Strona 13 z 50 [ Posty: 997 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1550 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 mar 2011, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2010, 13:12
Posty: 30
GG: 0

Cytuj:
myśle o takim mercedesie ale nie tym konkretnie, ten jest zajechany i z podwojna kabina... tylko widze, ze jak bede chcial założyć butle 9m3 to nie wyrobie sie w dmc 12 t :/
W sumie to nawet z 8 metrami sie chyba nie wyrobie hm ?


Post Wysłano: 04 mar 2011, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

żeby było legalnie to max 7m3 i musi być krótkie i lekkie podwozie i lekka zabudowa bez zbędnych rzeczy i okresowo czyszczenie beczki
nawet na moje volvo nie weszło by więcej 3,7t podwozie 1t zabudowa to daje koło 5t 12-5=7
może weszło by 8m3 jak by się postarał
niewiem czy znajdzie coś lżejszego a nawet jeśli to niedużo
na 18 t DMC wkładają 10m3 a to jest 6t więcej :roll:

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 mar 2011, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 14:33
Posty: 35
GG: 6462868
Samochód: Fiat Cinquecento ED
Lokalizacja: okolice KrK

Ej a co się stanie jak się przez kilka(naście) lat beczki nie wyczyści?


Post Wysłano: 04 mar 2011, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2011, 14:51
Posty: 41
GG: 0

będzie brudna :)


Post Wysłano: 04 mar 2011, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2010, 13:12
Posty: 30
GG: 0

jak dzwoniłem do jednej firmy ktora robi zabudowy to gosc mi powiedzial, ze taka zabudowa bedzie wazyla okolo 1.800kg to duzo szukac gdzies indziej ?? to znaczy itak musze szukac gdzie indziej bo za zabudowe krzyknal 33 tysiace :/ głosniki powiem Ci ze gowniana sprawa z ta twoja beczka :)


Post Wysłano: 04 mar 2011, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 14:33
Posty: 35
GG: 6462868
Samochód: Fiat Cinquecento ED
Lokalizacja: okolice KrK

To nie moja beczka tylko mój znajomy nią jeździ :D


Post Wysłano: 09 mar 2011, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2011, 14:51
Posty: 41
GG: 0

panowie możecie powiedzieć jaka stawke od 1 km sobie liczycie, nie licząc zrzutu, tylko jazda z pompowaniem?


Post Wysłano: 13 mar 2011, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 22:47
Posty: 7
GG: 0
Samochód: jelonek

Witam serdecznie,
Panowie może Wy mi pomożecie w poradzie.
Od pięciu lat jeżdżę już jelonkiem w tym interesie i próbuję własnymi siłami się rozwinąć. Kupiłem MAN`a i robię na nim beczkę. Jestem już na etapie montowania pompy próżniowej i pojawia się problem ponieważ miałem starą pompę t-529 i się okazało że nie pompuje(powodem było to że ktoś ją za bardzo roztoczył), założyłem do tej pompy drugą obudowę i teraz jest lepiej, ale i ona ma odległość ok 2-3 mm wałka od ścianki w najbliższym momencie. Moje pytanie to to czy to też nie jest za dużo bo i ona nie robi rewelacji przy pompowaniu.
Teraz się już zastanawiam czy nie kupić nowej pompy np. mec 8000, lub też troszkę dołożyć i kupić mec 11000. Czy może zna ktoś te pompy?
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

P.S. Układ przeniesienia napędu na pompę jest hydrauliczny a obroty na biegu jałowym w granicach 600-700 obrotów.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

na tą odległość nie masz co patrzyć za bardzo ważne jest żeby powierzchnie były gładkie a płytki niemiały luzu na boki pompa powinna mieć 1200 obr/min jaka by niebyła i tak powinna mieć koło 1000 obr/min 700 obr/min to jest o jakieś 40% za mało
t-529 dają sobie spokojnie radę z 10m3 widziałem je nawet przy większych i też musiały jakoś to ciągnąć

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 14 mar 2011, 6:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 22:47
Posty: 7
GG: 0
Samochód: jelonek

No a jak pojechałem na adres to przez 20minut naciągnął 3 metry i to z głębokości tylko 2,5m i podciśnienie było tylko 0,3bar. a czy jakoś można zwiększyć obroty na pompie bez ciągłego gazowania?


Post Wysłano: 15 mar 2011, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

0,3 bar to nędznie powinno być 0,6 bar 0,06 Mpa żeby można było w miarę bez problemów jeździć.
Jak byś miał na kołach pasowych to zmienia się odpowiednio wielkości kół pasowych
na hydraulice będziesz miał problem
można założyć pompę hydrauliczną o większej wydajności
albo szybszy silnik hydrauliczny
można jeszcze próbować zwiększyć ciśnienie na zaworze przelewowym ale nie wiem czy tak się da

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 17 mar 2011, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 22:47
Posty: 7
GG: 0
Samochód: jelonek

Rozmawiałem z technologiem ze Słupska od tych pomp i powiedział że korpus jest za bardzo roztoczony. Ale udało nam się już załatwić inną pompę (T-535). W sprawie hydrauliki też się dowiedziałem że przekrój węży hydraulicznych jest za mały. Jak złożymy wszystko to zobaczymy co nam z tego wyjdzie.
Tak to wszystko wygląda jak się człowiek za to zabiera pierwszy raz.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 18 mar 2011, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

jak robiłem swoją t-509 kiedyś to tam też było parę mm tak właśnie ze 2 mm luzu a niebyła toczona nigdy teraz siedzi w volvo i działa bez zarzutu
prawdopodobnie twoja też jest do zrobienia
t-509 w volvo nabiera w 4 nim na biegu jałowym obrotomierz pokazuje 500 obr a silnik pracuje 2x wolniej niż w starze na pompie jest wtedy koło 600-800 obr

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 20 mar 2011, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Gadajcie co z tacho...

Niby nie jest wymagane, legalizujecie? Wkładacie tarczki?


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Cytuj:
Gadajcie co z tacho...

Niby nie jest wymagane, legalizujecie? Wkładacie tarczki?
Jeśli pojazd jest wyposażony w tacho to musisz,
osobiście wkładam,co do legalizacji to także,jedynie czas pracy nie obowiązuje :D chociaż tyle dobrego :!:


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Diagnosta powiedział, ze nie robimy legalizacji bo jeśli samochód jest zarejestrowany jako specjalny i jeździ nie dalej niż 100km od bazy więc nie musi być legalizacji, więc jeżdżę bez...

I teraz tacho mi się rozleciało, padło podświetlenie i zegarek i dlatego zainteresował mnie ten temat...


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Nam powiedzieli, że jeśli nie jeździsz dalej niż 40km od bazy to nie musisz wkładać tarczki, ale musisz mieć legalizację, widać i w tym wątku jest wiele opcji tych zgodnych jak i niezgodnych z prawem. Ale co komu zależy, lepiej włożyć tą tarczkę i mieć spokój, przynajmniej ja tak robię :]


Post Wysłano: 20 mar 2011, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

A jak nie wkładasz tarczki, to tacho masz puste?

A muszę komuś oddać te tacho, kupić inne, czy sam dam radę to naprawiać? Chyba nie wolno majstrować w tachografie :x

Bo mi teraz się nie kręci :/


Post Wysłano: 20 mar 2011, 17:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

To masz okazje kopic coś takiego od razu powiesz ile to kosztuje :>
http://www.tachotech.ugu.pl/predkosciomierze.html

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 22 mar 2011, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2011, 20:31
Posty: 18
GG: 0
Samochód: man

A co z licencją bo raczej trzeba ją posiadać bo za usługi wystawia sie rachunek a zobaczycie co będzie po 1 grudnia 2011r można sie już zapoznać w swoim wydziale :shock: .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 13 z 50 [ Posty: 997 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1550 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: