Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 19:47
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18.460
Lokalizacja: DĄBROWA G

Witam Wszystkich . Problem mam z poduszkami w manie na tylnej osi z lewej strony . Wczesniej przed awarią czasami zaswiecały sie na czerwono kontrolki podczas jazdy od poziomu zawieszenia. Ostatnio podnioslem tył na maxa do góry i juz go nie moglem opuścić poniewaz cos sie stało i pilot wogole nie działa , nie chce sie właczyc . Jak spusciłem troche powietrza z układu to zauwazyłem ze w przednich obu i dwóch tylnych z prawej strony jest powietrze ale w tylnych 2 lewych wogóle nie ma i pilot dalej nie działa. Prosze o podpowiedzi co powinienem sprawdzic i wymienić ??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

nie przymarzło czasami powietrze?


Pytanie moje jest ukierunkowane na aspekt techniczny - czy w tylnym zawieszeniu masz jeden czujnik, czy tez 2 czujniki położenia ramy (po jednym na każdą stronę). Jeśli tak jest, może masz uszkodzony czujnik położenia ramy i w takim przypadku zawieszenie idzie do góry.
Gdyby tak było, odepnij wtyczkę PRZY WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE od prawego czujnika i włącz zapłon. Spróbuj opuścić zawieszenie. Miałem tak u siebie w Actrosie i sprawcą całego zamieszania był czujnik położenia ramy.
Wymiana czujnika położenia ramy wiąże się z późniejszym nauczaniem, które przeprowadza się za pomocą komputera serwisowego. Samemu czujnik kupisz i wymienisz, ale później mogą się dziać cuda z zawieszeniem - "przyklęknięty" na jedną stronę.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czujniki w TGA sa dwa ,ale bez chociazby wyczytania bledow nie wymienialbym w ciemno czujnikow ,tym bardziej bez kalibracji ..... mozna stracic amortyzatory na tylnej osi .


Toteż właśnie miałem to na myśli, że nie ma co się bawić w samodzielną wymianę. Dodatkowe niepotrzebne koszty. Lepiej odpiąć uszkodzony czujnik, zaizolować taśmą wtyczkę na przewodzie i zjechać na serwis. Jeździłem w ten sposób przez miesiąc, nic się nie działo - zawieszenie poziomowało się do zadanej wysokości jazdy, podnosiło, opuszczało, lecz występowały ograniczenia w korzystaniu z pewnych funkcji - np. brak utrzymywania stałej wysokości ramy przy wyłączonym zapłonie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Toteż właśnie miałem to na myśli, że nie ma co się bawić w samodzielną wymianę. Dodatkowe niepotrzebne koszty. Lepiej odpiąć uszkodzony czujnik, zaizolować taśmą wtyczkę na przewodzie i zjechać na serwis. Jeździłem w ten sposób przez miesiąc, nic się nie działo - zawieszenie poziomowało się do zadanej wysokości jazdy, podnosiło, opuszczało, lecz występowały ograniczenia w korzystaniu z pewnych funkcji - np. brak utrzymywania stałej wysokości ramy przy wyłączonym zapłonie.
Po odłączeniu czujnika ECAS przechodzi w tryb awaryjny i wykorzystuje wskazania jednego czujnika do poziomowania poduszek po obu stronach pojazdu pod warunkiem że niema ubytku powietrza z poduszek po jednej stronie pojazdu :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 19:47
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18.460
Lokalizacja: DĄBROWA G

Panowie faktycznie macie racje , jak odpiąłem lewy sensor to wszystko wróciło do normy i bezpiecznika nie wybiło ,,,wiec pojechałem i kupiłem nowy ale nawet po wymianie lewego sensoru , teraz z prawej strony sposzcza całkowicie powietrze , i spowrotem jak go odepne wszystko wraca do normy WIĘC chyba kupie jeszcze jeden i tez go wymienie a potem komputer i kalibracja poduszek , jak myslicie chyba tak bedzie najprosciej ?? Mam jeszcze jedno pytanko ile płynu wchodzi do chłodnicy i silnika tga 18.460 z intarderem ?? I czym go zalac ( koncentrat z wodą czy czyms innym) pozdrawiam i dziekuje za wypowiedzi


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Plynu chlodzacego wlejesz okolo ~40 litrow , czy mieszac z woda ... zalezy co wlewasz ,zwroc uwage na specyfikacje plynu ,na tabele stosunku mieszania z woda do temp zamarzania.
Pamietaj abys nie mieszal /wlewal plynow zielonych/niebieskich do czerwonych/pomaranczowych i na odwrot ,nawet male ilosci jednego w drugim "zalepiaja " uklad .


Jeśli już chcesz mieszać koncentrat z wodą to tylko z wodą destylowaną.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 19:47
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18.460
Lokalizacja: DĄBROWA G

narazie historia z sensorami ramy skonczyła sie tak : kupiłem drugi i wymieniłem - WSZYSTKO DZIAŁA TAK JAK POWINNO LECZ BŁĄD NA DESCE ROZDZIELCZEJ DALEJ SWIECI ( CDC diagnostic kod 03262-05 ) czy moze ktos wie co to oznacza ,a dokładnie to 05 na koncu???


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

czujnik koła po prawej-opużnienie za duże
05 oznacza zwarcie do masy
jeżeli to błąd z ebs
bo z ffr bląd brzmi ,,meldunek zwrotny napęd.pomocn.2,,

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 19:47
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18.460
Lokalizacja: DĄBROWA G

ok dzięki bo czasami wyswietla 03262-05 a czasami zmienia na 03262-10 , czy moze mi ktos przesłac te kody błedów na maila lub podpowiedziec skąd mogę je pobrac ??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Opcja "szukaj" jest dla wszystkich :D

viewtopic.php?p=344668


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2010, 19:47
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MAN TGA 18.460
Lokalizacja: DĄBROWA G

ok dziekuje :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: