Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2010, 20:38
Posty: 15
GG: 0

Od dłuższego czasu trwa moda na ozdabianie samochodów. Spotykamy coraz częściej stuningowane samochody osobowe, ale kierowcy ciężarówek nie chcą być gorsi. Duże powierzchnie, pojazdów ciężarowych, ciągników samochodowych i naczep wykorzystują przeważnie do nanoszenia dodatków upiększających te wielkie pojazdy. Najczęściej jest wykonywany szeroko pojęty tuning optyczny. Objawia się to zastosowaniem wszelkiego rodzaju dodatków umieszczanych na pojazdach mających na celu poniesienie jego atrakcyjności wizualnej ( dodatkowe oświetlenie, orurowanie, owiewki oraz nanoszenie motywów graficznych za pomocą aerografów na płaszczyznach pojazdów, przyczep lub naczep). Pokazy takich pojazdów to olbrzymie imprezy skupiające masy osób, zarówno wystawców swoich „dzieł sztuki” jak i fanów tego rodzaju tuningu. Należy przy tym przytoczyć choćby rokrocznie organizowany Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych Master Truck organizowany w Opolu, Zlot pojazdów w Bydgoszczy, w Deszcznie, w Sycowie czy też w Krakowie.

Jednocześnie wraz z wyposażeniem pojazdu w dodatkowe oświetlenie bardzo często pojawiają się problemy z prawodawstwem zarówno krajowym jak i międzynarodowym. Wielu z kierowców doświadczyło niemałych kłopotów podczas kontroli drogowych prowadzonych na terenie kraju jak i poza jego granicami. a
Artykuł na stronie www.gitd.pl otwiera serię dotyczącą tuningu pojazdów ciężarowych w odniesieniu do istniejących przepisów, zarówno krajowych jaki międzynarodowych. Część pierwsza dotyczy tematyki dodatkowego oświetlenia. Najczęściej spotykanym i najprostszym sposobem ozdobienia pojazdu jest zastosowanie dodatkowego oświetlenia. Właściciele pojazdów ciężarowych często zaczynając przygodę z tuningiem zakładają na swoje pojazdy dodatkowe oświetlenie mające upiększyć pojazd, nadać mu „rasowy charakter” oraz umożliwić ich wykorzystanie w trakcie wykonywania różnego rodzaju zadań. Należy w takim przypadku zastanowić się nad przepisami dotyczącymi oświetlenia w które wyposaża się pojazdy. Nie można także pominąć kwestii użytkowania takiego oświetlenia w ruchu drogowym.
Więcej o tuningu na stronie www.gitd.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2009, 19:52
Posty: 132
GG: 4725365
Samochód: Mercedes Actros
Lokalizacja: Kielce [TK]

Ja z tego wszystkiego zrozumiałem tyle że halogenów dalekosiężnych z przodu auta moze być nieograniczona ilość, byle by było parzyście, dobrze to rozumiem?
A co z obrysówkami z przodu? Konkretna liczba..
Czytałem tak na szybko, a wiadomo jak to jest z czytanie tych wszystkich paragrafów ; )
Z góry dzięki za odpowiedź.

_________________
Jazda to powołanie...ktore chce realizowac w zyciu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2010, 20:38
Posty: 15
GG: 0

Cytuj:
Ja z tego wszystkiego zrozumiałem tyle że halogenów dalekosiężnych z przodu auta moze być nieograniczona ilość, byle by było parzyście, dobrze to rozumiem?
A co z obrysówkami z przodu? Konkretna liczba..
Czytałem tak na szybko, a wiadomo jak to jest z czytanie tych wszystkich paragrafów ; )
Z góry dzięki za odpowiedź.
światła obrysowe to najwyżej 2 przednie i dwa tylnie. Reszta światełek ( upodobnionych do obrysowych w trakcie przemieszczania się w ruchu drogowym musi być wyłączona.
Odnośnie świateł drogowych to nieograniczona parzysta ilość dotyczy przepisow Konwencji Wiedeńskiej. To znaczy że za granicą należy powołać się właśnie na przepisy Konwencji. Natomiast polskie pojazdy zgodnie z Rozporządzeniem o "warunkach technicznych" moga posiadac najwyżej 4 światła drogowe. Reszta świateł ( jeśli pojazda je posiada) musi być wyłączona
Pozdrawiam
gitd.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Wnosząc po niku na forum zalogował się ktoś z Inspekcji. Brawo za inicjatywę. Oprócz kontroli trzeba ludzi edukować, a takie fora czyta sporo ludzi ze świata transportu.
Myślę, że będziecie tu Państwo często zaglądali.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6317
Lokalizacja: Wrocław

po co sprawdzać w źródłach pośrednich, jeżeli można w samym prawie. wystarczy przeczytać Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2010, 20:38
Posty: 15
GG: 0

Moim celem nie jest przytaczanie przepisów znajdujących się w Rozporządzeniu ale ich interpretacja oczywiście nie "kosmiczne tłumaczenie przepisu" ale jasna i przejrzysta odpowiedź dla zainteresowanych. Tak naprawdę także diagności mają problem z dodatkami w które wyposażone są pojazdy.
Cytuj:
po co sprawdzać w źródłach pośrednich, jeżeli można w samym prawie. wystarczy przeczytać Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Wnosząc po niku na forum zalogował się ktoś z Inspekcji
Kod:
Główny Informator Transportu Drogowego
No chyba nie. :twisted:
Strona Inspekcji to: http://www.gitd.gov.pl/

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6317
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Moim celem nie jest przytaczanie przepisów znajdujących się w Rozporządzeniu ale ich interpretacja...
to żeby o czymś mówić - interpretować, trzeba najpierw wiedzieć o czym się mówi. większość kierowców nie zna przepisów i stosują wszelkie "ulepszenia" intuicyjnie.
zwykle argumentacja jest taka: kolega powiedział, ja słyszałem itp.

możemy interpretować, ale to jest jak opowiadanie o meczu, którego się nie widziało.

jeżeli jest problem to: najpierw przepis, potem interpretacja - nigdy na odwrót.

jednak jeżeli Ty ten przepis znajdziesz to zainteresowany będzie to pamiętał przez 3 dni. jeżeli zmusisz go do samodzielnego poszukania, to sukces - bo zapamięta na dłużej.

jednak w rzeczywistości większości starcza samozaparcia do zadania pytania, a gdy stają przed widmem samodzielnego poszukania (wysiłku) - kończy się cały zapał.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2010, 20:38
Posty: 15
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Moim celem nie jest przytaczanie przepisów znajdujących się w Rozporządzeniu ale ich interpretacja...
to żeby o czymś mówić - interpretować, trzeba najpierw wiedzieć o czym się mówi. większość kierowców nie zna przepisów i stosują wszelkie "ulepszenia" intuicyjnie.
zwykle argumentacja jest taka: kolega powiedział, ja słyszałem itp.

możemy interpretować, ale to jest jak opowiadanie o meczu, którego się nie widziało.

jeżeli jest problem to: najpierw przepis, potem interpretacja - nigdy na odwrót.

jednak jeżeli Ty ten przepis znajdziesz to zainteresowany będzie to pamiętał przez 3 dni. jeżeli zmusisz go do samodzielnego poszukania, to sukces - bo zapamięta na dłużej.

jednak w rzeczywistości większości starcza samozaparcia do zadania pytania, a gdy stają przed widmem samodzielnego poszukania (wysiłku) - kończy się cały zapał.
Zgadzam się z tymi filozoficznymi rozważaniami jednakże uważam z doświadczenia iż przedstawianie przepisów dla osób nie bedących prawnikami nie odnosi żadnego sensu informacyjnego. Dlatego właśnie opierając się na przepisach informowanie w sposób przyjazny i czytelny o istniejących zasadach znacznie lepiej wpływa na zwiekszanie świadomości wśród kierowców zajmujących się upiększaniem swoich pojazdów. W swoim artykule cytuję przepisy oraz ich źródło.
Nie wiem więc o Ci chodzi?????


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: