Strona 11 z 17 [ Posty: 321 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1317 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 gru 2009, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2007, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Swarzędz [PZ]

Cytuj:
teraz coraz więcej widzę teraz właśnie Actrosów i ku zaskoczeniu Premiumek :)
Firma STS Logistic np. ma same samochody Mercedes-Benz Actros silniki są o mocach 360 do 440 koni w zależności od przeznaczenia. Jest kilka sztuk Scanii P380. W transporcie lokalnym również dominują Mercedesy, lecz Atego.
To tyle z moich obserwacji. :D


Post Wysłano: 19 gru 2009, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2009, 22:03
Posty: 53
GG: 0
Samochód: DAF 95XF
Lokalizacja: DK74

Ciekawym rozwiązaniem jest rezygnacja z górnego pokładu (tego nad kabiną ciągnika). Dzięki temu taką "lorę" może ciągać każdy samochód. Ja widziałem np. Magnumkę i Scanię Topline. Traci się przez to jedno miejsce na osobówkę, ale za to komfort kierowcy nieporównywalny :U Najwięcej jednak widuje się niskich Actrosów i Premiumek tak jak mówicie :)


Post Wysłano: 06 sty 2010, 1:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2009, 3:18
Posty: 7
GG: 0
Samochód: ducato 2.8 jtd
Lokalizacja: Miłoszyce

Cytuj:
Witam wszystkich forumowiczów,

Temat autotransporterów zainteresował mnie szczególnie, ponieważ od dłuższego czasu pracuję jako kierowca takiego pojazdu. Obecnie jeżdżę na lohr 3 - osiowej, która jest rzadko spotykana w Polsce a która ma dużo większe możliwości ładunkowe aniżeli zabudowa 2 - osiowa.

Dla osób chcących podjąć pracę w charakterze kierowcy autotransportera powiem, że samo szkolenie trwa od 4 tygodni do czasami nawet 3 miesięcy. Wszystko zależy od osoby szkolącej się. Jak to zawsze powtarzam osobom które szkolę: to trzeba poczuć, wyczuć i do tego znać podstawy ładowania, gdyż nie jest sztuką załadować sie i być np. 4,30 metra wysokim i dojechać do pierwszego mostu.

Praca na Lohrach jest tym bardziej trudniejsza i czasochłonna, gdyż nie jest to tak prosta zabudowa jak Rolfo, czy też Kayssbohrer.

Samo prowadzenie auttransportera nie sprawia większej trudności, gdyż pomiędzy ciągnikiem a przyczepą jest dysk (półkole) stabilizacyjne. Jedynym utrudnieniem jest stosunkowo duży ciężar i długość

Faktycznie czasami ładunki są ponad 22 metry długie, pomimo że według przepisów można być tylko 20,75 metra długim i wysokie nawet 4,16, przy dozwolonych 4 metrach. Wszystko co jest powyżej wynika z braku odpowiedniej wiedzy osób załadowujących.

Ponadto dużym plusem tej pracy jest możliwość jazdy samochodami, których niejednokrotnie nie ma jeszcze w sprzedaży a które i tak trzeba wcześniej dowieść do klienta - place przeładunkowe.

Wszystkim zainteresowanym w miarę moich możliwości mogę odpowiedzieć na postawione pytania, doradzić a propo ładunków, czy też polecić firmy transportowe w Polsce i zagranicą w których warto pracować.

Witam wszystkich forumowiczów.

Co do postawionego pytania, dotyczącego polskich firm zajmujących się autotransportem to faktycznie jest Mostva, która tak naprawdę jest połączeniem niemieckiej firmy Mosolf i francuskiej Stva. Tą pierwszą znam dosyć dokładnie, gdyż dosyć często spotykam jej pracowników. I szczerze nie polecam. Inną firmą jest np. CAT, czyli tak naprawdę francuski przewoźnik. Jeżdżą także samochodami w opłakanym stanie. Inna to Wega z Kalisza. Muszę przyznać że jej samochody na tle innych firm jeżdżących w Polsce prezentuje się dosyć dobrze, dużo nowych ciągników z odrestaurowanymi zabudowami ale moim zdaniem całkiem całkiem. Inna firma to 4cargo z Katowic nie znam jej dokładnie bo nie spotkałem jej jeszcze. Kolejna dosyć poważna firma to Zasada Group, a także wiele innych małych prywatnych przewoźników którzy jeżdżą dla innych.

Co do samych kursów to najczęściej Polskie firmy jeżdżą dla Mosolfa, CAT i Lagermaxa no i czasami dla Hodlmayera. To są główne firmy rozdające karty na tym rynku..

W razie innych pytań chętnie pomogę, jestem kierowcą autotransportera od dłuższego czasu i w miarę moich możliwości i wiedzy podpowiem poradzę itd..

Pozdrawiam Piotras
Tak poza tematem bo już któryś raz piszecie o panu ''zasada'' mieszkam koło jelcza i to ten pan jako właściciel tej firmy wraz z zarządem doprowadził ta firmę do bankructwa. pozdro all:)

_________________
krajowy transport drogowy 1,50zł/km do negocjacji fiatem ducato 2,8 jtd max 2004r tel. 721-666-505 email. suchydrewno@gmail.com


Post Wysłano: 09 lut 2010, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

ostatnio przeglądałem allegro i wpadłem na takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1288782 Actrosa pierwszy raz zobaczyłem taką ciasną wklęsłą kabinę z leżanką tam idzie się chyba udusić ,widziałem obniżane ,ścięte zeskosa ale to chyba jest rzadki model kabiny ?,ogólnie to jestem ciekawy jak wygląda załadowany może ma ktoś fotki ? no i troche mało mocy chyba na taki zestaw albo w opisie jest błąd albo oznaczenia na kabinie są nie te, jest to samochód trzy osiowy a model 1832


Post Wysłano: 10 lut 2010, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Lohry przystosowane pod ciężarówki mają taką kabinę. Czasami potem ktoś przerobi na osobowe i zostaje. Jezdziłem taką Scanią 113. Biorąc po uwagę, że ogólnie w lohrach jest mało miejsca, to nie odczuwa się tego wycięcia za specjalnie.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 11 lut 2010, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2010, 13:33
Posty: 12
GG: 0
Lokalizacja: Kalisz

Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr
A może zestaw z przyczepą :?: :?: :?: :?: :?:


Post Wysłano: 23 lut 2010, 1:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2007, 13:26
Posty: 67

Cytuj:
Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr
A może zestaw z przyczepą :?: :?: :?: :?: :?:


Transport dosyć specyficzny. Ciągników max. wejdą 3 sztuki . Co do załadunku- zalezy od sprytu i doświadczenia.Jak ktoś ma pojęcie o tego typu transporcie załaduje szybciej niż zwykła ,,lohr-e,, .Mocowanie - duże kliny i pasy . Najbardziej uniwersalnym sprzętem do transportu jest auto + przyczepa , zestaw typu Lohr Maxilohr albo Rolfo Hercules. Ma przewage nad zwykła niskopodwoziówką tym , iz gdy nie wieziesz cięzarówek, możesz załadować osobówki . Po dużych kombinacjach wejdzie nawet 10 sztuk Pandy :) Pozdrawiam .

_________________
Najlepsza cięzarówka to taka... która sie nie psuje ;-d


Post Wysłano: 23 lut 2010, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Cytuj:
Cytuj:
Czy na forum jest jakaś kompetentna osoba która mogła by przybliżyć trochę temat transportu drogowego nowych i używanych ciężarówek? szczególnie mam tu na myśli rodzaj sprzętu i czy konieczne jest zezwolenie na ponadgabaryty, jak wygląda załadunek i rozładunek oraz mocowanie tego typu transportów, ile wchodzi maksymalnie ciągników siodłowych, ile on trwa, co jest najlepszym rozwiązaniem do ich transportu -zwykło naczepa niskopodwoziowa , czy jakaś specjalna i typu Rolfo i Lohr
A może zestaw z przyczepą :?: :?: :?: :?: :?:

Musze przyznać, że pytanie jest postawione w zaskakujący sposób :shock: .

Problemy tego rodzaju transportu są często poruszane w pismach
branżowych. Bardzo interesujący artykuł na temat specjalistycznej
Firmy ATF-HEAVY transport trudniącej się tego rodzaju przewozami
możesz znaleźć w starym archiwalnym numerze Trailera z lipca 2003roku.
Artykuł jest dostępny na :arrow: stronie ATF.
Jak bardzo potrzebujesz ten artykuł to podaj mi swojego meila mogę
Tobie go przeskandować lub przysłać fote. :)

Z tego co pamiętam na łamach Trailera była jeszcze opisywana firma
DE ROOY ale niestety nie pamiętam dokładnie w którym numerze :roll: .


Pozdrawiam.


Post Wysłano: 25 lut 2010, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Akurat tej firmy za wzór to lepiej nie podawaj...

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 26 lut 2010, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 14:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: LKW
Lokalizacja: Lubin

Nieco krótki, ale ciekawy film zapewne znany większości. Własne biuro
konstrukcyjne to duży plus DE ROOY.

www.youtube.com/watch?v=FWLhhGu9QOI&feature=related


Post Wysłano: 28 lut 2010, 0:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Własne biuro kosntrukcyjne = wymyślne zabudowy, które mało co wytrzymuja i kierowcy maja tylko z nimi problemy

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 24 mar 2010, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

Post Wysłano: 19 maja 2010, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Witam

Właśnie przymierzam się do zakupu starszawej lohry typu Eurolohr bodajże 1.23. Niestety nigdy nie zapinałem aut na takim składzie (tylko na małych 4-5 samochodowych lawetach). Czy ktoś może wie gdzie można by odbyć jakiś przyspieszony kurs zapinania aut na takim składzie? Ewentualnie może ktoś miałby chwilę i mógłby mi pomóc przy pierwszym np załadunku - oczywiście byłbym zobowiązany:)

Pzdr


Post Wysłano: 29 maja 2010, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2007, 17:41
Posty: 133
Lokalizacja: Swarzędz [PZ]

Trzy zdjęcia, nie za specjalne z początku Maja. Firma STS-Logistic, jest z mojego miasta.
ObrazekObrazek
Obrazek


Post Wysłano: 29 maja 2010, 17:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Akurat trzecie zdjęcia to Lohra odkupiona z polskiego oddziału Bertani. Jezdzi teraz w firmie z Radomska pod CAT-em. ZTCW to kolega z tej firmy też jest na forum :)

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 29 sie 2010, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 13:08
Posty: 28
Lokalizacja: Września

No to Panie i Panowie jutro jadę w swoją pierwszą trasę w podwójnej lorą. Po powrocie opiszę, jak wygląda praca na autotransporterze dla młokosa bez doświadczenia :)


Post Wysłano: 20 wrz 2010, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Post Wysłano: 21 wrz 2010, 9:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Nie spotkałem się jeszcze z taką osłoną zabudowy. Ciekawe jaki jest jej cel, samochody i tak są widoczne, a od góry też nie chroni.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 21 wrz 2010, 15:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Może w jakiś sposób neutralizuje zawirowania powietrza i tym samym zmniejsza spalanie? Pytanie tylko, czy w takim wypadku jej masa paradoksalnie nie powoduje jego zwiększenia... Nic innego nie przychodzi mi do głowy ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 11 z 17 [ Posty: 321 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1317 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: