Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Witam

120tys km temu zrobiłem tuning silnika - elektroniczne zwiększenie mocy ze 150 do około 190KM w moim samochodzie. No i niestety teraz moc spadła z powrotem a może nawet jeszcze bardziej i auto kompletnie nie ma mocy a dodatkowo jak dodam gazu to słychać jakiś głośny szum - turbina? Jak to zdiagnozować? Czy wystarczy na komputer jakiś podjechać? Chodzi o ustalenie czy to przedmuch na silniku czy turbina czy może obydwie rzeczy? Auto ma 400tys km przebiegu... Z góry dziękuję za odpowiedź!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

To podnieś kabinę i sprawdz skąd ten szum słychać .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

No niestety w tym samochodzie kabina się nie podnosi:) Podnosiłem natomiast nawet w czasie jazdy klapę w kabinie do silnika - bo ten szum dopiero słychać na wyższych biegach pod obciążeniem i nie mogę znaleźć jego źródła :(


Po mojemu może to być nieszczelne połączenie kolektora wydechowego z turbosprężarką, ewentualnie pęknięty intercooler.
Co prawda nie jeżdżę takim autem, ale w moim Actrosie był podobny problem: szum przechodzący w świst. Na początku wymieniłem pęknięty intercooler - pęknięty w 6 miejscach a na deser do wymiany poszedł łącznik elastyczny kolektora wydechowego z podstawą turbosprężarki - pęknięty łącznik. Od tej pory wszystko gra jak należy.
A to, że szum (najprawdopodobniej przyczyną jest nieszczelność układu) pojawia się na wyższych biegach świadczy tylko o tym, że wraz ze wzrastającym obciążeniem rośnie ciśnienie spalin a co za tym idzie rośnie ciśnienie podawane przez turbosprężarkę.

[EDIT]
Przyczyną ewentualnego rozszczelnienia układu wydechowego może być zbyt wysokie ciśnienie spalin, które pojawiło się po "przechipowaniu" silnika. 25% wzrostu mocy może to i dużo a może i mało, ale mogło przyspieszyć usterkę, która teraz się pojawiła.
Sprawdź też przewody od turbosprężarki do intercoolera i z intercoolera do kolektora ssącego (elastyczne z pierścieniami stalowymi).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

No dzięki za porady - udało się to naprawić. Nieszczelność była właśnie w układzie sprężonego powietrza a dwa filtry ponoć opiłkami aluminium zapchane!? Chyba ktoś mi coś w zbiornik wrzucił :(

Pzdr


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: