Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sie 2010, 23:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Witam, kupiłem okazyjnie to cholerstwo z 92 roku z hds i 6 metrową paką. Teraz spędzam bezsenne noce na szukaniu rozwiązań kilku problemów. Otóż z kompresora słychać paskudne dźwięki i zamierzam oddać go do regeneracji, wskaźniki pokazują że powietrze w układzie jest w normie ale hamulce ledwo działają. Sprawdziłem klocki i tarcze, są jak nowe, układ jest szczelny.
Jakieś pomysły?? :/

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 24 sie 2010, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Trzeba by sprawdzić główny zawór hamulcowy pod pedałem.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 24 sie 2010, 16:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

witam, z tego co mi sie wydaje to ty masz pneumatyczno-hydrauliczne hamulce. A kompresor to swoja droga ale ja bym n atwoim miejscy rozebral glowiczek od sprezarki i zobaczyl co tam sie dzieje. A jeszcze zawor bezpieczenstwa dziala przy sprezarce moze on tak wali. A co do hamulcow to przod i tyl slaboo hamuje ??


Post Wysłano: 26 sie 2010, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Nie patrzyłem, czy przód czy tył hamuje słabiej ale auto hamuje tragicznie na pusto, strach go załadować, co do sprężarki to pompuje powietrze ale strasznie klekocze i jest obrzygana olejem że jej prawie nie widać. Od czego zacząć?

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 26 sie 2010, 16:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Od wymiany sprężarki...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 26 sie 2010, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Nie wiem kolego czy ja nie umiem pisać, czy ty nie potrafisz czytać. Napisałem że dopiero zamierzam oddać sprężarkę do regeneracji, napisałem również że jest głośna i leje się z niej olej ale powietrze w układzie jest w normie 8 bar bo mimo że słychać że coś w sprężarce jest uszkodzone to powietrze tłoczy dalej normalnie. Pedał hamulca zachowuje się normalnie, ale hamulce działają tak jakbym hamował piętom. Z 30 na godzinę na pusto potrzeba z 50 metrów na zatrzymanie auta. Hamulce działają jakby brakowało siły w układzie żeby dobrze docisnąć klocki do tarcz.

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 29 sie 2010, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:57
Posty: 65
GG: 0
Samochód: ATEGO 1224 09r
Lokalizacja: WSCHOWA

sprawdz kolego od strony kierowcu są dwa zbiorniczki na płyn chamulcowy jeśli
jest go za mało lub wcale to może to .a jak nie to możę trzeba go wymienić na nowy
taki płyn chamulcowy ma sprawność ok 2 lat potem jest coraz żadszy. pozdrawiam


Post Wysłano: 29 sie 2010, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Nie wiem kolego czy ja nie umiem pisać, czy ty nie potrafisz czytać. Napisałem że dopiero zamierzam oddać sprężarkę do regeneracji
Wymień, albo załóż dobrą i zobaczysz co będzie działo się dalej. Jeżeli coś co może być powodem takiego zachowania hamulców daje wyraźne znaki wyeksploatowania to należałoby to wymienić w pierwszej kolejności.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 29 sie 2010, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Dzięki kolego, jutro sprawdzę płyn, ew. wymienię i wyciągnę sprężarkę jak to nie zwalczy problemu to będę szukał dalej. Jeśli to ani płyn ani sprężarka to co sprawdzać w następnej kolejności? :?:

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Post Wysłano: 30 sie 2010, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 1:00
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Daf 45

Sprężarka jest w porządku hałasuje jakiś zawór, trzeba ją tylko uszczelnić, tylne hamulce działają przednie prawie w ogóle więc jutro będę próbował rozebrać wspomaganie i odpowietrzyć, ew sprawdzić czy nie zapiekły się tłoczki. Ale to nie koniec problemów. Auto kopci na niebiesko i źre olej, Po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha z niego jakby rozpylonym olejem a po dodaniu gazu i przy zmianach biegów robi się spora chmura. Auto odpala ładnie i pracuje równo więc podejrzewam uszkodzenie uszczelniaczy. Jutro będę sprawdzał wszystko z mechanikiem. Mam nadzieje że to nie pierścienie ale objawy na to nie wskazują, poza tym przy 227 tys przebiegu przy 6 litrowym motorze nic nie powinno się dziać z dołem silnika. Ktoś już wymieniał uszczelniacze w podobnym silniku, jakieś pomysły jakie mogą być koszta?

_________________
najpierw był: Transit, Transporter T4 3 sztuki, Nissan Vanette >> Teraz jest: Sprinter 316 CDI, Citroen Jumper 2,5D, DAF 45.150.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: