Rejestracja:17 mar 2008, 16:34 Posty: 712
Lokalizacja: SM
Witam
Jakiś czas temu kierowcy zamarzło powietrze w naczepie. Na pomoc wlał denaturat, oczywiście "rozmroziło". Efekt był taki, że po tygodniu z pierwszego zawora odp za hamulce po naciśnięciu hamulca psykało powietrze (tak jakby ktoś pompował hamulcem cały czas). Oddałem do naprawy ten zawór, okazało się, że przeskoczyło jakieś zabezpieczenie. Po zakręceniu zaworu naczepą nie da się jeździć. Lekkie naciśnięcie hamulca, koła blokuje. Poluzowałem troche grzechotki, nic to zbytnio nie dało. Rozmawiałem z osobą, która robiła ten zawór, twierdzi, że to co zrobli ni jak nie może wpływać na siłę hamowania.
Przelecaiłem wszystkie zawory, nic do regulacji nie zauważyłem.
Osie to SAFY na bębnach z ABS, bez żadnych EBS ów itp.
Rejestracja:23 maja 2007, 17:56 Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa
kolego trzeba najpierw sprawdzic jakie ciśnienie sterowania wychodzi z ciągnika na przewodzie. a pozniej sprawdż na naczepie. najlepiej na końćówce kontrolnej albo przy siłowniku. na pusto i jak załadowany. może padł korektor siły chamowania
_________________ Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!
Rejestracja:17 mar 2008, 16:34 Posty: 712
Lokalizacja: SM
Cytuj:
no a w naczepie ten zawór siły hamowania działa,może on się poprzestawiał od tego denaturatu.
Mniej więcej chyba wiem, który to zawór będzie, bodaj 2 w kolejności. Jeśli jutro w miare z czasem się wyrobię, zrobię zdjęcie, może coś uradzimy...
Dzięki Panowie!
Rejestracja:17 mar 2008, 16:34 Posty: 712
Lokalizacja: SM
Witam ponownie
Problem rozwiązany.
Udało mi się "odnaleźć" zawór regulacyjny. Regulacja nie działało w ogóle. W środku taka jedna pierdółka się zawiesiła. Mierzyłem ciśnienie na siłownikach było 6 atmosfer. Na tą chwilę ustawiłem na pusto na 2atm i jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Pozdrawiam
Witam
Mam podobny problem.
Jeśli można by to prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu tego zaworu w naczepie jego kształt i miejsce umieszczenia, oraz wartości ciśnień jakie powinny byc na siłownikach oraz na wyjściu z ciągnika.
Dodam ze naczepa na pusto hamuje bardzo ostro, z ładunkiem jest ok. odłaczanie kabla od abs nie daje żadnej reakcji.
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
To tzw samolot jeżeli ABS jest starego typu. Poznasz go po tym że nirgo dochodzą przewody z powietrzem od poduszek i z nich to właśnie bierze siłę hamowania. Nr wabko to 4699. Nowy u szudera ok 1000 zł.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę