Strona 59 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 157 58 59 60 61162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 paź 2010, 16:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

trudno tak wytłumaczyc pisząc posty
faktycznie źle napisałem :oops:

poczytaj ustawę
skąd te 144h, więc:
między dwoma odpoczynkami tygodniowymi (nie mylić z tygodniem) możesz zrobić max 6 okresów 24h czyli 6x24=144h

podstawa:
tydzień - to okres od pon 00.00 do niedz 24.00

rozpoczynając w niedz 22.00, 2h zaliczasz do porzedniego a 8 do nowego tygodnia pracy


Post Wysłano: 20 paź 2010, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
trudno tak wytłumaczyc pisząc posty
faktycznie źle napisałem :oops:

poczytaj ustawę
skąd te 144h, więc:
między dwoma odpoczynkami tygodniowymi (nie mylić z tygodniem) możesz zrobić max 6 okresów 24h czyli 6x24=144h

podstawa:
tydzień - to okres od pon 00.00 do niedz 24.00

rozpoczynając w niedz 22.00, 2h zaliczasz do porzedniego a 8 do nowego tygodnia pracy
Ustawę znam bardzo dobrze.
Nie wiem czy czytałeś moje posty wczesniejsze, w których pisałem o 144h, które zostało obalone przez ITD.

Chyba, że okresy 24h interpretujemy dwojako :?

Drugiego nie rozumiesz.
W ciągu tygodnia można wydłużyć czas jazdy do 10h pytanie do którego zaliczamy ze wydłużyliśmy jeżeli start był przed północą??

Dlatego tez zapytałem o start na minute przed.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 paź 2010, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Inne prace NIE są zaliczane do jazdy!!
Rozumiem ale ta inna praca tez nie można zaliczyć jako przerwy między jazdą? Np. 2godz. jazdy + 1 godz. innej pracy to po takim czymś mogę jechać tylko 2,5 godz. czy 4,5 godz.


Post Wysłano: 20 paź 2010, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Przerwa jest przerwa a praca jest praca.
Poczytaj ustawę najpierw i poszukaj tam czy jest gdzieś wspomniane o tym,że przerwę można zastąpić pracą.Wnioski wysnuj sam i się nimi z nami podziel.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 20 paź 2010, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Przerwa jest przerwa a praca jest praca.
Poczytaj ustawę najpierw i poszukaj tam czy jest gdzieś wspomniane o tym,że przerwę można zastąpić pracą.Wnioski wysnuj sam i się nimi z nami podziel.
Szczerze to powiem że ja przez ok 2 lata używałem tylko łóżko i jazdę ale coraz częściej ITD się czepia tego że mam tylko jazdę i łóżko.


Post Wysłano: 21 paź 2010, 6:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

To dobrze ze do Francji nie jeździsz bo byś zapłacił grubą kasę Żandarmom przy kontroli

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 paź 2010, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2008, 13:50
Posty: 107
GG: 8694441

Czy dwa poniższe schematy są aktualne?

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

Czy wszystko jest ważne, czy może się coś zmieniło i jest coś zmienionego?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam ;)

_________________
SENS ICH ISTNIENIA - także i mój! :)


Post Wysłano: 24 paź 2010, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

1wszy ok;
2gi link przedstawia przepisy AETR nie aktualne na Unii

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 paź 2010, 13:14

Cytuj:
2gi link przedstawia przepisy AETR nie aktualne na Unii
Nie do końca. Jeśli jedziesz, dajmy na to, na Ukrainę, tam się ładujesz, to jazda według AETR obowiązuje Cię do miejsca rozładunku więc np. w Polsce możesz robić pauzę 45 min w postaci 3x15 etc.


Post Wysłano: 05 lis 2010, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

czy jeżeli mam jazdę co kilka dni to okres w którym nie jeździłem musi być potwierdzony urlopówka potwierdzona przez szefa czy sa jakieś wyjątki? Jak wtedy wygląda rozliczenie tygodnia i pauz 48h?


Post Wysłano: 06 lis 2010, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wyjątki tylko te zapisane w ustawie i rozporządzeniu.
Co do odpoczynków tygodniowych to wg. mnie powinieneś mieć 2 rodzaje zaświadczeń, 1 że odpoczywałeś, 2 że wykonywałeś inna prace albo śmigałeś furą bez tacho, bo w zaświadczeniu jest kilka opcji do zaznaczenia. I wtedy musisz mieć zaświadczenie o odpoczynku na te minimum 45h w ciągu "tygodnia".

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 06 lis 2010, 15:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 paź 2010, 14:17
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Scania 124G

witam moze mi ktos napisac dokladnie jak to jest, powiedzmy ruszam, jade 4,5h robie odpoczynku 45min pozniej znowu jade 4,5h i co pozniej ile pozniej odpoczynku :?: czy pozniej znowu jade 4,5h i tak w kolko :?:


Post Wysłano: 06 lis 2010, 15:51

Cytuj:
witam moze mi ktos napisac dokladnie jak to jest, powiedzmy ruszam, jade 4,5h robie odpoczynku 45min pozniej znowu jade 4,5h i co pozniej ile pozniej odpoczynku :?: czy pozniej znowu jade 4,5h i tak w kolko :?:
Wysil się trochę i przeczytaj ten temat.


Post Wysłano: 10 lis 2010, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
witam moze mi ktos napisac dokladnie jak to jest, powiedzmy ruszam, jade 4,5h robie odpoczynku 45min pozniej znowu jade 4,5h i co pozniej ile pozniej odpoczynku :?: czy pozniej znowu jade 4,5h i tak w kolko :?:
Chłopie ty wiesz co piszesz i czy chociaż jeździsz ciężarówką bo ja stwierdzam że nie bardzo. A kiedy ty chcesz odpocząć? O to co ty pytasz to są podstawy które powinien znać każdy kierowca.


Post Wysłano: 15 lis 2010, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2010, 20:38
Posty: 15
GG: 0

Odpowiem i rozwiążę Wasze wątpliwości odnośnie czasu pracy oraz innych przepisów transportu drogowego. Zapraszam również na www.gitd.pl


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 mar 2009, 23:23
Posty: 124
Lokalizacja: poland

Zastanawie mnie jedna rzecz.
Nominalny czas jazdy na dobe kierowcy to 9h jazdy , gdzie można przedłużyć do 10h.
Czyli 4,3'jazda 45''pauza 4,3'jazda 45'' pausa 1'jazda.
a system 3' jazda 45''pauza 3'jazda 45'' pauza 4' jazda

Czy drugi przykład jest prawidłowy???
Wielu kierowców tak jezdzi i ja tez jezdziłem , ale zdaje mi sie że to jest nieprawidłowe!!!!!

Gdyż rozporządzenie mówi że po każdej 9h nominalnej jazdy "można przedłużyć do 10h", należy zrobić przerwe gdyż kierowca jest zmeczony. To tak jak z pausą należy zrobić najpierw 15 min a później 30 min a nie odwrotnie gdyż kierowca jest zmęczony i drugą cześć pauzy musi być dłuższą aby odpocząć.
Wiec ja rozumiem to w ten sposób że niezależnie jak jedziemy zawsze przed 10 h jazdy należy zrobić przerwe 45min????
Czyli 4,30 jazda 45 przerwa 3 jazda 45przerwa 1,30 jazda 45 przerwa 1jazda
a nie 4,30 jazda 45 przerwa 3 jazda 45przerwa 2,30 jazda.

Poprawne jest moje rozumowanie czy do kitu ???

_________________
.A


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:09

Cytuj:
4,30 jazda 45 przerwa 3 jazda 45przerwa 2,30 jazda.
Moim zdaniem to jest ok, ponieważ po 45 min przerwy masz czyste konto na 4,5h jazdy, a w podanym przykładzie łączny czas jazdy nie przekracza 10h.


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

przykład 2gi jest poprawny
3-3-4 jazdy jest OK

(9h jazdy minimum 1 przerwa 45min;
10h jazdy minimum 2 przerwy 45min;
rozłożone tak żeby nie przekroczyć 4,5 jazdy w ciągu i jest git, a ile masz humor zrobić to zależy już tylko od ciebie bylebyś się z dobowym odpoczynkiem zmieścił w 24h)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 mar 2009, 23:23
Posty: 124
Lokalizacja: poland

No właśnie 4,5 h jazdy to masz tylko w nominalnym czasie 9h jazdy a nie w 10h jazdy, gdyż to jest przedłużenie jazdy!!!!
Nikt do końca nie mógł mi tego wytłumaczyć wiec kiedyś zatrzymałem sie koło itd gorzów wlkp i zadałem takie samo pytanie. Inspektor na początku był pewny swego, później zgłupiał i zaczął czytać rozporządzenie i stwierdził z niego że nominalny czas jazdy to 9 h i nie można przekroczyć na raz 4,3 h jazdy a 10h jazdy to przedłużenie i nalezy zawsze zrobić przerwe minimum 45 min ale sam nie był dokońca o tym przekonany!!!

_________________
.A


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:22

Mówisz o klasycznym, książkowym rozkładzie czasu pracy:

4,5h jazda, 45 min przerwa, 4,5h jazda, 45 min przerwa, 1h jada - 10h jazdy

Może to też wyglądać następująco:

4,5h jazda, 45 min przerwa, 2h jazda, 45 min przerwa, 3,5h jazda - 10h jazdy - w tym przypadku masz 10h jazdy, ale nie przekraczasz 4,5h jazdy jednorazowo więc wszystko jest ok.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 59 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 157 58 59 60 61162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: