Mozna zmierzyc jego opornosc ,ale robi to za kazdym razem sterownik ,wiec jak nie ma bledu stalego na kokpicie to nic wiecej nie zrobisz .
Mozna bawic sie w podglad pracy czujnika przez oscyloskop ,ale to tylko wszkaze Ci czy rzeczywiscie dziala czy nie ,a czy podaje wlasciwe wartosci w odpowiednim czasie ... nie ma takiej mozliwosci ,robi to za Ciebie sterownik i skoro mu cos nie pasuje to niestety czujnik wzniosu na pierwszym cylindrze jest do wymiany .
Gdybys mial blad staly to moglyby byc to przewody /wtyczka .Sugeruje abys pomimo braku bledu stalego pomierzyl przewody na ciaglosc i przebicia ( byc moze ,ze jak zalapie wilgoci to robi "kuku" ).
Jezeli iglica w czujniku nie dziala prawidlowo to spalanie auta tez moze wzrosnac ,ale nie kojarze tego z warunkami lato / zima .
Opornosc mierzona na wtyczce do wtrysku w pudelku na silniku to... 90-130 Ohm.
Jezeli uprzec sie na wyzsze spalanie przy roznicy w temperaturze otoczenia to sprawdzilbym czujnik temp. powietrza , ale najpierw uporalbym sie z "timing sensor"-em