Cytuj:
Witam wszystkich forumowiczów,
Temat autotransporterów zainteresował mnie szczególnie, ponieważ od dłuższego czasu pracuję jako kierowca takiego pojazdu. Obecnie jeżdżę na lohr 3 - osiowej, która jest rzadko spotykana w Polsce a która ma dużo większe możliwości ładunkowe aniżeli zabudowa 2 - osiowa.
Dla osób chcących podjąć pracę w charakterze kierowcy autotransportera powiem, że samo szkolenie trwa od 4 tygodni do czasami nawet 3 miesięcy. Wszystko zależy od osoby szkolącej się. Jak to zawsze powtarzam osobom które szkolę: to trzeba poczuć, wyczuć i do tego znać podstawy ładowania, gdyż nie jest sztuką załadować sie i być np. 4,30 metra wysokim i dojechać do pierwszego mostu.
Praca na Lohrach jest tym bardziej trudniejsza i czasochłonna, gdyż nie jest to tak prosta zabudowa jak Rolfo, czy też Kayssbohrer.
Samo prowadzenie auttransportera nie sprawia większej trudności, gdyż pomiędzy ciągnikiem a przyczepą jest dysk (półkole) stabilizacyjne. Jedynym utrudnieniem jest stosunkowo duży ciężar i długość
Faktycznie czasami ładunki są ponad 22 metry długie, pomimo że według przepisów można być tylko 20,75 metra długim i wysokie nawet 4,16, przy dozwolonych 4 metrach. Wszystko co jest powyżej wynika z braku odpowiedniej wiedzy osób załadowujących.
Ponadto dużym plusem tej pracy jest możliwość jazdy samochodami, których niejednokrotnie nie ma jeszcze w sprzedaży a które i tak trzeba wcześniej dowieść do klienta - place przeładunkowe.
Wszystkim zainteresowanym w miarę moich możliwości mogę odpowiedzieć na postawione pytania, doradzić a propo ładunków, czy też polecić firmy transportowe w Polsce i zagranicą w których warto pracować.
Witam wszystkich forumowiczów.
Co do postawionego pytania, dotyczącego polskich firm zajmujących się autotransportem to faktycznie jest Mostva, która tak naprawdę jest połączeniem niemieckiej firmy Mosolf i francuskiej Stva. Tą pierwszą znam dosyć dokładnie, gdyż dosyć często spotykam jej pracowników. I szczerze nie polecam. Inną firmą jest np. CAT, czyli tak naprawdę francuski przewoźnik. Jeżdżą także samochodami w opłakanym stanie. Inna to Wega z Kalisza. Muszę przyznać że jej samochody na tle innych firm jeżdżących w Polsce prezentuje się dosyć dobrze, dużo nowych ciągników z odrestaurowanymi zabudowami ale moim zdaniem całkiem całkiem. Inna firma to 4cargo z Katowic nie znam jej dokładnie bo nie spotkałem jej jeszcze. Kolejna dosyć poważna firma to Zasada Group, a także wiele innych małych prywatnych przewoźników którzy jeżdżą dla innych.
Co do samych kursów to najczęściej Polskie firmy jeżdżą dla Mosolfa, CAT i Lagermaxa no i czasami dla Hodlmayera. To są główne firmy rozdające karty na tym rynku..
W razie innych pytań chętnie pomogę, jestem kierowcą autotransportera od dłuższego czasu i w miarę moich możliwości i wiedzy podpowiem poradzę itd..
Pozdrawiam Piotras
Tak poza tematem bo już któryś raz piszecie o panu ''zasada'' mieszkam koło jelcza i to ten pan jako właściciel tej firmy wraz z zarządem doprowadził ta firmę do bankructwa. pozdro all:)
_________________
krajowy transport drogowy 1,50zł/km do negocjacji fiatem ducato 2,8 jtd max 2004r tel. 721-666-505 email.
suchydrewno@gmail.com