Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2010, 16:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Witam. Czy może ktoś z kolegów doradzić jak się zabrać za naprawę zawieszenia kabiny(tuleje ,sworznie,łożyska). pozdro. :idea: :?:


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Zacznij od demontazu zderzaka.

Musisz tez przygotowac sie na koniecznosc dzwigniecia kabiny, co by moc wyjac caly ten wąs i pozabijac nowe tulejki.

Calosc zajmie jakies 5 - 6 godz.


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Zacznij od demontazu zderzaka.

Musisz tez przygotowac sie na koniecznosc dzwigniecia kabiny, co by moc wyjac caly ten wąs i pozabijac nowe tulejki.

Calosc zajmie jakies 5 - 6 godz.
dzięki.pozdro.


Post Wysłano: 10 wrz 2010, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2010, 22:20
Posty: 6
GG: 0
Samochód: MAN

Tulejki z przodu możesz pozbijać bez wyciągania wąsów lecz musisz troche podciągnąć kabine. Wybijasz metalową tulejke po środku a reszta to guma powinno wyjść. :mrgreen:


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

czy może ktoś z was ,ale tak po kolej opisać jak się do tego zabrać bo albo coś robię nie tak albo mam inną wersję tego wąsa.samochód na zawieszeniu pneumatycznym (tzw .pod zabudowę bdf)
-odkręciłem zderzak,odkręciłem przednie mocowanie wąsa ,tylnych nie ruszałem ale były do rozkręcenia.(tuleje są totalnie wybite,tył jeszcze nie najgorszy ale jak robić to wszystko).
ale okazało się że aby wąs wyszedł z łoża wskazane jest wykręcenie poduszki kabiny wraz z całym uchwytem,niestety ale nie udało mi się wykręcić dwóch ostatnich śrub mocujących (schowanych z tyłu całego uchwytu) brak miejsca do skontrowania owych śrub.czy ja coś robię nie tak,bo do wymontowani całego tego uchwytu chyba potrzebne by było wykręcenie takiej małej poprzecznej belki która jest pod zderzakiem.a cała robota chyba na dwa dni.
tak to wygląda z mojego punktu,ale mogę się mylić .
proszę o podpowiedz bo być może żle się do tego przygotowałem .


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cała robota to maks 6 godzin :wink:, najgorzej za pierwszym razem jak nie wiesz co i jak :]
Najpierw podnosisz kabinę i luzujesz nakrętki od drążka wywrotu kabiny przy tych tylnych gumach, żeby potem się nie pierdzielić przy opuszczonej kabinie. Odkręcasz zderzak i lewą stopnice, odkręcasz poduszki, prawą stronę kabiny podnosisz siłownikiem od podnoszenia kabiny a z lewej podstawiasz lewarek i podnosisz kabinę. Demontujesz dolne mocowanie poduszek 3 śruby u góry na ramie i dwie z boku, na początek radze ci odkręcić te mocowanie z prawej strony przy filtrze powietrza gdyż jest lepsze dojście do śrub, potem będziesz wiedział co i jak aby zdemontować podstawę z prawej strony.
Do odkręcenia tych 2 śrub przy ramie musisz sobie wsiąść dobra nasadkę 19 i długą przedłużkę i dobre pokrętło w ramę wkładasz od środka klucz płasko oczkowy 19. Po odkręceniu tych 5 śrub zbijasz te podstawy poduszek z wąsów drążka wywrotu kabiny. Wykręcasz uprzednio poluzowane śruby z tyłu drążka i wyciągasz cały drążek na zewnątrz.
Jak chcesz wymieniać same łożyska to zrób jedna stronę a potem drugą a nie dwie na raz będzie łatwiej to wszystko do kupy złożyć :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Cała robota to maks 6 godzin :wink:, najgorzej za pierwszym razem jak nie wiesz co i jak :]
Najpierw podnosisz kabinę i luzujesz nakrętki od drążka wywrotu kabiny przy tych tylnych gumach, żeby potem się nie pierdzielić przy opuszczonej kabinie. Odkręcasz zderzak i lewą stopnice, odkręcasz poduszki, prawą stronę kabiny podnosisz siłownikiem od podnoszenia kabiny a z lewej podstawiasz lewarek i podnosisz kabinę. Demontujesz dolne mocowanie poduszek 3 śruby u góry na ramie i dwie z boku, na początek radze ci odkręcić te mocowanie z prawej strony przy filtrze powietrza gdyż jest lepsze dojście do śrub, potem będziesz wiedział co i jak aby zdemontować podstawę z prawej strony.
Do odkręcenia tych 2 śrub przy ramie musisz sobie wsiąść dobra nasadkę 19 i długą przedłużkę i dobre pokrętło w ramę wkładasz od środka klucz płasko oczkowy 19. Po odkręceniu tych 5 śrub zbijasz te podstawy poduszek z wąsów drążka wywrotu kabiny. Wykręcasz uprzednio poluzowane śruby z tyłu drążka i wyciągasz cały drążek na zewnątrz.
Jak chcesz wymieniać same łożyska to zrób jedna stronę a potem drugą a nie dwie na raz będzie łatwiej to wszystko do kupy złożyć :wink:
jednak tak jak myślałem,muszę wyjąć cały drążek bo z jednej strony łożyska są tak spieczone że aby je zbić bedzie potrzebny porządny młot albo palnik.
na ale robotę zostawię sobie na następną sobotę .
i czy potrzebne jest zabezpieczenie kabiny np.pasami aby się nie wyrwała z zamków.pozdro .,napiszę jak mi poszło z naprawą .


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Tą wierzchnią część lożyska mozesz zbic przecinakiem. Zostanie Ci tylko ten zapieczony element. Natnij go boshem, uderz kilka razy młotkiem i przecinakiem. Jest zrobiony z tak twardego materiału ze po max 3 uderzeniach peka.


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podnosisz kabinę jakieś 10 cm, tak aby tylne zamki się nie otworzyły. Jeśli masz do dyspozycji sztaplarkę lub jakiś podnośnik/suwnice odkręcasz atrapę i zaczepiasz pas za tą rurę nad drążkiem i podnosisz kabinę do góry. Do zbicia łapy z tym łożyskiem wystarczy 5 kilowy młotek, z reguły te łożyska ślizgowe rozpadają się na dwie części i wewnętrzna bieżnia zostaje na drążku :/ .
Kabina może trochę się cofnąć do tyłu jak odkręcisz drążek ale da się bez problemu naprowadzić kabinę na miejsce aby załapać śruby

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Widac kto ma w tym spore doswiadczenie ;) . Gratuluje MAN ,godnego podziwu ,dokladnego opisu .
Brakuje zdjec i mamy prace dyplomowa :)


Post Wysłano: 29 wrz 2010, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2010, 2:02
Posty: 23
GG: 0
Samochód: man

mam pytanko mam mana f2000 do dłużycy i ostatnio strasznie bije mi kabina w okolicy pasazera tam gdzie trzyma nogi oczywiscie bije mi na dziurach slychac jak kabina uderza w coś twardego co to moze byc?


Post Wysłano: 29 wrz 2010, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Silownik do podnoszenia kabiny masz nie cofniety. Ustaw pompke w pozycji do opuszczania i rusz kilka razy dzwignią, az poczujesz wyrazny opor.
Jesli od razu czujesz opor nie ciag na sile. Silownik jest schowany.

Jesli mimo to tlucze sie to chyba trzeba robic zawieszenie kabiny. W F2000 co 2 max 3 lata trzeba taka operacje przeprowadzac.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: