Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: pytania o tacho
Post Wysłano: 13 mar 2011, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Witam wszystkich forumowiczów i kierowców! Niedługo zaczynam prace na zestawie , bede jezdził za granica i znalazłem firme ktora przyjeła mnie bez doswiadczenia no i kumam o co chodzi z czasem pracy kierowcy tylko nurtuja mnie 2 rzeczy :
- jak powinien ustawic selektor kierowca podczas stania w kolejce na granicy gdzie co chwile sie staje i rusza czy sa jakiec odstepstwa jesli chodzi o czas pracy?
-drugie to co zrobic jezeli zajeźdzamy na zakłada a facet nam mowi ze bedziemy ładowani na drugi dzien no i przełaczamy na wyrko czyli na długa pałze a po jakims czasie przychodzi ten facet i kaze podjezdzac pod rampe ?
Jestem nowy wiec nie chciałbym dac ciała na samym poczatku , wiec prosze o rzetelne odpowiedzi a nie jakis tam widzi mi sie !
Pierwsze pytanie zadaje poniewaz na kursie (kwalifikacja wstepna przyspieszona) nic o tynie była a wiem ze kolega ktory przechodził kurs na przewoz rzeczy to im inspektor itd na jednym wykładzie wyjasniał!
Pozdrawiam

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 13 mar 2011, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
- jak powinien ustawic selektor kierowca podczas stania w kolejce na granicy gdzie co chwile sie staje i rusza czy sa jakiec odstepstwa jesli chodzi o czas pracy?
-drugie to co zrobic jezeli zajeźdzamy na zakłada a facet nam mowi ze bedziemy ładowani na drugi dzien no i przełaczamy na wyrko czyli na długa pauze a po jakims czasie przychodzi ten facet i kaze podjezdzac pod rampe ?
1.w kolejce inna praca czyli na młotkach.
2.pauza jest święta magazynier niech idzie też na przerwę.
tak jest w zgodzie z przepisami to pewnie było na kursie, a życie jest trochę inne.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 mar 2011, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Dzieki kolego zzx tylko mnie własnie bardziej interesuje to '' życie'' jak to robia kierowcy???????? :D

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 13 mar 2011, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

Cytuj:
Dzieki kolego zzx tylko mnie własnie bardziej interesuje to '' życie'' jak to robia kierowcy???????? :D
Magnesik tu i tam(?) i podjeżdżasz, albo przerywasz pauze i robisz odpoczynek dzielony.

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

no nie chodziło mi o magnesiki tylko jak sie zachowuja kierowcy w takich sytuacjach.. Ale dzieki za rade :D

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 13 mar 2011, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Dzieki kolego zzx tylko mnie własnie bardziej interesuje to '' życie'' jak to robia kierowcy???????? :D
kierowcy robia tak - jak podjeżdżasz w kolejce i nie da sie wykręcic pauzy to trzeba tarczke opisać co i dlaczego.traktorzyści podobno zakładaja "magnesy" lub używają "pstryków" w obu przypadkach koszt 10 tyś.
co do drugiej części pytania moja odpowiedź jest niezmienna zresztą jak powiesz w magazynie że masz pauzę to nikt cie nie ruszy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 mar 2011, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
jak powiesz w magazynie że masz pauzę to nikt cie nie ruszy.
I takim sposobem postoisz sobie do drugiego dnia, a drugiego dnia rozładują/załadują jak znajda czas na to. W między czasie będzie czerwona linia :mrgreen: miedzy firmą a spedycją a całe planowanie następnego transportu pójdzie szlak :/
Z reguły nikogo to nie interesuje że masz jakąś pauzę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2011, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
jak powiesz w magazynie że masz pauzę to nikt cie nie ruszy.
I takim sposobem postoisz sobie do drugiego dnia, a drugiego dnia rozładują/załadują jak znajda czas na to. W między czasie będzie czerwona linia :mrgreen: miedzy firmą a spedycją a całe planowanie następnego transportu pójdzie szlak :/
Z reguły nikogo to nie interesuje że masz jakąś pauzę
guzik obchodzą mnie problemy z planowaniem pracy przewoźników przez spedytorów to nie moje zmartwienie - mam przestrzegać przepisów.
jeżeli nie będziemy egzekwować swoich praw nie mamy szansy na zmianę stawek i wynagrodzeń to muszą zrozumieć wszyscy bez wyjątku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 mar 2011, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Zestawem jeszcze nie hulam, ale z tego co wiem i tak 90% drajwerów ma pstryka na takie sytuacje. Więc nie ma co się spinać :)


Post Wysłano: 14 mar 2011, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
guzik obchodzą mnie problemy z planowaniem pracy przewoźników przez spedytorów to nie moje zmartwienie - mam przestrzegać przepisów.
jeżeli nie będziemy egzekwować swoich praw nie mamy szansy na zmianę stawek i wynagrodzeń to muszą zrozumieć wszyscy bez wyjątku.
Bardzo dobra odpowiedź,
Cytuj:
Zestawem jeszcze nie hulam, ale z tego co wiem i tak 90% drajwerów ma pstryka na takie sytuacje. Więc nie ma co się spinać
Jak będziesz miał kontrolę to będziesz musiał spinać - zwieracze, aby czasem psychika nie wysłała maila do nadchodzącej kupy że spotkanie jest w spodniach.

W gównianej robocie tak jest, że załadunki i rozładunki są zawsze mało precyzyjnie zaplanowane, a często nawet nie idzie jakoś tego ogarnąć bo jeździ się po firmach gdzie jest młyn, a mając robotę po piątej spedycji nic nie idzie załatwić.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 1:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Zestawem jeszcze nie hulam, ale z tego co wiem i tak 90% drajwerów ma pstryka na takie sytuacje. Więc nie ma co się spinać :)
Policzyłeś, że wiesz, czy w roczniku statystycznym napisali ...


Pytania o czas pracy kierowców to proszę tutaj: viewtopic.php?f=45&t=3022, bo Jeszkin zrobi Wam napad, a takie dyskusje to najlepiej wcale.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 2:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...nurtuja mnie 2 rzeczy :
- jak powinien ustawic selektor kierowca podczas stania w kolejce na granicy gdzie co chwile sie staje i rusza czy sa jakiec odstepstwa jesli chodzi o czas pracy?
-drugie to co zrobic jezeli zajeźdzamy na zakłada a facet nam mowi ze bedziemy ładowani na drugi dzien no i przełaczamy na wyrko czyli na długa pałze a po jakims czasie przychodzi ten facet i kaze podjezdzac pod rampe ?...
- w kolejce jeżeli ustawisz selektor na łóżko nikt Ci głowy nie urwie, ale nie będzie to zaliczone do czasu przerwy tylko potraktowane jak jazda w korku.
- jeśli pod magazynem, na parkingu będzie potrzebny podjazd, możesz to zrobić, ale z tyłu tarczki (tacho analogowe lub na wydruku w czasie rzeczywistym - tacho cyfrowe) musisz to opisać.
Art. 13 rozporządzenia 561/2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego zezwala w wyjątkowych wypadkach, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu i jest koniecznie na przerwanie odpoczynku, pauzy lub przedłużenia czasu jazdy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 mar 2011, 9:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Cyryl, nie chodzi przypadkiem o Art. 12?

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
jak powiesz w magazynie że masz pauzę to nikt cie nie ruszy.
I takim sposobem postoisz sobie do drugiego dnia, a drugiego dnia rozładują/załadują jak znajda czas na to. W między czasie będzie czerwona linia :mrgreen: miedzy firmą a spedycją a całe planowanie następnego transportu pójdzie szlak :/
Z reguły nikogo to nie interesuje że masz jakąś pauzę
guzik obchodzą mnie problemy z planowaniem pracy przewoźników przez spedytorów to nie moje zmartwienie - mam przestrzegać przepisów.
jeżeli nie będziemy egzekwować swoich praw nie mamy szansy na zmianę stawek i wynagrodzeń to muszą zrozumieć wszyscy bez wyjątku.

Mam takie samo podejście. Ostatnio świezo po wyjechaniu z kraju, na rozładunku w Belgii byłem punktualnie, wbiegam do biura (to był piątek), tam mi ćwieka gość zabił, bo mówi, że awizo nie ma i na poniedziałek zrzutka. Zrzucili 7h później, a miałem już umówiony załadunek w ferrero w Arlon na ten sam dzień. Spedytorek wymyślił, żeby magnes podłożyć, albo przeciągnąć czas pracy i opisać. Z mojej strony nic z tych rzeczy nie zostało zrobione. Po małej burzy w końcu stanąłem na weekend do poniedziałku.

Za lekkie przegięcia do 5 lub 10 minut mogę się wytłumaczyć opisaniem, ale za większe (w tym przypadku o kilka godzin bym musiał przeciągnąć czas pracy), tymbardziej na zachodzie może być trudniej o ułaskawienie. U nas w kraju to można się nawet sądzić, ale za granica pewnie nikt z nas by tego nie cchiał :( Mam płacone diety i nei mam zamiaru sie narażać na jakies konsekwencje finansowe, bo niby szef za mandaty płaci, tylko pytanie: do jakiej wysokości?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 14 mar 2011, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cyryl, nie chodzi przypadkiem o Art. 12?
oczywiście przeoczenie, Art. 12.

coś takiego się stało, że można edytować swojego posta bardzo krótko, po jakimś czasie jest to niemożliwe i czasami jak patrzę na swoje posty i zauważam błędy, albo pomyłki jak tu, to trochę mi wstyd, ale nie mogę poprawić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 mar 2011, 15:14

To ja mam inne pytanie, załóżmy, że jeżdżę w firmie w której tarczki latają za okno a magnes jest na wyposażeniu standardowym :) Mimo to cały czas jeżdżę przestrzegając obowiązującego mnie czasu pracy i jazdy. Czy ktokolwiek z was spotkał się z przypadkiem, aby po takim "wybryku" szef wyciągnął jakieś finansowe konsekwencję ? Nie chodzi mi o potrącenie premii, bo to w sumie jest możliwe, bardziej o dodatkowe obciążenie finansowe spowodowane nie zdążeniem na załadunek/rozładunek. Bo ze zwolnieniem to raczej mały problem, jakaś śpiewka o redukcji etatów i heja.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 15:20

Mnie osobiście dotknęła sytuacja, w której po ostrej kłótni ze spedytorem na pytanie: "Co będzie z moją nową umową, bo poprzednia skończyła się 2 dni temu" otrzymałem odpowiedź, że zostanie mi przedłużona na 2, 3 dni, żebym zjechał na bazę i rozliczył się z samochodu.
A kłótnia poszła o czas pracy i o odebranie odpoczynku, który mi się należał w świetle przepisów. Więc zależy to wszystko zapewne od indywidualnego podejścia każdej z zainteresowanych stron.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Czy ktokolwiek z was spotkał się z przypadkiem, aby po takim "wybryku" szef wyciągnął jakieś finansowe konsekwencję
Jak byś się zalał w trupa, i nie dojechał na czas to zrozumiałe, ale za to co opisujesz żeby dać się ukarać trzeba być skończonym idiotą, a szef jest totalnym ch...m. Dla mnie takie coś w ogóle nie podlega dyskusji, nagrałbym gościa i postraszył PIP czy ITD.
Z tego co widzę dziś, za normalne uważa się łamanie przepisów, a w mniejszości, i to znacznej są firmy w których jeździ się zgodnie z rozporządzeniem. Na szczęście nie muszę się męczyć w takim gnojowniku, i przed podjęciem trasy pada pytanie, zdążysz czy nie, jeżeli nie, trzeba dać coś innego.


Post Wysłano: 14 mar 2011, 16:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Taką chorą sytuacje mamy dzięki przewoźnikom i stawkom jakie sa płacone za transport. Jak ja nie pojadę z tym ładunkiem to za mnie pojedzie dziesięciu innych a ja będę stał dalej aż znajdzie się normalna robota zgodna z tacho.
Zwłaszcza no kontenerach wszystko jest na wczoraj, jak się nie spieszy to towar dopłynie z Hamburga np do Gdyni lub dojedzie do Polski koleją

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 mar 2011, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Dzieki wszystkim a przedewszystkim tobie Cyryl za konkretna odpowiedz :!:

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: