Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sie 2010, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2010, 21:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Volvofh12 jelcz 622

Witam wszystkich mam mały problem mam volvo fh12 z 94 roku. Jak jest zimne to odpala na dotyk a jak trochę pochodzi i sie zagrzeje a potem zgasi to wogle nie chce odpalic. Ja słyszałem że to jakiś czujnik ale czy to prawda to nie wiem. Proszę o pomoc.


Post Wysłano: 15 sie 2010, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Witam kolego podaj jakie masz kody błędów,i wtedy będziemy myśleć nad twoim autkiem.


Post Wysłano: 15 sie 2010, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

popatrz na wtryski, niedawno chłopak ze speeda u nas stał po rozładunku i czekał aż wystygnie,mówił że to jest powodem.


Post Wysłano: 16 sie 2010, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2010, 21:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Volvofh12 jelcz 622

ok kolego popatrze


Post Wysłano: 25 sie 2010, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

odkręć odpowietrznik paliwa ktory znajduje się na koncu bloku u gory
po lewej stronie jak dobrze pamietam i tam zmierz cisnienie jakie robi
pompa paliwa na zimnym i na cieplym, prawdopodobnie pompa paliwa padaka...
i gdy sie zagrzeje nie "przebija" wtrysku. o ile to jest model na pompowtryskach ...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 15 paź 2010, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2010, 21:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Volvofh12 jelcz 622

Cytuj:
odkręć odpowietrznik paliwa ktory znajduje się na koncu bloku u gory
po lewej stronie jak dobrze pamietam i tam zmierz cisnienie jakie robi
pompa paliwa na zimnym i na cieplym, prawdopodobnie pompa paliwa padaka...
i gdy sie zagrzeje nie "przebija" wtrysku. o ile to jest model na pompowtryskach ...
A czym to zmierzyć te ciśnienie jest jakiś specjalny zegar do tego .


Post Wysłano: 16 paź 2010, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie miałem takiego problemu w Volvo,ale teraz mam w swoim Audi.Na zimno gada,na ciepło za cholere.Przyczyną jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.Jak zdejmę z niego wtyczkę,pali z półobrotu.Nie wiem gdzie ten czujnik jest w Volvo.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 16 paź 2010, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Nie miałem takiego problemu w Volvo,ale teraz mam w swoim Audi.Na zimno gada,na ciepło za cholere.Przyczyną jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.Jak zdejmę z niego wtyczkę,pali z półobrotu.Nie wiem gdzie ten czujnik jest w Volvo.
Wbrew pozorom nie jest to usterka czujnika tylko rozjechana mapa .
Co do volva to pompa paliwa nie daje ciśnienia .


Post Wysłano: 16 paź 2010, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Cytuj:
Nie miałem takiego problemu w Volvo,ale teraz mam w swoim Audi.Na zimno gada,na ciepło za cholere.Przyczyną jest uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.Jak zdejmę z niego wtyczkę,pali z półobrotu.Nie wiem gdzie ten czujnik jest w Volvo.
Wbrew pozorom nie jest to usterka czujnika tylko rozjechana mapa .
Co do volva to pompa paliwa nie daje ciśnienia .
Rozjechana mapa,to problem z utrzymaniem obrotów,problem z odpaleniem na zimno.Pompa?Był by problem z rozruchem na zimno a nie na ciepło,czyż nie?

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 16 paź 2010, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Witam! Nie jestem za "mocny" w FH ale wiem że w magnumce z Mackiem odłączenie czujnika temperatury sprawiło że gorąca pali na dotyk a przed tym za nic nie chciała odpalić, założyłem nawet wyłącznik i kierowca jak odpala gorącą to odłącza ten czujnik. Słyszałem również że FH jeżeli nie chce odpalić to trzeba odłączyć czujnik położenia wału i wtedy odpala w trybie awaryjnym ale to nie sprawdzona przeze mnie osobiście informacja. Powodzenia Pozdrawiam!


Post Wysłano: 16 paź 2010, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Wymień w swoim audi czujnik temp. na nowy i zobaczysz że nadal nie będzie odpalać na ciepłym , możesz też kupić wspaniały chip który oszukuje parametry z czujników i sprawia że pali na ciepłym silniku , poczytaj trochę i zobaczysz że najlepszą i niezawodną metodą jest korekta mapy .W volvie 90 % takich przypadków to pompa paliwa .


Post Wysłano: 17 paź 2010, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Dominik,nie przeczytałeś mojego pierwszego postu do końca.Ja już wiem że to czujnik.Jak nie chce palić na ciepło,to wkładam rękę pod plastikową osłonę silnika,zdejmuję wtyczkę z czujnika i pali z półobrotu.Kupiłem na Allegro i czekam na nowy czujnik.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 17 paź 2010, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

A ja ci napisałem że na nowym czujniku nadal nie będzie palić .
Poszukaj w google (tdi na ciepłym nie zapala)


Post Wysłano: 17 paź 2010, 12:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 20:57
Posty: 66
GG: 0

Odnośnie Audi Dominik ma rację, to że zdejmiesz kostkę z czujnika temperatury silnika, nie oznacza że usterka leży po jego stronie.

Po prostu kiedy zrobisz przerwę w obwodzie czujnika temp. czyli rezystancja wynosi nieskończoność Sterownik silnika interpretuje to jako temperaturę silnika -40 stopni C. Wtedy bogata dawka rozruchowa odpala silnika na dotyk.

Wymiana czujnika nic Ci nie pomoże.

Co do przyczyn tej usterki jest wiele opinii może to być:
-rozrusznik
-rozrząd
-mapa
-pompa

_________________
Elektronika Samochodowa
Grzegorz Kosowski
506 428 888
http://www.elektronika.sos.pl


Post Wysłano: 17 paź 2010, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Pożywiom,uwidim.Najpierw wymienię czujnik,problemy zaczęły się od momentu,gdy zegar przestał pokazywać temperatury.Swoją drogą teoria rozrusznika jest ciekawa.Kupiłem nowy akumulator ubiegłej zimy,jest naładowany na full.Sprawdzałem pobór prądu,podłączając szeregowo,pomiędzy słupek,a klemę.Mimo wszystko,miałem problemy z rozruchem.Parę obrotów,i efekt pustego akumulatora.Człowiek uczy się całe życie.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: