Mam MAN TGA 460 ze skrzynią ZF Astronic, ostatnio auta nie można normalnie odpalić jedynie na krótko. Komputer wyrzuca mi następujące błędy FFR 03197-08, oraz 03154-00.
Wydaje mi się, że problem dotyczy skrzyni biegów, ponieważ po odpaleniu auta nie można wrzucić biegu dopiero jak trochę pochodzi i się nagrzeje wszystko wraca do normy.
Co może być przyczyną tych objawów ?
Z góry dziękuję.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Pracuje z kompem diagnostycznym wiec jestem zwolennikiem tej metody i polecam podjechanie na diagnoze ,podpiecie pod ManCat-a i monitoring parametrow podczas bledu ,czyli na zimnej skrzyni !.
Dignostyka powie Ci duzo wiecej niz pojedyncze spekulacje .Tego rodzaju usterki sa ciezkie do wykrycia "mlotkiem i srubokretem".
Przyczyn moze byc wiele,poczawszy od zasilania powietrzem ,poprzez aktywator sprzegla na sterowniku ,poprzez aktywator skrzyni na samej skrzyni konczac.
A tak spekulujac .... Jak silnik jest gaszony ,przewaznie skrzynia jest w polozeniu "N", z rana,na zimnej skrzyni ta pozycja sie nie powinna ,teoretycznie,zmienic .Jak sterownik nie widzi pozycji N-eutralnej lub nie ma odpowiedniego cisnienia w ukladzie to nie pozwala odpalic auta.
Jak przedmowca wspomnial , czesta przyczyna jest usterka na aktywatorze skrzyni , ze zintegrowanym sterownikiem .Silowniki/cylinderki/tloczki moga sie zacinac ( pomaga przeczyszczenie i smarowanie ) lub same czujniki na tych cylinderkach.
(Mozna podmienic aktywator ze sterownikiem z innego pojazdu do testu )
Jednakze bez spekulacji ,przyczyn moze byc wiecej ,dalej upieram sie przy diagnostyce komputerowej ( nie mylic z "wyczytaniem bledow" ).
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Jak nie bedziesz mial cisnienia to sterownik nawet nie zacznie szukac "N" jak przypadkowo samochod stanal na wlaczonym biegu i nie odpalisz silnika ,wiec zeby bylo "N" na kokpicie ,czasami potrzebne jest powietrze .( szczegoly ).
( Rownie dobrze mozna powiedziec ,ze "N" nie ma nic do odpalania silnika ,zawsze odpalisz metoda awaryjna ,niezaleznie od wrzuconego biegu )
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
a jak się odpala metodą awaryjną?
Pewnie na krótko zwierasz przewody na cewce rozrusznika, tylko pytanie czy komputer EDC pozwoli uruchomić silnik
Bo w actrosie kiedyś tak próbowali zapalić to rozrusznik kręcił a silnik nie uruchamiał się, tam był problem z stacyjka lub elektryką raz kręcił raz nie rozrusznik nawet był drugi zamontowany i nic to nie dało
WITAM
Jeśli autko zostało na biegu a powietrze zeszło to sterownik będzie blokował rozruch i nie odpalisz autka. Nie wiem jaką metode zna svavec ale wiem z autopsji ze jest możliwe odpalić takie autko po wypięciu kilku wtyczek (ale pozostaje problem z napędem na koła więc najlepiej rozkręcić wał a gdy nabije powietrza wrzucić na luz "N" )
POZDRAWIAM
_________________ Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
autko po wypięciu kilku wtyczek (ale pozostaje problem z napędem na koła więc najlepiej rozkręcić wał a gdy nabije powietrza wrzucić na luz "N" )
Nie lepiej wykręcić śruby z siłowników hamulcowych i podnieść auto na lewarku, zamiast męczyć się z wałem napędowym jak się żle ustawi to wszystkich śrub nie wykręcisz przy skrzyni
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Ale chyba nie rozwazamy tutaj startu awaryjnego i jazdy na zalaczonym przez usterke biegu ?
( mozna tak ruszyc jezeli auto faktycznie jest na biegu,ale z parkingu przed garazem do garazu i to ostroznie ,kto wie dlaczego bieg jest wlaczony ....,mozna uszkodzic skrzynie jadac w ten sposob ... )
Odpalamy silnik tylko na biegu neutralnym ,start awaryjny jest po to aby obejsc elektronike a nie mechanicznie wlaczony bieg .
Witam
Napisałem tak bo nie biorę pod uwage faktu że po odpaleniu pojazd wyrusza w jakąś dłuższą trase! bez usunięcia wad czy występujących usterek które mogą nieść za sobą dalsze poważne konsekwencje, pozatym demontując wał mamy odrazu przygotowany pojazd do holowania! (jeśli by zaszła taka konieczność).
Awaryje odpalenie powinno się stosować w ostateczności.
Pozdrawiam
_________________ Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak pójdą śruby od wału zwłaszcza przy moście przy wymianie skrzyni biegów bez palnika się nie obeszło aby odkręcić śruby, tylko skąd wziąć palnik jak auto padnie gdzieś na drodze w szczerym polu
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę