Klapka na wydechu to opcja podstawowa, VEB to już opcja i działa na zasadzie w pozycji zero hamulec jest całkowicie wyłączony, w pozycji 1 działa tylko przepustnica na wydechu (klapka), w 2 działa klapka i hamulec dekompresyjny, który działa na zasadzie zmienionych faz rozrządu, poprostu przed fazą sprężania do zostaje na krótko otwarate zwory wylotowe i pood ciśnieniem dostają się tam gazy wylotowe przez co zwiękasza sie przez chwilę ciśnienei w cyllindrze, następnie w celu rozprężenia przed końcem suwu sprężania znowu na chwilę zoostają otwarte zawory wylotowe. Zawory te otwiera krzywka na wałku rozrządu, który ma dotdatkowe zagłębinia, podczas normalnej pracy nie są obsługiwane, natomiast po włączeniu VEB zawór olejowy kasuje luz, podnosi się tłoczek i wtym miejscu kasowany jest luz przez co dotatkowe krzywki mogą w odpowiednim momencie otwierać i zamykać zawory.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Trochę inaczej w volvie FH niema czegoś takiego jak typowa klapka. Zamiast tego jest zamocowany taki moduł do turbiny który odpowiada za przymykanie wylotu spalin podczas hamowania i kiedy pojazd stoi przy zaciągniętym hamulcu ręcznym też przymyka wylot spalin przez co silnik szybciej się nagrzewa i dopalone są spaliny w kolektorze wylotowym
Rejestracja:17 mar 2008, 16:34 Posty: 712
Lokalizacja: SM
mówimy o tym samym
pytam. bo u mnie to nie działa. Jest takie ustrojstwo z lewej strony silnika co tym steruje etc, po podłączeniu prądu z prostownika przymyka, tylko, nie wiem czy właściwie, bo po klapnięciu nie źle nim szarpie i chce go zdusić, wydaje mi się, że za bardzo ją przymyka, toteż pytam
Moze mi ktos podpowie co moze byc przyczyną, ze VEB 3 stopniowy po podjezdzie pod gorkę, kiedy caly uklad wylotowy sie zagrzeje dobrze nie zalacza sie?
Tzn zalacza, ale slychac jakies gluche dudnienie i nie ma sily hamujacej, lub jest bardzo niska.
Czy 2 i 3 stopien sa ze soba powiazane? Czy jesli 2 jest popsuty to 3 bedzie dzialal?
Mozesz miec problem z EBS-em, jesli on nie dziala poprawnie, to i Veb nie bedzie zalaczal sie tez poprawnie. Moze byc ze przy zalaczonym 3-cim stopniu, bedzie Ci hamowal 1-wszym, albo wcale. Sprawdz w dziagnostyce komputeraa uklad hamulcowy. Ja ostatnio tak mialem, teraz jest ok po naprawie EBS
A pytanie bo chyba mam problem który dzisiaj się narodził związany z "zaworem" przy Turbo... Problem jest taki że cały czas coś syczy po odpaleniu auta i jak tylko cofam kluczyk to momentalnie przestaje syczeć... Myślałem że strzelił jakiś przewód ale nic nie czuje a "syczy" jak by w "środku" tego zaworu....
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę