Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2011, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Witam
O co tu chodzi ?? w silniku przybywa oleju a nie ubywa płynu chłodniczego???
zaczęło tak się dziac po wymianie uszczelki pod głowicą i regeneracji wtrysków (wszystko w jednym czasie było robione u jednecgo mechanika) autko zrobilo dopiero jakieś 120km po tym remoncie a już musiałem zlewać olej bo kontrolka na komputerze zapaliła się na pomarańczowo?
Ktoś wie co to może być?


Post Wysłano: 04 sty 2011, 18:39

A paliwo nie znika szybciej niż normalnie ?


Post Wysłano: 04 sty 2011, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Jesli przejechal 120km, to pewnie nawet nie tankowal i nie wie.

Ale jak kolega podpowiada, jucha sie do oleju dostaje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 sty 2011, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

to prawda zrobiono dopiero 120km więc nie wiem czy więcej pali ale którędy ropa by sie dostawała do oleju : nowa uszczelka pod głowicą czy dwie , głowica splanowana , ponoć jakieś gniazda też planowali no i wtryski po regeneracji to którędy?


Post Wysłano: 04 sty 2011, 21:46

Mieliśmy podobny przypadek, z tym, że wtedy był walnięty pierścień. Po 400km w silniku był potrójny stan oleju. Efektowne danie po garach owocowało białą zadymą. Zauważyłeś, że kopci na biało ?


Post Wysłano: 05 sty 2011, 8:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Nic nie kopci ani na czarno ani na bialo zachowuje się normalnie , tyle tylko że zrobił 120-150km i trzeba było ręcznie upuścić olej z silnika bo duży nadstan się zrobił.
dodam że przed wymianą tych uszczelek i regeneracją wtrysków auto chodzilo normalnie nic z olejem się nie dzialo dopiero jak odebrałem po wymianie....


Post Wysłano: 05 sty 2011, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

no a po dzisiejszej trasie okazało się że znowu oleju przybyło no i na dodatek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego napier......... ło znowu oleju i to jeszcze więcej niz przed wymianą uszczelek aż kipiało po otwarciu korka


Post Wysłano: 05 sty 2011, 19:53

Olej w zbiorniczku płynu chłodnicy wskazuje na chłodnice oleju ale nie jestem pewny. A w silniku to najprawdopodobniej wina uszczelki pod głowicą. Obstawiam, że mechanik spi***ł robotę.


Post Wysłano: 06 sty 2011, 2:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

NIe dobra sytuacja... naturalne [w każdym samochodzie w nowiutkich i tych starszych tych wyeksplatowanych to jeszcze wiecej albo tak jak w tym przypadku przybywa oleju] jest że olej silnikowy jest spalany więc powinno go ubywać oczywiście w niewielkich ilościach to liczone jest np na 1000km ok 0,2 plus minus litra oleju.
W tym przypadku przybywa oleju więc olej napędowy po prostu spływa do miski olejowej najprawdopodobniej pierscien uszczelniający nie uszczelnia...
a olej w zbiorniczku płynu chłodnicy... hmm nie wiem;/;/


Post Wysłano: 06 sty 2011, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

obstawiam peknieta chlodniczke oleju!!!! standart w DAF-ie!!!! wymontuj (szybka sprawa) sprawdz n aszczelnosc i bedziesz wiedzial!!! pozdro


Post Wysłano: 06 sty 2011, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

masz ogrzewanie?? mocy ubyło?? moim zdaniem jest to wina uszczelki pod głowicą.może mechanik niedokręcił głowic.

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 06 sty 2011, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 21:56
Posty: 42
GG: 10016643
Samochód: Volvo fh

moim zdaniem chłodnica oleju chyba mechanik nie zrobił by takiego babola :lol:


Post Wysłano: 06 sty 2011, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

a moc ma? gdzie regenerowałeś wtryski? Może ktoś [wycenzurowano] robotę i wtryski leją, to by tłumaczyło dlaczego przybywa oleju, czy olej jest normalny czy robi się emulsja?(taki białawy)
Olej w zbiorniczku płynu i podwyższone ciśnienie to chłodniczka oleju, albo uszczelka pod głowica, ogólnie to na gwarancje do mechanika.


Post Wysłano: 07 sty 2011, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Właśnie moc ma nic nie stracił na sile idzie jak burza.... olej w silniku nie pieni się wydaje się być normalny ale za mało kilometrów zrobiliśmy żeby wyczuć cos więcej czy śmierdzi ropą na tę chwile auto oddałem do machanika na reklamację zobaczymy co stwierdzi ?
co do chłodzniczki oleju to nie koniecznie sama chłodniczka mogła się uszkodzic bo w sklepei powiedzieli mi że mogą to być też dwa oringi/zimeringi/uszczelki w podstawie chłodniczki i jeżeli to one dają olej w płyn chłodzący to niższy koszt naprawy a jeżeli sama chłodniczka to koszt takowej około1800zł
boli mnie ten nadstan oleju w silniku przed tem to się nie działo ............!!!


Post Wysłano: 07 sty 2011, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2011, 20:42
Posty: 1
GG: 0

wedlug mnie zwiekszony poziom oleju to o-ring na wtryskiwaczach zas tylko olej w zbiorniczku a w chlodnicy i silniku wzglednie czysta woda to uszczelka albo glowica a nie wiesz czy zalozyl ci uszczelke tzw multi-layer steel i nowe sruby z czerwono=brazowym loctite


Post Wysłano: 08 sty 2011, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

według mnie masz walniete oringi na wtryskach.


Post Wysłano: 09 sty 2011, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Odebrałem właśnie wczoraj z reklamacji autko , mechanik powiedzaił że wymienil chłodniczke oleju i już powinno byc wszystko dobrze ale mamy cały czas obserwowac a co do przbywającego oleju w silniku to powiedzail że mi się zdawało i ja stal u niego na właczonym silniku przez prawie dwa dni i teście na krótkiej trasie to jemu nic nie przybywałooleju , no zobaczymy jak pojedzie w dłuższa trase oby było dobrze....


Post Wysłano: 12 sty 2011, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

No panowie narazie gra gitara


Post Wysłano: 13 sty 2011, 9:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

a jednak coś chyba jest nie tak... bo ubywa teraz płynu chłodzącego ze zbiorniczka wczoraj dolalismy ok. 1l przed wyjazdem no i dziś też przed wyjazdem w zbiorniczku brakowało 1l ...co tym razem ktoś wie?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: