornik z którego pobiera paliwo pompa,zawsze był szczelny.Volvo zrobiło "wynalazek",że pompa pobiera z dwóch zbiorników na raz.Jeżeli korki (obydwa) są nie szczelne,lub przewód o którym pisałem "napił" się paliwa,to już klapa.Ja dla bezpieczeństwa założyłem zaworki na przewody przy samym smoku.Zaworki powietrzne,te na szybkozłączkach http://static.pneumatig.eu/images/products/PU-SB-06.jpg.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Dołączę się do wypowiedzi, bo sam też jeżdżę FHa - który czasem ma napad i nierówno bierze paliwo ... Pompkę mam na 150l zbiorniku i potrafi wyssać wszystko do zera, zostawiając drugi zbiornik (550l) pełny ... Czasem jak idzie pod większym tonażem dochodzi do sytuacji że, korki od paliwa ciężko "oderwać" od zbiornika - zasysają się :( Potem na pauzie paliwko się przelewa i zbiornik się odkształca i "strzela" :) Na zasysanie znalazłem patent i "naciąłem" lekko uszczelki pod korkami od paliwa. Problem "zasysania" jak ręką odjął.

Ale co zrobić z nierównym pobieraniem paliwa ?? Czy kolega Driver może dokładnie opisać, na który przewód założyć tą szybkozłączkę ?? Czy jej założenie rozwiąże sprawę ??

Pozdrawiam.

Ps - może nie w temacie ?? Gdzie się obraca kolega Jarek z TELE ??

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Jeżeli korki się zasysaja to masz zapchany odpowietrznik-wystarczy go wyczyscic.Jest on w ramie (taki filterek) w ksztalcie grzybka.A co do przelewania równomiernego to korki musza byc szczelne i wtedy problemu nie ma.Znam z autopsji-miałem to samo.Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Ale co zrobić z nierównym pobieraniem paliwa ?? Czy kolega Driver może dokładnie opisać, na który przewód założyć tą szybkozłączkę ?? Czy jej założenie rozwiąże sprawę ???

Rozwiązać może i nie rozwiąże, ale dobrze by było mieć takie zaworki założone na przewody paliwowe przy smoku, zwłaszcza przy lewym zbiorniku. Poziom paliwa na wskazówce brany jest z prawego i najczęstszą przyczyną tego, że brakło komuś paliwa jest to, że wyssie wszystko z lewego, a wskazówka paliwa na połowie. :lol: A jak masz taki zaworek to problem z głowy. Jak ci braknie paliwa w lewym, to zamykasz te zaworki, nie zasysa powietrza do układu i ciągnie ci paliwo tylko z jednego zbiornika.

Btw. a z którego ciągnie "wachę" webasto?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: