FL6, rozmiar opon dobierasz w zaleznosci od potrzeb i dopuszczalnej masy calowitej osi
OS PRZEDNIA dmc kg 4100
rozmiar 10 R 17.5 CISNIENIE 7.5 bar
245/70-19.5 CISNIENIE 6.5 bar
os przednia dmc kg 4500
rozmiar 10 R 22.5 cisnienie 6.2 bar
11 R 22.5 cisnienie 5.5 bar
os przednia dmc kg 5000
rozmiar 285/70-19.5 cisnienie 7.0 bar
10 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/70-22.5 cisnienie 7.0 bar
os przednia dmc kg 5400
rozmiar 11 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
os przednia dmc kg 6000
11 R 22.5 cisnienie 7.8 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.8 bar
os przednia dmc kg 6500
295/80-22.5 cisnienie 7.8bar
os tylna dmc kg 7200
10 R 17.5 cisnienie 7.0 bar
245/70-19.5 cisnienie 6.5 bar
os tylna dmc kg 9200
285/70-19.5 cisnienie 7.0 bar
10 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/70-22.5 cisnienie 7.0 bar
os tylna dmc kg 9500
11 R 22.5 cisnienie 6.6 bar
os tylna dmc kg 10000
11 R 22.5 cisnienie 7.0 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.0 bar
295/80-22.5 cisnienie 6.5 bar
os tylna dmc kg 10500
11 R 22.5 cisnienie 7.3 bar
os tylna dmc kg 10900
11 R 22.5 cisnienie 7.8 bar
275/80-22.5 cisnienie 7.8 bar
295/80-22.5 cisnienie 7.4 bar
takie sa wytyczne fabryki
PRZYPOMINAM O KONIECZNOSCI KALIBRACJI TACHOGRAFU PRZY ZMIANIE ROZMIARU NA OSI NAPEDZANEJ
pozdrowienia
Cytuj:
Witam,
Mam do Was kolejną prośbę o rade. Muszę wymienić opony w moim FL6 10. Aktualnie mam 245/70/19,5 ale jak patrze na auto z boku to odnoszę wrażenie że koła są za małe względem całej bryły pojazdu. Widziałem że modele do 15 ton mają opony 275/70/19,5. Wygląda to już trochę lepiej, ale pytanie jest zasadnicze... czy te modele (mają takie same silniki) mogą się różnić skrzyniami biegów i dlatego są wyższe opony z którymi radzi sobie auto czy wszystkie te modele miały to samo a jedynie różniły się detalami i nośnością i moje auto da sobie rade z większymi oponami?? Będę wdzięczny za dobre pomysły <piwo>