Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2010, 10:39
Posty: 4
GG: 6733370
Samochód: SCANIA 114L 380KM 2000r.

Witam

Szukałem na różnych forach i nie znalazłem opisu zaworów do regulacji ciśnienia w poszczególnych układach i gdzie się one znajdują w SCANII 114L.

- pedał hamulca pracuje jakoś tępo i trochę za twardo w porównaniu z autami kolegów testowałem.
- naczepa hamuje zbyt późno w stosunku do auta

Proszę na temat się wypowiadać a nie do fachowców od d*****nia owiec mnie wysyłać. Bo nie jednego już przerabiałem.

Proszę o odpowiedź jaki zawór mam podkręcić i ile ciśnienia ma być na wylocie i od czego on jest.
nawet jeśli jest od zawieszenia pneumatycznego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

to nie jest jelcz, że podkręcisz kurek i będzie fajnie.

Siła hamowania jest sterowania elektronicznie, jak każda nowa ciężarówka Scania też ma EBD, siła hamowania zależy od nacisku na osie, a i każde koło hamuje z inna siłą, tak żebyś nie latał po drodze jak żyd po pustym sklepie, a jak masz ABS czy już w ogóle TC to zapomnij o jakiejkolwiek regulacji bez komputera, co do zawieszenia to ciśnienie w poduchach steruje komputer, biorąc dane z czujnika wysokości, informacje z pilota i dane zapisane w komputerze ecas-u dotyczące kalibracji


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Co do regulacji cisnienia hamowania pojazdu..... nic z tym sie nie da zrobic ,nie mozna ustalic cisnienia na wejsciu do zaworu padalu hamulca ,podane dalej cisnienie zalezy od stopnia wcisniecia tego pedalu.
Nie znam Scani na tyle aby dopowiedziec szczegoly ,ale moge przytoczyc szczegol dzialania elektroniki w systemach hamulcowych.
Twoje odczucie moze byc spowodowane usterka elektryczna/techniczna ukladu hamulcowego .
Wciskajac pedal hamulca uruchamiamy potencjometry ktore mowia sterownikowi EBS z jaka sila ma "hamowac" ( podawac cisnienie na silowniki hamulcowe), jednak jak elektronika zawodzi ,jest jakis blad w systemie to hamulce nie zadzialaja ,wtedy dalsze wciskanie pedalu otwiera, mechanicznie ,zawory hamulca ( tzw. "backup" ),ktore puszczaja powietrze do kol.
Pedal hamulca najpierw hamuje elektronika ,a pozniej mechanicznie .
Jak piszesz ,ze hamulce dzialaja jakos twardo ...byc moze ,ze elektronika nie spelnia swojej funkcji .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2010, 10:39
Posty: 4
GG: 6733370
Samochód: SCANIA 114L 380KM 2000r.

Dzięki panowie za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie retardera. Gdzie się znajduje czujnik i jak on wygląda do załączania elektrozaworu, który podaje ciśnienie do siłownika hamulca górskiego przy kolektorze. Bo nie działa a zawór jest nowy jak podaje napięcie to działa ok na "krótko". Wiec myślę że może czujnik jakiś albo coś innego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Po pierwsze: Jestes kierowca czy mechanikiem a moze elektykiem ?
Tak jak koledzy napisali to nie jest Star gdzie sie krecilo srubka na zaworze spustowym. Pokrecisz srubami to pozniej nikt juz do ładu z tym nie dojdzie.
Po drugie to sa HAMULCE obslugujace pojazd, ktory porusza sie po drogach publicznych i wazy troche wiecej niz Fiat 126p.
Jak spowodujesz jakis wypadek to jak sie bedziesz tlumaczyl ? Przeczytalem na forum i tak zrobilem ?
Jedz na serwis i nie to zrobia. Ktos wezmie za to odpowiedzialnosc.

Po trzecie: nie wiem czy slyszales o zaworach proporcjonalnych i sygnalach PWM ? Jak nie slyszales to sobie poszukaj i poczytaj zanim spalisz pol instalacji w samochodzie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2010, 10:39
Posty: 4
GG: 6733370
Samochód: SCANIA 114L 380KM 2000r.

Cytuj:
Po pierwsze: Jestes kierowca czy mechanikiem a moze elektykiem ?
Tak jak koledzy napisali to nie jest Star gdzie sie krecilo srubka na zaworze spustowym. Pokrecisz srubami to pozniej nikt juz do ładu z tym nie dojdzie.
Po drugie to sa HAMULCE obslugujace pojazd, ktory porusza sie po drogach publicznych i wazy troche wiecej niz Fiat 126p.
Jak spowodujesz jakis wypadek to jak sie bedziesz tlumaczyl ? Przeczytalem na forum i tak zrobilem ?
Jedz na serwis i nie to zrobia. Ktos wezmie za to odpowiedzialnosc.

Po trzecie: nie wiem czy slyszales o zaworach proporcjonalnych i sygnalach PWM ? Jak nie slyszales to sobie poszukaj i poczytaj zanim spalisz pol instalacji w samochodzie.

Kolego nie w jednym byłem serwisie i zazwyczaj kończy się palcem w nosie i ręką w dupie a za godziny się płaci !!! A awaria jak była tak jest a w kieszeni pusto a reklamacji nie ma bo zawsze to inna część padła nigdy źle zdiagnozowana przyczyna.

Jestem kierowcą ale lubię wiedzieć na jakiej zasadzie działa to na czym jadę a nie stać na drodze i blokować ruch.

Co do hamulców dziękuje za odpowiedzi naczepa z ABS robiła błąd i stąd ten twardy pedał błędu niema pedał OK. Gdyby nie forum nie wiedział bym o jakimś trybie awaryjnym .

Co do hamulca górskiego to czekam dalej na odpowiedź.

SKORO JESTEŚ MECHANIK TO DO D***Y BO SAM SIEDZISZ NA FORUM A NIE POTRAFISZ ZDIAGNOZOWAĆ PROBLEMU !!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: