Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 sty 2011, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Mam pytanie odnosnie podnoszonej osi w naczepie. Czy jest to dozwolone w przypadku przewozu towaru w niemczech czy innych krajach? Coś mi się obiło o uszy ze na pusto niby mozna w przypadku przewozu towaru nawet jednej tony ośka musi byc opuszczona. Czy to prawda?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Kiedyś w rozmowie z niemieckim kierowcą na rozładunku w Neunkirchen poruszyliśmy z kolegą właśnie ten temat. Twierdził on, że to nieprawda, że ośka musi być opuszczona, nawet jeżeli przewozisz kilka ton. Podkreślał także, że w "tolku" musisz mieć cały czas ustawione 5 osi. Jak się to ma do ich rzeczywistych przepisów, nie wiem. W mojej firmie eksportujemy dużo lekkich towarów, głównie na Niemcy. Ośki automatyczne, ustawione na opuszczanie pomiędzy 8-12 ton. Brak manualnego opuszczania/podnoszenia, sam nigdy nie spotkałem się z problemami przy kontroli. Bardziej ciekawił ich brak pasów zabezpieczających.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Mnie też się to obiło, ale to wieści z uniwesytetu parkingowego, więc bardzo nie pewne.

Na logikę podchodząc do sprawy, to przecież chodzi o naciski na osie. Jeśli na zestawie jest np 10 ton, to DMC jest ok 25 ton, czyli minej wiecej 6,25t/oś, a dopuszczalny nacisk to 8 ton. Więc luz blues.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

W kazdej plotce jest cos prawdy. Kiedys czytalem artykul na ten temat i wychodzilo ze oska zawsze musi byc opuszczona ze wzgl. bezpiezenstwa- ze statystyk wychodzilo ze naczepy z podniesiona oska sa czesciej uczestnikami wypadkow/kolizji niz te z opuszczona. Niestety niepisali nic o tym jak do tego doszli jak to bylo z ta oska przy zdarzeniu ani o racjonalnym wyciaganiu wnioskow ze statystyk bo jak widomo zawsze sa 2 rodzaje klamstw:zwykle klamstwo i statystyka:)

Pozdrawiam!

P.S. Przy okazji warto wspomnien o 2 rodzajach prawdy:prawda i g-o prawda... :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Do 8 ton ładunku unaszam oskę jeśli mam taką opcję w naczepie, powyżej zawsze opuszczona. Na razie nie miałem kontroli jak jechałem na 4 ośkach więc nie wiem jak jest:P

P.S. jadąc z uniesioną ośką kontrolujący myśli, że jedziesz na pusto i rzadziej kontrolują, dlatego korzystam z tego:P


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To co powiecie na to że u niemca puste cysterny mają podniesione dwie ośki do góry przednią i tylną

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
W kazdej plotce jest cos prawdy. Kiedys czytalem artykul na ten temat i wychodzilo ze oska zawsze musi byc opuszczona ze wzgl. bezpiezenstwa- ze statystyk wychodzilo ze naczepy z podniesiona oska sa czesciej uczestnikami wypadkow/kolizji niz te z opuszczona. Niestety niepisali nic o tym jak do tego doszli jak to bylo z ta oska przy zdarzeniu ani o racjonalnym wyciaganiu wnioskow ze statystyk bo jak widomo zawsze sa 2 rodzaje klamstw:zwykle klamstwo i statystyka:)

Pozdrawiam!

P.S. Przy okazji warto wspomnien o 2 rodzajach prawdy:prawda i g-o prawda... :D

Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje :wink:
Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie :roll:

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje :wink:
Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie :roll:

Nie przesadzaj. Przy dzisiejszych układach hamulcowych jest to praktycznie nieodczuwalne, czy masz podniesioną oś, czy opuszczoną. Druga sprawa, mniejsze spalanie. :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje :wink:
Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie :roll:
Delikatnie zmniejsza się też komfort. Dwie bardziej zbierają dziury, niż trzy, ale to odczuwalne tylko na naszych krajówkach. Dlatego praktycznie nie produkuje się naczep dwuosiowych na bliźniakach. Kiedyś, gdy dużo jeszcze było na resorach, w zleceniach transportowych towarów podatnych na uszkodzenie zleceniodawca zastrzegał sobie, że naczepa musi mieć 3 osie i zawieszenie na poduszkach. Podniesienie przedniej ośki przenosi środek skrętu między drugą, a trzecią oś, przez co bardziej ścinamy zakręty. Trzeba pamiętać.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje :wink:
Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie :roll:

Nie przesadzaj. Przy dzisiejszych układach hamulcowych jest to praktycznie nieodczuwalne, czy masz podniesioną oś, czy opuszczoną. Druga sprawa, mniejsze spalanie. :mrgreen:

Z spalaniem sie zgodze.Cale kolo wazy 140 kg - wazylem kiedys na firmie :P
Ale co do hamowania to chyba lepiej jak hamuja 3 osie niz 2.
To jest podobnie jak z zimowkami-lepsze sa wezsze bo maja wiekszy nacisk jednostkowy niz szersze :)
Cytuj:
Delikatnie zmniejsza się też komfort. Dwie bardziej zbierają dziury, niż trzy, ale to odczuwalne tylko na naszych krajówkach. Dlatego praktycznie nie produkuje się naczep dwuosiowych na bliźniakach. Kiedyś, gdy dużo jeszcze było na resorach, w zleceniach transportowych towarów podatnych na uszkodzenie zleceniodawca zastrzegał sobie, że naczepa musi mieć 3 osie i zawieszenie na poduszkach. Podniesienie przedniej ośki przenosi środek skrętu między drugą, a trzecią oś, przez co bardziej ścinamy zakręty. Trzeba pamiętać
To sie zgadza.

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Ale są też przecież zawory, które regulują siłę hamowania. Im większy nacisk tym większa siła. Kolega wcześniej ma racje.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: