Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2011, 10:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

mam mały problemik,instrukcja obsługi jest po niemiecku i nie idzie tego przetłumaczyć .
czy ktoś z grona szanownego może mi opisać w jaki sposób działa "Retarder" ,jak się załącza i wyłącza ,zmniejsza i zwiększa jego wartości.przez dłuższy czas był wyłączony i pewnego razu przez przypadek został uruchomiony (ale jak to zrobiłem pozostaje zagadką) myślę że działa na małych wartościach bo marny jego skutek.jeśli ktoś z was posiada ową instrukcje w polskim języku i chciałby ją sprzedać to chętnie ja odkupie.A chodzi o man f 2000 26 414 z 2000 r. :!: :?: :idea:


Post Wysłano: 24 lut 2011, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Po prawej stronie kierownicy masz dwie "wajchy" jedna od tempomatu a druga (ta mniejsza) od retardera, jest ona bliżej pulpitu i uruchamiasz go w ten sam sposób jak np. wycieraczki. Na tym zdjęciu (użyłem zdjęcia postera) po prawej stronie widać ją http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c990.html


Post Wysłano: 24 lut 2011, 11:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Po prawej stronie kierownicy masz dwie "wajchy" jedna od tempomatu a druga (ta mniejsza) od retardera, jest ona bliżej pulpitu i uruchamiasz go w ten sam sposób jak np. wycieraczki. Na tym zdjęciu (użyłem zdjęcia postera) po prawej stronie widać ją http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c990.html
kolego ,chyb strzeliłem gafę -o czym innym myślałem a co innego opisałem za bardzo się rozmarzyłem.tak naprawdę opisałem i chciałem zadać pytanie odnośnie Hamulca Górskiego.jak nie uzyskam odpowiedzi to usunę post i napiszę poprawnie ,ale poczekam,./


Post Wysłano: 24 lut 2011, 11:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

U mnie w Manie na nauce jazdy górski wciskało się przyciskiem w podłodze, koło fotela, nie wiem jak w innych, ale pewnie podobnie :wink:

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 24 lut 2011, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
U mnie w Manie na nauce jazdy górski wciskało się przyciskiem w podłodze, koło fotela, nie wiem jak w innych, ale pewnie podobnie :wink:
ok.w tej chwili też tak go uruchamiam ,tylko dlaczego nie działał przez 2 lata ,i tak jak piszę przez przypadek załączyłem go "manetką" od tempomatu,przycisk "set" .no chyba że tylko tak mi się wydaje.więc skoro go włączyłem to i można go wyłączyć i logiczne by było jego regulowanie.no chyba że jestem w błędzie i to są tylko moje spostrzeżenia.


Post Wysłano: 24 lut 2011, 14:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Byc moze ze masz funkcje automatycznego hamowania ,nie wiem dokladnie jak to jest w F2000 ,ale podczas wcisniecia hamulca wlacza sie automatycznie hamulec gorski .To samo moze sie dziac jak ustawisz sobie predkosc tempomatem ,jak predkosc bedzie rosla,np zjazd z gorki to tempomat moze aktywowac hamulec gorski w celu korekcji predkosci .
Wiem ze funkcja automatycznego hamowania jest w F2000 ( powinien byc przysisk na kokpicie ) ,ale opis dzialania to znam raczej z TGA .


Post Wysłano: 24 lut 2011, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W f 2000 nie ma nic takiego górski działa oddzielnie a hamulec zasadniczy oddzielnie :wink: Z tego Co wiem to w f 2000 w wajsze od intardera z diodą po włączeniu zwalniacza na full czyli na bodajże piąty lub szósty ząbek załącza się również górski :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 26 lut 2011, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Byc moze ze masz funkcje automatycznego hamowania ,nie wiem dokladnie jak to jest w F2000 ,ale podczas wcisniecia hamulca wlacza sie automatycznie hamulec gorski .To samo moze sie dziac jak ustawisz sobie predkosc tempomatem ,jak predkosc bedzie rosla,np zjazd z gorki to tempomat moze aktywowac hamulec gorski w celu korekcji predkosci .
Wiem ze funkcja automatycznego hamowania jest w F2000 ( powinien byc przysisk na kokpicie ) ,ale opis dzialania to znam raczej z TGA .
-może to i jest to i chyba opis działania z TGA bedzie pasował do F 2000 (mój jest z serii 4) .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: