Od razu powiem: Nie, ja nie jestem kierowcą. Ale staram się pomagać i pytać Ojca, który jeździł na Premiumkach.
Premium 420 DCi 2004 rok: od 2004 do Września 2006
Premium 440 DXi 2006 rok: od Września 2006 do Stycznia 2008.
Cóż, Ojciec powiedział mi to co Ci serwisantMB: albo filtry, albo pompa i wtryski.
Widzi górkę, bo trochę lat ma
Cóż, ja jako pasażer zaobserwowałem, że na ROCZNEJ 420 DCi, nie było problemu na Słowacji z 24T opon. (Ojciec robił w Dartomie). A na kilku letniej... cóż, silnik jest już bardziej wyeksploatowany
. Według mojej logiki: Spada moc, bo ciśnienie w komorze spalania jest zbyt niskie, czego powodem są zużyte pompo-wtryski (czy jak to się zwie ;P). Zresztą dobrze, że jeździsz na autach mniejszej mocy. Nauczysz się ją bardziej szanować i wykorzystywać. Mój Ojciec Premiumką z ładunkiem umiał wyprzedzić w GÓRACH młodego kierowcę w Scanii R500
. Młody mieszał biegami, a potem nie mógł się s powrotem pod górkę rozpędzić. Dlaczego? Bo największa moc którą miał pod nogami to było to Volvowskie DXi 440. Wcześniej jeździł na Scanii w budokruszu CHYBA 114L 360, albo 380. Po Dartomie: Volvo I Gen. 420 KM.
A tera sunie Kamazem który na oko ma 150 koni w V8 :E Oprócz tego skończył studia mechaniczne (naprawiał czerwone ZetEmki (czy co tam jeździło) jeżdżące po Warszawie
).
P.S. Premiumka przepala Ci, aż 15 litrów! Czyli opłaci Ci się jechać na serwis, to przy okazji zrobią Ci tę skrzynię :E