Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2011, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Kolejny problem z ukochanym fh12... Wczoraj przy wymianie filtra paliwa wyszło że podstawa jest pęknięta, w serwisie brak w innych sklepach oryginał 500 ale zamiast wejścia na 16 było 18 i troche by trzeba było kombinować, więc wybór padł na podstawę od starej scani plus filtr od erki na pompowtryskach (większa ilość otworów w filtrze), Podczas odpalania zaczęły się pierwsze problemy... brak reakcji pompki raz twardniała raz nie ale jakoś odpalił, pojechał do pracy i po 5h ciągłej pracy silnika został zgaszony i już nie odpalił... po napompowaniu układu pompką zapalił ale... rzuca nim, przy gwałtownym gazie gaśnie. Wywaliło błędy wtryski 1 i 5 oraz sygnału prędkośći. I moje pytanie... Jest szansa że układ jest tak zapowietrzony i wywaliło błędy czy przypadki chodzą też po rzeczach martwych i zbieg okolicznośći że wtryski się wyłożyły, wcześniej przed wymianą filtra wszytko chodziło doskonale...


Post Wysłano: 18 lut 2011, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Mnie się wydaje, że nie te filtry + nie ta podstawa = nie to ciśnienie zasilające i stąd te wszystkie cuda.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 lut 2011, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

No można się zgodzić ale jeżeli filtr jest z erki z przepływem pod pompowtryski i przekrój podstawy zgodny z tym z volvo aaa auto chodziło cały dzień dobrze to raczej wykluczam takie coś


Post Wysłano: 18 lut 2011, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Witam kolego nie piszesz nic o aucie jaki rocznik bo fh 12 jest kilka modeli i każdy ma inne zasilanie.Filtr wymieniałeś na obsłudze czy się zapchał.Jeśli się zapchał to prawdopodobnie ze względu na niewłaściwe paliwo siadły pompowtryski.


Post Wysłano: 19 lut 2011, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Oznaczenie silnika D12A420, założyłem starą podstawę po wcześniejszym pospawaniu ( tylko do testów), pompka ręczna przez minute pompowała i koniec... myślałem że może smok ale podłączyłem zasilanie pod karnister i dalej cisza, dopiero jak wytworzyłem z karnistrze ciśnienie to pompka złapała ale po chwili dalej nic, żeby lepiej zrozumieć problem braku paliwa postanowiłem sprawdzić cały układ, żeby sprawdzić wszystko. Z moich ustaleń wynika, zasilanie z kotła idzie do trójnika jeden przewód ( cieńki) idzie do pompy paliwa ( mechanicznej) drugi duży idzie do kasety, wychodzi z niej dołem i idzie do trójnika ( zawór zwrotny) do głowicy, a do niego dochodzi drugi przewód z pompy gruby. Drugi gruby przewód z pompy mechanicznej idzie do pompki ręcznej i na filtr a dalej do głowicy, czwarty przewód czyli drugi cieńki z pompy mechanicznej jest powrotem. I teraz pytanie gdzie na tej drodze są zaworki które mogą blokować przepływ zasilania. Dzwoniłem do serwisu dział "Sprzedaż części" podałem Vin i mówie zaworki potrzebuję do układu zasilania no to mi powiedział że dwa są w pompce paliwa i trzeci to "pestka" ale on nie wie gdzie ona jest bo schematu nie ma. Może ktoś wie jak ten problem rozwiązać


Post Wysłano: 19 lut 2011, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór zwrotny masz na głowicy a zaworki w pompce ręcznej masz w środku żeby się do nich dostać trzeba odkręcić przewód paliwowy na zasilaniu pompki . Po odkręceniu przewodu zostaje na obudowie taka redukcja do której był przykręcony przewód paliwowy po odkręceniu redukcji wydłub z środka dwa zaworki a między nimi jest taka rozcięta metalowa tulejka którą zobaczysz z góry jak odkręcisz ręczną pompkę paliwa od podstawy
Odkręcaj po kolei przewody za pompką ręczną i patrz czy leci paliwo możliwe że coś się zatkało. Sam nie wiem do czego jest ten cienki przewód na pompie paliwa czyżby do odpowietrzenia pompy :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 20:50 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 19 lut 2011, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego jeżeli po wytworzeniu ciśnienia auto odpaliło to obstawiam w 99% na pompę paliwa mechaniczną, do wymiany zaworki lub cała pompa. Też ostatnio miałem przypadek w FH12 98r. że smok zamarzł, później pompka ręczna padła a na koniec pompa mechaniczna.

mobilne serwisy samochodowe

www.bustruckserwis.pl - nowa strona !!!

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 19 lut 2011, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Man zaworki w pompce ręcznej są dzI bo je sprawdzałem i samą pompkę wyciągałem i sprawdzałem na stole :mrgreen: , Zaworek zwrotny ( ten który łączy przewód gruby z kasety i przewód z pompy) ma na końcu kulkę i działa więc jest Ok, Marek pompę i tak w pon. kupie nową ale ona nie stanowi problemu w ręcznym napompowaniu układu. Układ jest prosty pompka ręczna powinna zaciągnąć ze zbiornika paliwo. A czy w Kasecie na wejściu albo wyjściu jest jakiś zaworek ?? A Na jakiej zasadzie działa ten zawór zwrotny w głowice wkręcony ( ten który łączy wyjście z kasety i przewód z pompy mechanicznej)


Post Wysłano: 19 lut 2011, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kasecie/sterowniku niema żadnego zaworka paliwo przepływa przez sterownik w celu jego chłodzenia :mrgreen:
Nie kojarzę o jaki ci zaworek chodzi może masz jakąś fote tego zaworka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2011, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Man śruba która jest wkręcona w głowicę ( przelewowa z kulką) Obok jest główne wejście paliwa z filtra zasila ją przewód z kasety i od pompy, bo teraz tak się zastanawiam czy powrotem steruje nadmiar ciśnienia w pompie>>??<< czy też właśnie ta śruba przelewowa, bo moje zdanie jest takie paliwo wchodzi do kasety, wychodzi wchodzi do tej właśnie śruby, ciśnienie wypycha kulkę uniemożliwiając wlanie się ropy do głowicy i leci do pompy mechanicznej, tam na sekcji, leci drugim grubym przewodem na pompkę ręczną i filtr, natomiast powrót wysokiego ciśnienia z pompy mechanicznej idzie na powrót (cieńszy przewód z pompy), plus nadwyżka ciśnienia z głowicy wchodzi w opisywaną wyżej śrubkę z kulką ale tym razem jako że ropa idzie z głowicy to wypycha kulkę i kieruje paliwo na pompę mechaniczną a nie na kasetę:mrgreen:


Post Wysłano: 20 lut 2011, 0:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jest jeszcze jedna wersja zaraz kolo podstawy filtra na cienszym przewodzie jest zawor ( jak nie masz na glowicy !!! to jest na tym przewodzie musisz rozkrecic i sprawdz czy nieuszkodzony ..... aby sprawdzic czy pompa pracuje mozesz zaslepic (tymczasowo do testu ) powrot z glowicy to powinno podniesc cisnienie jak uda ci sie odpalic po dpowietrzeniu i bedzie pracowal bez utraty obrotow to ten zawor jest uszkodzony a nie pompa
Cytuj:
Man śruba która jest wkręcona w głowicę ( przelewowa z kulką) Obok jest główne wejście paliwa z filtra zasila ją przewód z kasety i od pompy, bo teraz tak się zastanawiam czy powrotem steruje nadmiar ciśnienia w pompie>>??<< czy też właśnie ta śruba przelewowa, bo moje zdanie jest takie paliwo wchodzi do kasety, wychodzi wchodzi do tej właśnie śruby, ciśnienie wypycha kulkę uniemożliwiając wlanie się ropy do głowicy i leci do pompy mechanicznej, tam na sekcji, leci drugim grubym przewodem na pompkę ręczną i filtr, natomiast powrót wysokiego ciśnienia z pompy mechanicznej idzie na powrót (cieńszy przewód z pompy), plus nadwyżka ciśnienia z głowicy wchodzi w opisywaną wyżej śrubkę z kulką ale tym razem jako że ropa idzie z głowicy to wypycha kulkę i kieruje paliwo na pompę mechaniczną a nie na kasetę:mrgreen:

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 21 lut 2011, 0:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Witam kolego dopiero jestem w domu i widzę że problem jest nadal masz stary model auta wszystko jest proste.Jak będziesz przy aucie w poniedziałek to zadzwoń wszystko ci wytłumaczę sprawdzimy kilka rzeczy i na pewno auto ruszy[509080057]do jutra.


Post Wysłano: 21 lut 2011, 11:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Znalezione pierwsze przyczyny, wyjęty rano smok i ohoho ohoho... Cały kocioł się właśnie myje, zaraz pierwsza próba i będzie wiadomo wszystko. Kochamy polskie stacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: