Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Witam,

Od pewnego czasu zastanawia mnie czy istnieje możliwość oszukania komputera pokładowego w celu zwiększenia bądź zmniejszenia spalania? Chodzi mi głównie o jakiś proste myki wykorzystywane przez kierowców by zawyżyć tzw. morme.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

A co, szef sprawdza Ci komputer i wychodzą oszczędności które nie trafiają do kieszeni firmy?

_________________
Nightcrawler


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Odwrotnie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

To co pokazuje komp to tylko orientacyjne dane. W volvie komuter zaniza czasem do 1 litra na 100km, czasem 0,3l/100km.

Slyszalem ze w Iveco i Scani komputer zgadza sie z dystrybutorem.


Jak szef Ci nie wierzy to niech sam siada i jedzie, luz zalozy przeplywomierz. Gorzej jesli robisz CPN z samochodu, wtedy mozesz tylko kombinowac, zwodzic go a predzej czy pozniej i tak wyjdzie ten temat.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

:/ kierowca coś mi kombinuje i na kompie sobie jakoś podnosi i potem reguluje to w zbiornikach.
Zagłówka jak on to robi ? Głównie chodzi mi o MPIII jak i MPII.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Siadz sam, pokaz ze na tej samej trasie samochod wyszedl np 3 l/100km mniej i albo dostosuje sie do tego, albo zegnamy sie.

To czy ktos kradnie, czy poprostu jezdzic nie umie to nie twoj problem. Jesli da sie pojechac oszczedniej, to trzeba jechac oszczedniej.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Wiesz jak masz 12 zestawów to nie możesz się tak po prostu oderwać i pojechać. Dlatego ten temat.
Myśle że jak istnieją takie możliwości to wielu ludziom pomoże poznać prawde co i jak ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Wiesz ja znam firmy ktore maja po 30, i jak szefowi sie cos nie podoba to pakuje sie z kiero w traskę.

Ale jesli Ty jestes tak zajety, to trudno. Asy sobie popuszczą bo i tak ich nie sprawdzisz.


Nie mozesz porownac spalania tego kiero z innymi? Jest roznica?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

Nie mozesz porownac spalania tego kiero z innymi? Jest roznica?
różnica bedzie zawsze bo tylko komuś kto wylicza ile może wziąść wyjdzie zawsze takie samo zużycie,co do tego żeby porównywać kierowców z innych zestawów także do niczego to nie prowadzi-każde auto jest inne,każdy przejazd odbywa sie w innych warunkach itd,oczywiście jeżeli jesteś wodzem a nie odpowiada ci któryś szofer to sobie go zmień i nie szukaj haka bo go nie znajdziesz,co do komputera oczywiście że pokaże tyle ile bede chciał bo to tylko zapis który zapisuje wysłane dane z jakiegoś czujnika i kwesta przekłamania jest bajecznie prosta (nie pytaj jak to sie robi bo to nie miejsce na udzielanie takich informacji)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

Cytuj:
na kompie sobie jakoś podnosi i potem reguluje to w zbiornikach.
nie czaje, na kompie ma wysokie spalanie a w zbiorniku zostają oszczędności??

a jak policzysz średnią z przejechanych kilometrów i paliwa zatankowanego to ile wychodzi?? jest różnica z komputerem duża??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Chodzi oto że zawyża jakoś na komputerze, i potem już sobie dostosowawszy zawartość zbiorników by się zgadzało z tym na komputerze.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
:/ kierowca coś mi kombinuje
Tobie ??!! Jesteś pewny?

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Gdy kierowca spuszcza ci paliwo to ma jakiś powód.
:]

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Gdy kierowca spuszcza ci paliwo to ma jakiś powód.
:]
Chcicwość albo syndrom CHBK(Chroniczny Brak Kasy :wink: )


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Może kolega ma jakąś chorobliwą manię, że go ktoś okrada? Jeszcze nie słyszałem żeby można było ingerować w komputer. Jedyną opcją jest wyzerowanie komputera krótko przed zjazdem i wtedy po prostu na krótkim odcinku wyjdzie duża norma.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

Cytuj:
to że zawyża jakoś na komputerze, i potem już sobie dostosowawszy zawartość zbiorników by się zgadzało z tym na komputerze.
rozumiem w drugą stronę to ma sens :mrgreen: ale ten sposób co piszesz to troche dziwne i bez celu...

zrób tak:

osobiście zatankuj kierowcę do pełna spisz licznik z tacho, po powrocie zatankuj ponownie do pełna weź wszystkie kwity od paliwa, dodaj i podziel przez km przejechane, i porownaj średnią z komputerem w aucie. na pewno będzie jakaś różnica...

powiem ci tak, sposobów na oszczędności jest mnóstwo, kierowca zawsze będzie o krok przed szefem, sporo plomb byś musiał pozakladać na aucie i co powrót je sprawdzać... ale czy na tym ma polegać ten zawód!!??

edit:

tak szczerze to da sie jakoś zmienić średnie spalaniena kompie ??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
tak szczerze to da sie jakoś zmienić średnie spalaniena kompie ??

da sie da i to na stałe,jakimiś tam mykami sprawiasz że masz na odczycie wiecej niż faktyczne zużycie,działa to podobnie jak zle skalibrowany tachograf,przejeżdżasz 100km a na liczniku nabija ci 120 :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

dopóki nie chwycisz go za rękę to nic nie zrobisz ;]

p.s
idz do sklepu z rzeczami do inwigilacji i załóż kamerkę tak żeby obejmowała bak ;]

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 0:21 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Gubisz litery i to nie pierwszy raz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
idx do sklepu z rzeczmi do inwiginqcji i załóż kamerke tak zeby obejmowała bak ;]

Hah, najlepsze jest to, że Prawo Pracy pozwala na taką inwigilację. Teoretycznie pracodawca ma prawo założyć nam kamerę, nawet w kabinie i monitorować naszą pracę. To tak na marginesie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
tak szczerze to da sie jakoś zmienić średnie spalaniena kompie ??

da sie da i to na stałe,jakimiś tam mykami sprawiasz że masz na odczycie wiecej niż faktyczne zużycie,działa to podobnie jak zle skalibrowany tachograf,przejeżdżasz 100km a na liczniku nabija ci 120 :lol:
to już jestem mądrzejszy o kolejna rzecz :lol:

wracając do tematu:

albo chwyć kiermana za rękę jak już ktoś wczesniej pisał i go zwolnij albo daj mu pracować spokojnie, bo nikt nie lubi być podejrzewany bez dowodów...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: