Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 sty 2011, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Mam problem z układem chłodzenia w Magnumce. Gdy silnik nie pracuje to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest na dobrym poziomie. Natomiast, gdy odpalę silnik to nagle płyn ubywa ze zbiorniczka, na wyświetlaczu pojawia się informacja o niskim poziomie płynu, a po chwili (około 2 minuty) poziom płynu wzrasta i jest go mniej więcej połowa zbiorniczka ( po duży korek wlewu). Po dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach, popuszczałem korek i uciekało duże ciśnienie a jak więcej popuściłem to wyrzucało już płyn. Po krótkiej przejażdżce około 10km wyrzuca płyn podczas jazdy. Mam pytanie do Was: czym to może być spowodowane? Możliwe jest żeby układ chłodzenia był zapowietrzony czy to może wina korka z odpowietrznikiem? Proszę o pomoc i przy okazji wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku :!: :D

_________________
...


Post Wysłano: 01 sty 2011, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2010, 14:23
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Jelon

Cytuj:
Mam problem z układem chłodzenia w Magnumce. Gdy silnik nie pracuje to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest na dobrym poziomie. Natomiast, gdy odpalę silnik to nagle płyn ubywa ze zbiorniczka, na wyświetlaczu pojawia się informacja o niskim poziomie płynu, a po chwili (około 2 minuty) poziom płynu wzrasta i jest go mniej więcej połowa zbiorniczka ( po duży korek wlewu). Po dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach, popuszczałem korek i uciekało duże ciśnienie a jak więcej popuściłem to wyrzucało już płyn. Po krótkiej przejażdżce około 10km wyrzuca płyn podczas jazdy. Mam pytanie do Was: czym to może być spowodowane? Możliwe jest żeby układ chłodzenia był zapowietrzony czy to może wina korka z odpowietrznikiem? Proszę o pomoc i przy okazji wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku :!: :D

zniszcz korek i zrób w nim dziure fi-4 układ będzie oddychał, może być zapowietrzony, albo kompresor bije w układ, albo uszczelka

dużo tego może być, online to metoda prób i błędów. jedz do fachowców jak się to niezmieni.


Post Wysłano: 01 sty 2011, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Nie rob dziur w korku, bo pojedziesz i kupisz sobie nowy. W ukladzie chlodzenia ma byc cisnienie.

Trzeba szukac przyczyny wyrzucania plynu. Moze kompresor bije w uklad chlodzacy, moze glowica lub tuleja puszcza kompresje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 01 sty 2011, 14:02 przez Kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 01 sty 2011, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Cytuj:
zniszcz korek i zrób w nim dziure fi-4 układ będzie oddychał, może być zapowietrzony, albo kompresor bije w układ, albo uszczelka
Cytuj:
Trzeba szukac przyczyny wyrzucania plynu. Moze kompresor bije w uklad powietrzny, moze glowica puszcza kompresje.
Właśnie najbardziej obawiam się roboty uszczelki, albo pęknięcia tulei cylindrowej :( obym tego uniknął. A w jaki sposób można odpowietrzyć układ chłodzenia :?:

_________________
...


Post Wysłano: 01 sty 2011, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ukladu chlodzenia sie nie odpowietrza. Tzn odpowietrza sie sam, kiedy silnik pracuje. Trzeba tylko dolewac plynu do zbiorniczka wyrownawczego do momentu kiedy przestanie go ubywac.
Kiedy silnik dobrze sie zagrzeje (podczas jazdy) warto sprawdzic poziom i ewentualnie uzupelnic.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 sty 2011, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2007, 21:16
Posty: 56
Lokalizacja: Pasłęk

Mialem podobna sprawe jak ty. Z tymze mi nie wyrzucalo jescze plynu, ale cisnienie wytwarzalo sie dosc duze- "zwaliolo" mi w drodze waz ten gorny od chlodnicy, az w koncu chlodnica pociekla. Zlozylo sie to z faktem iz sprezarka pchala mi juz spore ilosci oleju w uklad pneumatyczny. Postanowilem zrobic sprezarke. Ku mojemu zdziwieniu podczas rozbiorki komprsora w warsztacie okzalo sie, ze glowiczka sprazarki ma mikro pekniecia. I ot byla cala przyczyna za wysokiego cisnienia w ukladzie chlodzenia. Tylko nie laczyc prosze tych dwoch spraw- pchania oleju i cisnienia w ukladzie. Czasami jest albo jedno albo drugie. Kompresor naprawial dobry mechanik w dobrym warsztacie(Iława- jesli chcesz dam namiary, bo na prawde warto) i powiedzial mi, ze Magnumki i Premiumki maja cos popieprzone z chlodzeniem kompresora. Niby jest wydajne, ale nagminne jest pekanie glowiczek. Takze ja bym szukal tutaj przyczyny.Wyciagnac kompresor nie jest latwo, ale da sie zrobic. Jesli nie masz retardera to duzego problemu nie ma. Jesli masz trzeba zwalac rury.


Post Wysłano: 01 sty 2011, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

[quote="misiun2"] Postanowilem zrobic sprezarke. Ku mojemu zdziwieniu podczas rozbiorki komprsora w warsztacie okzalo sie, ze glowiczka sprazarki ma mikro pekniecia. Kompresor naprawial dobry mechanik w dobrym warsztacie(Iława- jesli chcesz dam namiary, bo na prawde warto) i powiedzial mi, ze Magnumki i Premiumki maja cos popieprzone z chlodzeniem kompresora. Niby jest wydajne, ale nagminne jest pekanie glowiczek.
Ciekawe co piszesz o tym pekaniu głowic sprężarek również w Premium.
Mam problem bo ubywa mi płynu(pisałem na innym forum).
Jeżeli możesz podrzuć namiary na fachowca od sprężarek i ich głowic.Może spróbuję tam sie poradzić.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 sty 2011, 7:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2007, 21:16
Posty: 56
Lokalizacja: Pasłęk

Juz podrzucam Ci kolego. Ja robilem to w tej firmie: http://www.autotransilawa.pl/onas.html
Wg mnie profesjonalisci. Zadzwon, zapytaj cos Ci poradza :) Ludzie zjezdzaja(takze wyslaja) sie tam z calej Polski. robilismy juz u nich kilka razy i za kazdym razem zero problemu,


Post Wysłano: 02 sty 2011, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

dzięki kolego za adres pogadam z nimi.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 sty 2011, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Cytuj:
Ukladu chlodzenia sie nie odpowietrza. Tzn odpowietrza sie sam, kiedy silnik pracuje. Trzeba tylko dolewac plynu do zbiorniczka wyrownawczego do momentu kiedy przestanie go ubywac.
Kiedy silnik dobrze sie zagrzeje (podczas jazdy) warto sprawdzic poziom i ewentualnie uzupelnic.
Mylisz szię kolego, przy E-tech trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jeżeli jest to EUR-2 to odpowietrzniki znajdująsie z przodu za lewymi lampami, a jak jest to już EUR-3 to z przodu za zdeżakiem. Trzeba włożyć rękę przez utwór po środku zdeżaka tam gdzie jest stopień. Odpowietrzniki wyglądają następująco: dwa wężyki gumowe zakończone zakręcanymi plastikowymi korkami. Jeden jest od pompy a drugi od chłodnicy. A na przyszłość jak nie wiesz dokładnie to nie wprowadzaj kogoś w błąd.


Post Wysłano: 02 sty 2011, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Moze sie i pomylilem. Wlasnego magnum nie mam. Domniemywalem, ze jest tak jak w innych autkach.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 sty 2011, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Dzięki koledzy za pomoc i za taki duży odzew w temacie. W najbliższym czasie zajmę sie tym problemem. :wink:

_________________
...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: