Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lut 2011, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2010, 16:50
Posty: 23
GG: 12506321

Witam. Volvo nie było parę dni odpalane. Dzisiaj rano odpaliłem przejechałem się trochę i było wszystko ok. Podniosłem kabinę, opuściłem. Po paru minutach znowu odpaliłem ayto i wyskoczył mi błąd ad blue. Tutaj jest treść: "AdBlue System error. Visit workshop." I drugi komunikat " High emissions! Engine derate". Wiem co znaczą te komunikaty ale nie wiem co może być ich przyczyną i jak je naprawić? Czy tylko serwis może wykasować te błędy i czy możliwe żeby to był tylko błąd komputera? Może ktoś już się z tym spotkał. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.


Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 23:25 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Do takich tematów służy dział "mechanika" / przeniosłem


Post Wysłano: 20 lut 2011, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

napisz jaki model rocznik i ktory system emisji oraz VIN zczytaj kody bledow jakie sa ile razy sa zarejestrowane i czy aktywne
Cytuj:
Witam. Volvo nie było parę dni odpalane. Dzisiaj rano odpaliłem przejechałem się trochę i było wszystko ok. Podniosłem kabinę, opuściłem. Po paru minutach znowu odpaliłem ayto i wyskoczył mi błąd ad blue. Tutaj jest treść: "AdBlue System error. Visit workshop." I drugi komunikat " High emissions! Engine derate". Wiem co znaczą te komunikaty ale nie wiem co może być ich przyczyną i jak je naprawić? Czy tylko serwis może wykasować te błędy i czy możliwe żeby to był tylko błąd komputera? Może ktoś już się z tym spotkał. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 20 lut 2011, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2010, 16:50
Posty: 23
GG: 12506321

Jest to model FH-13.440. Rocznik 2007. A jak mam sczytać te kody błędów i jak sprawdzić czy są aktywne? Pojawiają się tylko te komunikaty. System Euro 5.


Post Wysłano: 20 lut 2011, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

na wyswietlaczu deski rozdzielczej po prawej stronie kierownicy na przelaczniku wycieraczek masz 2 guziki z przodu i jeden "wachadlowy" na koncu na jednym guziku jest taka strzalka ( dziala jak klawisz enter w kompurerze) i drugi z ESC ( escape tak jak na klawiaturze komputera - wyjscie/powrot) wachadlowy guzik dziala jak przewijanie gora/dol

zwlacz zaplon/uruchom silnik hamulec reczny w dol/ nacisnij enter nastepnie w dol lub gore tak dlugo jak zobaczysz na wyswietlaczu podswietlone diagnostyka lub diagnostic w zaleznosci od jezyka wyswietlacza enter masz wybor co chcesz diagnostyka bledow/test wyswietlacza/nr seryjny czasc wybierz diagnostyka i nacisnij enter pojawi sie lista jednostek sterujacych interesuje cie 1 silnik (EECU) i 4 pojazd (VECU) nacisnij enter pojawi sie lista kodow bledu spisz na kartce i przeslij jak skonczysz przewijac pojawi sie komunikat jak nacisniesz enter i przytrzymasz 5 sekund USUNIESZ NIEAKTYWNE BLEDY PO PODANIU KODU POWIENIEN BYC 0000 (NACISNIJ 4 RAZY ENTER ) NASTEPNIE NACISNIJ I PRZYTRZYMAJ ENTER I SPRAWDZ CO POZOSTALO PO URUCHOMIENIU SILNIKA z kodami jednostki pojazdu procedura ta sama w razie klopotow pisz pozdrawiam (( PRZYKLADOWY KOD BLEDU MID 128 SID 3 FMI 7 NASTEPNIE CYFRA ILE RAZY SIE POJAWIL I CZY AKTYWNY CZY NIE ))
Cytuj:
Jest to model FH-13.440. Rocznik 2007. A jak mam sczytać te kody błędów i jak sprawdzić czy są aktywne? Pojawiają się tylko te komunikaty. System Euro 5.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 20 lut 2011, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2010, 1:42
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo

Jeżeli system adblue masz wyłączony powinna palic się żółta kontrolka silnika w lewym dolnym rogu. Jeżeli to nic poważnego możesz spróbowac ją (kontrolkę) wyłączyc, wchodząc w diagnostyke silnika i kasując blędy związane z adblue. Jeżeli po wykasowaniu błędów kontrolka nie zgasła to już coś bardziej poważnego i bez naprawy się nie obędzie.


Post Wysłano: 22 lut 2011, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2010, 16:50
Posty: 23
GG: 12506321

czy ktoś się orientuje gdzie można naprawić przewód podgrzewacz od adblue i czy warto w ogóle go naprawiać?


Post Wysłano: 26 lut 2011, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2010, 1:42
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo

Niestety obawiam się iż naprawa przewodu jest bardzo trudna a nawet niemozliwa. Rozmawiałem z mechanikiem który próbował naprawic przewód, problem był z połączeniem przerwanego obwodu, oraz ponownym zaizolowaniu przewodu-grzałki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: