Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2011, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2011, 17:46
Posty: 4
GG: 0

Witam ,chcę zrobić z takiej sprężarki kompresor.Jakie ona ma parametry? Jej oznaczenie zaczyna się symbolami A66


Post Wysłano: 04 lut 2011, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2010, 0:51
Posty: 26
GG: 3407245
Samochód: Atego 1228
Lokalizacja: Grójec

Przy 266 jest chyba taka sama jak przy 200. Niezbyt sie nadaje bo ma smarowanie cisnieniowe od silnika. Najlepsza jest od IFY, bo ma olej w sobie:)


Post Wysłano: 05 lut 2011, 3:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2011, 17:46
Posty: 4
GG: 0

No na allegro jest smarowana rozbryzgowo i podobno ze stara 66


Post Wysłano: 05 lut 2011, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2010, 0:51
Posty: 26
GG: 3407245
Samochód: Atego 1228
Lokalizacja: Grójec

Moze byc bo w 66 jest chyba silnik benzyniak, stara generacja. Niewiem jak tam jest. Od 200 sie nie nadaje. Od ify wiem ze jest dobra i dobrze pompuje.


Post Wysłano: 05 lut 2011, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2011, 17:46
Posty: 4
GG: 0

Czyli w ciężarówkach z silnikami benzynowymi były sprężarki smarowane rozbryzgowo ?


Post Wysłano: 06 lut 2011, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2010, 0:51
Posty: 26
GG: 3407245
Samochód: Atego 1228
Lokalizacja: Grójec

Niewiem. Tak myśle bo to starsze rozwiązanie. Tak na logike. Ale niewiem. Moge sie mylic.


Post Wysłano: 12 sie 2011, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2011, 22:45
Posty: 5
GG: 0

jestem tu nowy, przy okazji witam wszystkich :)

Podepnę się pod temat,, ponieważ dostałem od kolegi sprężarkę od stara wojskowego, chcę zrobić z niej kompresor, jednakże muszę w niej wymienić uszczelki pod głowiczką i pod zaworami.
Jednak, żeby kupić uszczelki muszę się dowiedzieć jaki jest to model sprężarki. Służyła ona w wyposażeniu dodatkowym stara np. do wysuwania masztów radiostacji itp.
Podobna jest do HS 17 stosowanej w pneumatyce ogólnej w starach 266, jednak ta moja smarowana jest rozbryzgowo, a HS 17 z tego co mi wiadomo ciśnieniowo olejem z silnika.
Zawory wyglądają jak ze sprężarki z Wana

Proszę Was o identyfikację modelu i z góry dziękuję za pomoc.
link do zdjęć: https://picasaweb.google.com/1108467340 ... xsPOtZmldg


Post Wysłano: 13 sie 2011, 8:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/

Na tej stronie jest sporo, szczegółowych danych odnośnie wielu typów sprężarek. Sam niedawno robiłem kompresor ze sprężarki od Stara, bodaj 28/29.


Post Wysłano: 16 sie 2011, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2011, 22:45
Posty: 5
GG: 0

i jak Ci ta sprężarka się sprawuje? jakie masz ciśnienie stałe?
zamontowałeś reduktor na wyjściu? bo ja nie wiem, czy go kupować. Odolejacz kupię od ciągnika rolniczego :)
Zakupiłem dwa zbiorniki od autobusu Jelcz znalezionego na złomowisku, zbiornik są w bdb stanie.
Mam nadzieję, że taka sprężarka pociągnie mi klucz pneumatyczny - na tyle liczę...


Post Wysłano: 19 sie 2011, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Najpierw musisz sobie postawić założenia, do czego Ci to ma służyć, a widzę, że Ty już masz takowe - klucz pneumatyczny. Z tego co kojarzę to dość wysokie wymagania. Jednak musisz zorientować się w temacie konkretnie jakie ciśnienie robocze i jaką wydajność potrzebujesz. Pod to szukać sprężarki. Dodam jeszcze, że za większymi sprężarkami najlepiej pewnie rozglądać się po starych autobusach, bo wiadomo, że w autobusach wydatek powietrza jest dość spory.

Ważne kwestie na które trzeba zwrócić uwagę przy konstruowaniu kompresora, to w jaki sposób jest smarowana sprężarka i jak jest chłodzona. Najprostsze (ja taką mam) są smarowane rozbryzgowo i chłodzone powietrzem. Natomiast większe i wydajniejsze zazwyczaj są smarowane od silnika i chłodzone cieczą. Są to pewnego rodzaju trudności, ale zapewne do pokonania.
Musisz też odpowiedzieć sobie czy zamierzasz postawić pod ścianą ten kompresor czy chcesz, żeby był "mobilny". Wiadomo, że to wszystko waży.

Jeśli chodzi o mój kompresor, jest zbudowany na bazie zbiornika, który ma ok. 50l, tak więc niezbyt duży. Do tego mam silnik 3-fazowy (tabliczki znamionowej nie mam, więc nie wiem jak mocny), obrotów ponoć ma ok 2800. Sprężarka ma ok 1400 obr/min (przekładnia pasowa), czyli po przemnożeniu z jej pojemnością skokową, daje to 150l/min na wyjściu ze sprężarki.

Na ogół kompresory, chociażby takie jakie można kupić w sklepie, są skonstruowane w ten sposób, że dobijają do określonej wartości w zbiorniku i później się wyłączają, a po "zejściu" ciśnienia do jakiegoś poziomu, włączają się ponownie. Kompresory-samoróbki również robią w ten sposób, wykorzystując części z hydroforów.
Ja natomiast zrobiłem instalację bardziej na wzór samochodowej. Otóż silnik i sprężarka działają non-stop, a zamontowałem zawór spustowy (taki ze stara/kamaza/jelcza/itp.), który przy osiągnięciu pewnego ciśnienia w układzie spuszcza nadmiar powietrza, a nie wyłącza silnika. Do tego założyłem jakiś tam odwadniacz-odolejacz. Natomiast przed samym osprzętem, który używam zakładam jeszcze na szybkozłączkach niewielki regulator ciśnienia z manometrem.

Podam jeszcze linki do materiałów, z których w mniejszym, bądź większym stopniu korzystałem przy zbieraniu materiałów potrzebnych do budowy kompresora:
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/1650 ... s11-c-330/
http://www.lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2175
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1354591-30.html
http://www.cnc.info.pl/topics80/sprezar ... t17542.htm
http://www.cnc.info.pl/topics80/sprezar ... t15532.htm
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3354
http://lakierowanko.info/viewtopic.php? ... 22ac109b14

W razie pytań pisz, postaram się doradzić, w miarę posiadanej wiedzy :)
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 22 sie 2011, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2011, 22:45
Posty: 5
GG: 0

Dzięki za info
swoją sprężarkę właśnie zbudowałem, osprzęt, czyli silnik elektryczny, włącznik i wyłącznik ciśnieniowy ustawiony w zakresach 5 -7 bar od hydroforu Grudziądz, dalej wspomniana sprężarka od stara, po mimo swoich lat bardzo wydajna ze smarowaniem rozbryzgowym, zawór zwrotny i dwa zbiorniki powietrza z autobusu Jelcz. Nie miałem okazji przetestować jej jeszcze z narzędziami pneumatycznymi, ale 7 bar nabija w około 4min.
Teraz tylko muszę dokupić jakieś przewody, złączki, pistolety dopompowania/przedmuchiwania, odolejacz. Jeśli wydajność sprężarki okaże się niewystarczająca, to sama budowa kompresora pozwoli mi bez większych przeszkód zamienić sprężarkę na większą. W pobliżu mam stację demontażu pojazdów i bardzo dużo jest tam ciężarówek i samych silników, gdzie wybór sprężarek będzie bardzo duży :)


Post Wysłano: 22 sie 2011, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2011, 22:45
Posty: 5
GG: 0

Post Wysłano: 25 sie 2011, 5:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 4:14
Posty: 1
GG: 23
Samochód: 4561

Problem jest poza mojej wiedzy, I 'm sorry I Can't give you szeregu odpowiedzi, która ma być. Ale myślę, że will give you innych, co ma następnym razem I daje Ci kształt dłoni :( :( :( :( :(

Cheap Polo Shirt
tory burch sale
Men's Ralph Lauren Stripe Polo
slimming capsule


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: