Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 paź 2010, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

Witam.
Posiadam MAN-a F2000 z 1998 roku 19.403 solówka.
Niedawno zablokowało mi hamulce na tyle (bęben był tak gorący ze przytopiło oponę wewnętrzną na bliźniaku prawa strona) i oczywiście cały tył jest nowy ale pojawił się problem prawe tylne koło blokuje,
grzeje się bardzo, tak wiec mechanicy oczywiście pozmieniali zawory od ABS, wymienili łożysko, zmienili filtr osuszacza, wyregulowali hamulce i korektor ciśnienia ten przy osuszaczu i niestety dalej nic... oczywiście polecają swojego dobrego kolegę od pneumatyki
który to powinien sobie poradzić z problemem no ale niestety nie mam ochoty wydawać kolejnych kilku stówek na bezsensowne zabiegi które i tak nic nie dadzą. Już kilka tygodni tak się bujam a oni pomysłów maja tysiące ogólnie jakbym się na wszystkie zgadzał to taniej by było kupić nowe autko :lol:
Wody w układzie niema, kompresor pracuje w zbiornikach około 10 atmosfer osuszacz odbija, tylko co jakiś czas pedał hamulca robi się twardy.
Wygląda na to ze zostaje powietrze w przewodach od ręcznego nie powinno go tam być, na moście są trzy spusty i w dwóch jest powietrze jak zwalniam ręczny.
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem a jeśli tak to jak go rozwiązał ????
Jestem w kropce bo kolo się grzeje zużycie paliwa wzrosło no i ogólnie to lipa........
Będę wdzięczny za każdą sugestie.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 08 paź 2010, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak by blokował hamulec ręczny, to by blokowało oba koła.
Stawiam na prawy siłownik hamulcowy, sprawdź czy nie przepuszcza powietrza miedzy sekcjami, jak wychodzą grzechotki z lewej i prawej strony jak koło blokuje. Wogle to jak te koło blokuje cały czas czy sporadycznie.
Możliwie ze rozpierak przeskoczył lub kantuje się na rolkach szczęk, czy sprężyny są całe na szczekach?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 paź 2010, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

"pedal hamulca robi sie twardy".....
Wepnij sie z manometrem w linie hamulca na tylnym cylindrze , poprowadz dlugi przewod abys mial podglad cisnienia w cylindrze w kabinie podczas jazdy .
To powinno byc zrobione przed wymiana kupy osprzetu abs-u ;).


Post Wysłano: 08 paź 2010, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

Jest tak ze jak nie blokuje to i ze Zgorzelca do Krakowa na odcięciu zalecę na bez redukowania pod większe górki z ładunkiem, ale jak złapie to całe 100 km a nawet cały dzień potrafi trzymać nie pomaga depniecie na hamulec ani spuszczenie powietrza z układu, całość hamulców zrobiona siłownik rozblokowałem i problem pozostaje. Czasami pomaga kilkakrotne dźwigniecie i opuszczenie tyłu, tak jakby coś nie tak z powietrzem. Siłownik ponoć po regeneracji.
Co do kantowania to czy chodzi o to do jakiej pozycji wraca po naciśnięciu pedała hamulca lub zaciągnięciu ręcznego bo jeśli tak to jest różnica około 7 mm przy powrocie z nożnego wraca przyjmijmy na zero a z ręcznego nie wraca do zera ale zostaje jakieś 7 mm różnicy od zaznaczonego położenia początkowego???Tylko prawe kolo!!!
Pozdrawiam.

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 08 paź 2010, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
całość hamulców zrobiona siłownik rozblokowałem
Czyli wykręciłeś śrubę w siłowniku i dalej hamuje?, widełki wraz z grzechotką się nie cofneły? próbowałeś ręcznie ruszać ramieniem grzechotki czy wałek rozpieracza swobodnie się obraca?

Stawiam na sam siłownik, lub zapieczony wałek rozpieracza ale bardziej siłownik. Do hamulca ręcznego przychodzi jeden przewód pneumatyczny na dwa siłowniki. Najpierw idzie przewód do jednego siłownika tam jest trójnik i stamtąd idzie na drugi siłownik, być może przewód jest niedrożny lub załamany
Sprawdź czy do prawego siłownika dochodzi bezpośrednio przewód z zaworu przekażnikowego hamulca ręcznego czy dopiero z lewego siłownika :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 21:34 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 08 paź 2010, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

No to jutro z rańca zabieram się za wymianę siłownika i zobaczymy jaki efekt.
AHA po remoncie hamulców kompresor bije zdecydowanie wolniej czy jest jakaś regulacja na kompresorze???
Wcześniej do nabicia potrzebował zdecydowanie mniej czasu, oba zegary od 6 atm szły równo teraz na II idzie zdecydowanie wolniej, no i nie bije równo na I i II.
Tak jak wspomniałem zabrałem się do tego problemu sam bo jakoś Panom "mechanikom" przestaje ufać...

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 08 paź 2010, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na kompresorze nie ma żadnej regulacji ciśnienia, jedyna jest na osuszaczu, ile bije atm?
Być może jest duży ubytek powietrza w układzie hamulcowym po tym remoncie hamulców

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 paź 2010, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

Odbija przy około 10 atm, ale czasami nie odbije i wchodzi na 11 atm, filtr wymieniłem było w nim trochę mazi w szarawym kolorze, od marca nie stosowałem PNEUMATICA.
Wczoraj kupiłem podstawę osuszacza do F2000 i wygląda trochę inaczej jak ta stara, w tej starej nad sitkiem jest pokrywa na trzy śruby i tamtędy ucieka trochę powietrza nowa podstawa nie ma takiego elementu jest całość i do tego nasadzane sitko, przy używaniu górskiego przy zwalnianiu słychać podwójne sykniecie coś jakby zawór wypuszczał na dwa razy....
Górski działa bez zarzutu tylko to podwójne sykniecie, no i przy zwalnianiu ręcznego wydobywa się dziwny dźwięk coś jakby powolne upuszczanie powietrza z balonu :oops: ???!!???
Czy podczas dźwigania i opuszczania kabiny jest możliwe ze zagniotłem jakiś przewód????

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 paź 2010, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czyli dobrze bije sprężarka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 paź 2010, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

A czy wodziki od połówek jak są lekko przyblokowane może to mieć wpływ na prace skrzyni???
Na przykład nie do końca przełącza i coś się blokuje lub nie połówki wchodzą do końca???? :roll:
Zawór w kabinie wyregulowany tylko po pracy jazda testowa jakieś 100 km i obejrzymy. :?:

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 paź 2010, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Połówki przełancza siłownik w skrzyni biegów a nie wodziki :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 paź 2010, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak wizualnie silownik nie odbija do konca to w tym momencie ,kiedy nie odbil po zwolnieniu "recznego" , odkrec przewod pneumatyczny hamulca podstawowego do tego silownika i zobacz czy odbije ....
Rownie dobrze mozesz miec problem z poloska rozpieraka ( jak masz bebny ) , moze miec luzy lub rdze i sie blokuje .


Post Wysłano: 09 paź 2010, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

No tak po całym dniu spędzonym przy samochodzie wymianie siłownika, i porobieniu większości rzeczy jakie proponowaliście i tych które przyszły mi do głowy a mogą mieć związek z blokowaniem kola szybka próba 50km.........
Dalej #*!!!??#*# !!!!!
Tak wiec zmuszony siła rzeczy udałem się po porade do mojego "PANA MECHANIKA"
diagnoza WYMIANA TYLNEGO MOSTU!!!!!!!!

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 paź 2010, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powiedz panu mechanikowi że prościej wymienic auto niż sam most :twisted:
to zostaje sprawa czysto mechaniczna pod warunkiem że nie popuszczają grzechotki.
Tak jak mówi svavec popuść grzechotkę i ręcznie pociągnij za ramię grzechotki i zobacz czy swobodnie porusza się tam i z powrotem wałek rozpieracza zwłaszcza z powrotem czy sprężyna na szczękach cofa wałek rozpieracza. Czy działa centralne smarowanie i smaruje wałek rozpieracza :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 paź 2010, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

Wróciłem do domu składam narzędzia i niespodzianka!!!!! CENTRALNE SMAROWANIE ROZPIERAKÓW URWANE!!!!! PYTACIE: NO TO JAKIM CUDEM NIE ZAUWAŻYŁES TEGO WCZEŚNIEJ I JAK TY TE ROZPIERAKI ROBIŁEŚ!!!! Wyjaśniam!!!!
Zbieram narzedzia patrze przewód od smarowania urwany a troche dalej zakamuflowana KALAMITKA!! :shock: :idea: :idea: Wizyta u "PANÓW MECHANIKÓW" co 7-10 dni... wymiana tego tamtego jak poskutkuje OK.
No i dawało efekt na parę dni i znowu powrót....tak wiec w czasie wizyty jakoś przesmarowali mi w którymś momencie rozpierak i OK dopóki smaru nie wytopiło no to ABS, ZAWÓR CZTERODROŻNY ITP ITD. WYMIENIMY!!!! Tak wiec jak napisałem DIAGNOZA WYMIANA MOSTU!!!
SMAROWNICA W DŁOŃ NAPRAWA SMAROWANIA I.... :lol:
WSZYSTKO HULA JAK TA LALA!!!!!!!
DZIEKI WIELKIE WSZYSTKIM ZA RADY BO TERAZ MAM POROBIONE DO PORZĄDKU!!!! :U
NO I PANIE BRON NAS PRZED TAKIMI "SPECJALISTAMI"!!!!!

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 paź 2010, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak bywa że mozna się przejechać na banalnej usterce, wymieniając nie potrzebnie inne elementy :/
Ja miałem taki przypadek z serwisem Volvo w Niemczech cały dzień dumali mechanicy wraz z majstrem co jest grane że połowa biegów nie wchodzi, wymienili jakiś zawór na skrzyni i zbiegiem okoliczności pomogło na 50 km
Po powrocie do Gdyni w miejscowym serwisie Volvo podszedł mechanik i od razu powiedział co jest do wymiany, do wymiany była cewka elektryczna która zabezpiecza przed omyłkowym włączeniem 1 biegu zamiast 3 przy przełączaniu z górnej skrzyni na dolna

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 paź 2010, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:40
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 2000 solówka

No jasne ale przez dwa lata było ok bo jak auto kupiłem to było po serwisie i przez ponad rok
nic nie było robione tylko wymiana oleju i osuszacza normalne OT.
Tak wiec wszystko by było spoko gdyby nie ta ukryta kalamitka sama sobie tam nie wyrosła a korzystałem tylko z usług tych Panów. Tak wiec jak by to najprościej ując:
Zyt częste te wizyty miałem w ostatnich paru miesiącach a o autko dbam bo jest to moje pierwsze, ojciec i teściu to kierowcy od około 30 lat wiec pojecie tez mają, co daliśmy rade zrobić sami to było robione. A po remoncie hamulców zaczęły się kłopoty.

_________________
Orson80PL
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE SIĘ BOGACĄ???
UCZCIWĄ PRACĄ LUDZIE PODATKI PŁACĄ!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 paź 2010, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

I od tego sa takie fora,zeby podniesc na duchu wlasciciela auta z usterka i zmobilizowania go do dzialania aby krok po kroku odnalazl przyczyne ....... :)

Mechanicy mieli racje .... wymiana calego mostu tez by pomogla ;)


Post Wysłano: 18 mar 2016, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2016, 14:03
Posty: 12
GG: 13312072
Samochód: Die Kombajn Machen
Lokalizacja: LJA

Kol. MAN ta cewka od FH-12 nigdy nie działa, bo taki typ (wada fabryczna) a kiedy zasugerować wymianę, to kierowcy szczerze mówiąc mają to w d.... tłumacząc, że nikt nie przebija z góry na dół powyżej 40km/h, to po co darmo wydawać kasę na zbędne gadżety. W tym miejscu rzetelny mechanik dopowiedziałby co jest na rzeczy z tą zgrzytającą planetarką i jej zabezpieczeniem, ale jak sam napisałeś to było robione w serwisie, więc dalej dopowiedz sobie sam. Do kol. autora na tyle roboty wystarczyło wpiąć manometr, bo co jak co , ale w F2000 co do możliwości pomiaru udogodnienia sięgają chyba granic możliwości. Żadna ciężarówka nie ma tak tego przemyślanego jak F2000 właśnie. Mieć na warsztacie dwa szybkozłącza MAN-owskie (małe do sterowania duże do zasilania) i nie trzeba tysiąca pomysłów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: