Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 mar 2011, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Na allegro znalazłem ogłoszenie.Gość sprzedaje opony nalewki.Oczywiście zachwala,że są super.Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?


Post Wysłano: 13 mar 2011, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

zwalniacz hamuje tylko przez kola napedzane a hamulce masz na wszyskich kolach to oznacza znacznie wieksze obciazenie bierznika przy hamowaniu zwaliniaczem
(prawdopodobnie opony nie nadaja sie na osie sterujace (osobiscie nie polecam nalewek na osiach sterujacych wogole)
Cytuj:
Na allegro znalazłem ogłoszenie.Gość sprzedaje opony nalewki.Oczywiście zachwala,że są super.Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 13:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

poza tym opony na napędowej osi w samochodzie który ma retarder bardziej sie zużywają

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

A jaki wpływ na most i skrzynie biegów ma hamowaniem intarderem?


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

bardziej zuzywa krzyzaki na wale, jak masz za duze luzy na walku atakujacym mostu to pogorszy stan, a na skrzynie hmm to zalezy od typu retardera, mechaniczny , odstodkowy, elektromagentyczny, i osobno czy wewnatrz skrzyni, przy stosrunkowo nowym aucie i takim w dobrym stanie technicznym na pewno pomaga bardziej niz szkodzi , po to zostal zaprojektowany i montowany w starszych autach szczegoolnie w kiepskim stanie to zupelnie inna sprawa
Cytuj:
A jaki wpływ na most i skrzynie biegów ma hamowaniem intarderem?

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie
Wybacz jak ktoś ma luzy na krzyzakach bo nie smaruje czy wywalone koło zębate z atakiem w moście to niech nie zwala winy na retarder.
To tak jak pewna osobą chciała mi wmówić że sypła się skrzynia biegów ZFa bo używał retarder, skrzynia praktycznie nie do zajechania. W porównaniu skrzynia EATON to straszne badziewie niby mocniejsza od ZFa a pęka mufa przesuwna i w najgorszym przypadku kawałek pierścienia wpada między tryby i rozrywa skrzynie biegów tak się stało w moim przypadku, trzy razy to samo padło w tej skrzyni biegów :/

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Oczywiście,że nie chodzi mi o nowe auto,tylko o używane.Wiadomo,że w używanym podzespoły są już lepszym lub gorszym stanie.Chodzi mi o to czy używając tego urządzenie nie dobiję ich szybciej.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

mamy inne punkty widzenia Ty prawdopodobnie "jezdzisz", ja naprawiam wiec widzialem wiecej uszkodzen i zrobilem wiecej napraw, z rooznych przyczyn, ale masz racje skrzynie, czy mosty nie rozlatuja sie tak popraostu bo ktos uzywal retardera, z reguly przyczyna jest gdzie indziej a uzycie retardera tylko eksponuje usterke
Cytuj:
Cytuj:
pogadaj z wlascicielami scanii czy dafow poza tym jak napisalem to zalezy od stanu technicznego i moze warto spomniec "kultury" jazdy
Cytuj:
Jakoś nie wiedziałem co to jest wał napędowy czy most w MANie z retarderem a miał przebieg 1,3miliona km. Więc nie mów że to ma jakiś wpływ na te elementy zwłaszcza w starszym samochodzie
Wybacz jak ktoś ma luzy na krzyzakach bo nie smaruje czy wywalone koło zębate z atakiem w moście to niech nie zwala winy na retarder.
To tak jak pewna osobą chciała mi wmówić że sypła się skrzynia biegów ZFa bo używał retarder, skrzynia praktycznie nie do zajechania. W porównaniu skrzynia EATON to straszne badziewie niby mocniejsza od ZFa a pęka mufa przesuwna i w najgorszym przypadku kawałek pierścienia wpada między tryby i rozrywa skrzynie biegów tak się stało w moim przypadku, trzy razy to samo padło w tej skrzyni biegów :/

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jak masz sprawne to oczywiscie powinienes uzywac wspomaga hamulce jak zostalo zaprojektowane
Cytuj:
Oczywiście,że nie chodzi mi o nowe auto,tylko o używane.Wiadomo,że w używanym podzespoły są już lepszym lub gorszym stanie.Chodzi mi o to czy używając tego urządzenie nie dobiję ich szybciej.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Temat poruszyłem,bo w rozmowie z jednym z lepszych pneumatyków w mojej okolicy poruszyłem częste hamowanie intarderem.Co powiedział pneumatyk?Hamuj dalej,to będziesz robił most albo skrzynię.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5997
Samochód: Volvo FH

Wg mnie retarder jeśli wogule ma, to jest to bardzo mały wpływ na skrzynię i most. Zaczyna hamować płynnie, bez szarpnięć, a jeśli temperatura oleju w skrzyni wzrośnie komputer ogranicza siłę hamowania do bezpiecznych wartości.

Natomiast korzyści jakie wynikają z jego używania są conajmniej dwie:
- ta oczywista to wydłużenie trwałości elementów ciernych układu hamulcowego (pewnie ze 3 razy nawet)
- jeśli ktoś stara się jechać tak żeby hamować tylko retarderem, automatycznie jego styl jazdy staj się bardziej ekonomiczny, przez co zostaje też juchy w baku.


Bilans zysków i strat jest zdecydowanie za hamowaniem retarderem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 mar 2011, 16:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

retarder w Scanii i rozlatujace sie z tego powodu skrzynie czy mosty to kompletne bzdury !!


Post Wysłano: 19 mar 2011, 0:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Od ponad 4 lat używam intertardera w DAFie XF zrobiłem nim prawie 500km , obecnie w 7 letnim aucie zbliża się jubileusz ( 1 milion km), trasy mocno górzyste i kręte. Dziś bym nie umiał już jeździć bez zwalniacza, olej w skrzyni i tylnym moście nie dawno zmieniany i żadnych opiłków nie było w oleju, również brak jakichkolwiek uszkodzeń tych elementów.
Cytuj:
Zstanowiła mnie jedna rzecz,o której napisał,że opony idealnie nadają sie do aut z intarderem,retarderem.Jakie ma znaczenie opona dla auta z lub bez zwalniaczy?
Bieżnik w oponach stosowanych przy zwalniaczach powinny mieć jak najmniejsze poprzeczne nacięcia-lamele-, wprost przeciwnie do opon stosowanych w wywrotkach. Oczywiście na każdych oponach zwalniacz będzie działał, lecz jedne opony to znoszą lepiej inne troche mniej. Jedyny mankamentem używania zwalniacza (w nadmiarze- ale w końcu on do tego służy) jest zużycie opon na ciągnącej osi, ja je zajeżdżam podczas sezonu ok 12tys km, ale za to okładziny na aucie wytrzymały 250tys a w naczepie 320tys km przy nie najwolniejszym stylu jazdy.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Największy plus to mniejsze zużycie okładzin oraz mniejsze zużycie opon bo tylko oś ciągnąca jest hamowana :wink:
Co do minusów to intarder troszkę nam wyje i włącza i wyłacza z opuźnieniem :wink:
Największy minus to temperatura jaką intarder wytwarza w duże upały trzeba umieć nim się posługiwać i z dużych górek obroty lepiej trzymać blisko czerwonego pola bo bardzo łatwo zagotować wodę :wink: Ale zimą wystarczy jazda około 2 km na interderze i temp wody mamy już 80 *C :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: