Strona 10 z 10 [ Posty: 200 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Ja dzwoniłem to dosyć dużej firmy i Pan mi powiedział, że mogę jeździć mając 20 lat na starym kursie na przewóz rzeczy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2011, 17:09
Posty: 9
GG: 0

Cytuj:
A ktos wie jaka ewentualnie jest kara za jazdę bez 21lat?

też mnie to interesuje. i czy kara dotyczy przewoźnika, kierowcy czy jednego i drugiego.


jeździ ktos z forumowiczów 40 tonówka ze starym swiadectwem kwalifikacji nie mając ukończonych 21 lat?

zgadzam sie z tobą fuller, lecz nie dla wszystkich jest to takie jasne.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

a zacznijmy od tego który inspektor na dzień dobry patrzy w PJ ile ma się lat? patrzy czy są PJ, są to ok, chyba że niestety ktoś młodo wygląda to gorzej może się zainteresować wiekiem

po 2 jak oni sami nie widzą co jest grane z tymi przepisami, więc po co mają robić sobie problem z takim delikwentem ? przepisy są nie jasne więc i kary pewnie nie ma ustalonej jaka jest za to,a nawet jak jest to dadzą kare za co? jak nie ma na to paragrafu dokładnego i interpretacji ?

A ich i tak głównie interesuje czas pracy, stan techniczny, zabezpieczenie ładunku, waga pojazdu, dokumenty itd. i jak będą chcieli to coś znajdą, i na tym "zarobią"

Nie pozostaje nić innego jak ;starać się unikać kontroli, liczyć na szczęście że nie popatrzy na wiek lub interpretuje przepisy "po naszemu" ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
a zacznijmy od tego który inspektor na dzień dobry patrzy w PJ ile ma się lat? patrzy czy są PJ, są to ok, chyba że niestety ktoś młodo wygląda to gorzej może się zainteresować wiekiem
Zacznijmy od tego czy jakikolwiek inspektor podejmie się zatrzymania pojazdu i w razie przegrania sprawy pokryć koszta niedostarczenia towaru na czas.

Według mnie powinno być jak w Niemczech. Masz prawko danej Kat czyli możesz jeździć a nie jeszcze jakieś kursy. Podaj Niemcowi świadectwo kwalifikacji to od razu odrzuci. Nie moga tylko pojac dlaczego w naszych pj zamiast daty waznosci kategorii jest kreska

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2011, 17:09
Posty: 9
GG: 0

to jest kolejny błąd jeśli chodzi o pj.
co 10 lat kazdy kierowca powinien zdawac egzamin na pj, oraz przechodzic psychotesty poniewaz przepisy sie zmieniają a nie wszyscy sa z nimi na bierzaco. z czasem umiejętność obserwowania otoczenia drogi i reakcje na to co sie na niej dzieje też słabnie a potem dochodzi do wypadków.

tyle czasu od wprowadzenie zmian w wymaganiach wiekowych, pisania i dzwonienia wielu osób do gitd, gitd nie wykazał sie jakakolwiek inicjatywą poproszenia ministerstwa infrastruktury o formalna interpretację owych przepisów.

skoro gitd jest tylko "organem administracji publicznej" i nie ma "kompetencji ustawowych nie zawiera obowiązku ani uprawnienia do formułowania wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa"

to jak ma je egzekwować? skoro można rozumieć je dwojako lub sam organ ma wątpliwości co do ich jasności.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2008, 13:50
Posty: 107
GG: 8694441

Pracodawca może zatrudnić osobę mającą skończone 18 lat, jeśli ta ukończyła kwalifikację przyspieszoną, ale tylko do prowadzenia pojazdu samochodowego dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii C1 (DMC do 7,5 tony) lub C1+E.

a te 7.5 tony dotyczy całego zestawu?
moge jechac solówką z przyczepą? tzn solówka 7.5t DMC + przyczepa 7.5 DMC czy tylko samą solówka 7.5 DMC?

_________________
SENS ICH ISTNIENIA - także i mój! :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
jeździ ktos z forumowiczów 40 tonówka ze starym swiadectwem kwalifikacji nie mając ukończonych 21 lat?
Tak, ja jeżdżę, a mam 20 lat. W firmie było ITD i nic się nie czepiali. Raz miałem kontrole Policji, ale tylko chodziło o zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego, sprawdzili i puścili. W Niemczech także miałem 2 kontrole przez POLIZEI i też lajcik. Każdy organ patrzy na czas pracy i zabezpieczenie ładunku, sprawność wozu, a nie wiek.
Jeśli masz prawo jazdy i resztę papierów, siadasz i jedziesz.
Teoretycznie kiedyś tak było i niektórzy uparcie twierdzą, że nadal, aby móc jeździć trzeba mieć ukończone 21 lat, a w praktyce to jest tak, jak masz papiery to jeździsz.

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2010, 20:22
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Kropka
Lokalizacja: SY

Za dwa lata problem sam się rozwiąże.
Wiek wymagany od 19 stycznia 2013:
USTAWA z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
Art. 8.
1. Wymagany minimalny wiek do kierowania wynosi:
1) 14 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii AM;
2) 16 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A1, B1 i T;
3) 18 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1 i C1+E;
4) 20 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A, jeżeli osoba co najmniej od 2 lat posiada prawo jazdy kategorii A2;
5) 21 lat – dla motocykli trójkołowych o mocy przekraczającej 15 kW, jeżeli osoba posiada prawo jazdy kategorii A;
6) 21 lat – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii C, C+E, D1 i D1+E, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1, ust. 3 pkt 2 oraz art. 9;
7) 24 lata – dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii:
a) A – jeżeli osoba nie posiadała co najmniej przez 2 lata prawa jazdy kategorii A2,
b) D i D+E, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2, ust. 3 pkt 3 oraz art. 9;
8) 21 lat – dla tramwaju;
9) 15 lat – dla pojazdu zaprzęgowego;
10) 10 lat – dla roweru;
11) 17 lat – dla roweru wieloosobowego lub przewożącego inną osobę;
12) 13 lat – dla jadącego po jezdni wózka inwalidzkiego;
13) 21 lat – dla kolejki turystycznej.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Cytuj:
Teoretycznie kiedyś tak było i niektórzy uparcie twierdzą, że nadal, aby móc jeździć trzeba mieć ukończone 21 lat, a w praktyce to jest tak, jak masz papiery to jeździsz.
Czyli jeśli zrobię prawo jazdy c+e i kw przed 19.01.2013 to mogę normalnie jeździć. Dodam że za pół roku kończe 18 rok życia.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2008, 9:37
Posty: 66
GG: 136618882
Samochód: Audi A6 2.5 TDI
Lokalizacja: RÓŻAN

Mam 20 lat wszystkie papiery i stary przewóz rzeczy. Jeździłem cały sezon patelnią po Polsce miałem wiele kontroli Policji, nawet 1 stłuczkę i nikt o wiek się nie pytał. Ale gdy przejeżdżałem koło ITD to byłem w strachu. W dodatku gdy zatrudniłem się w firmie, musiałem podpisac zaświadczenie o nie prowadzeniu pojazdu a tam jest "*Ukończył 21 lat" to wszystko jest popier...olne nie można pracowac jak człowiek. I teraz nie wiem czy od nowego sezonu isc do roboty czy nie? Jakie są konsekwencje jazdy w wieku 20 lat?

_________________
20 letni kiero


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Witam Panowie.
Są jakieś nowe informacje? wie ktoś coś nowego na ten temat?
ide końcem marca do pracy na CE, pracodawca się pytał czy mam 21, mówiłem ze nie ale ze nie trzeba teraz bo weszły zmiany itp,on "aha to nawet nie wiedziałem"
ale nie ma nic przeciwko, wezmie mnie...
nurtuje mnie jedynie to , jakie ewentualnie są konsekwencje jazdy bez 21lat -dla mnie , a przede wszystkim dla niego w razie "w"

a w razie najgorszego ,czyli jak by inspektor zwrócił uwagę na wiek, w jaki sposób przekonać go do "swojej" racji, bo mówienie ze w tv leciało "na osi" i tam tak mówili to raczej mało przekonywujące.
lepiej było by mieć coś na papierze, tylko co?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

wiek poniżej 21 lat:
kwalifikacja wstępna (pełna) - wszystkie pojazdy na CE
KW przyspieszona - do 7,5t

Wiek powyżej 21:
kw przyspieszona - wszystkie pojazdy na CE
kw pełna na autobusy

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2011, 17:09
Posty: 9
GG: 0

Cytuj:
wiek poniżej 21 lat:
kwalifikacja wstępna (pełna) - wszystkie pojazdy na CE
KW przyspieszona - do 7,5t

Wiek powyżej 21:
kw przyspieszona - wszystkie pojazdy na CE
kw pełna na autobusy


to odpowiedź na pytanie Fullera?
bo jeśli tak to nietrafiona.

nie ma zadnych nowych wieści.
to napisała mi pani z gitd.
Cytuj:
sytuacja kierowców, którzy po wejściu w życie ostatniej ww. zmiany ustawy o transporcie drogowym, mających mniej niż 21 lat i nie posiadających kwalifikacji wstępnej, jest uregulowana w przepisie ustawy zmieniającej z 12 lutego 2010 r.:

Art. 5. Zachowują uprawnienia do wykonywania przewozów drogowych kierowcy, którzy nabyli je na podstawie przepisów ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.

Kierowca mający obecnie mniej niż 21 lat, prawo jazdy kategorii C lub C+E oraz ukończony stary kurs na przewóz rzeczy zachowuje zatem uprawnienie do kierowania pojazdem ciężarowym o dmc nieprzekraczającym 7,5 t, chyba, że dotyczy go któryś z wyjątków zawartych w art. 39 a ust. 3, przytoczonych powyżej.


A TO CAŁY MAIL.


Cytuj:
Szanowny Panie,

W świetle obowiązujących przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. nr 125, poz. 874 ze zm.), kierowca, który posiada prawo jazdy kategorii C oraz C+E i ukończył 18 lat może prowadzić pojazd lub zespół pojazdów o dmc powyżej 7,5 tony jeżeli ukończył kwalifikację wstępną â�� szkolenie jest opisane w przepisach niniejszej ustawy. Wynika to z poniższego przepisu ustawy o transporcie drogowym:

Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta:

1) ukończyła:

a) 18 lat - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

â�� C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

â�� C1 lub C1 + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

b) 21 lat - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii:

â�� C lub C + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

â�� D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

â�� D1 lub D1 + E, o ile przewóz wykonywany jest na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km i o ile kierowca uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną,

c) 23 lata - w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii D lub D + E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyśpieszoną;

2) posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;

3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną przyśpieszoną, zwane dalej "kwalifikacją";

6) ukończyła szkolenie okresowe.

Przed wejściem w życie zmiany w postaci ustawy z dnia 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 43, poz. 246), która wprowadziła możliwość prowadzenia przez kierowców poniżej 21 lat zestawu cięższego niż 7,5 t pod warunkiem ukończenia kwalifikacji wstępnej, tacy kierowcy mogli wykonywać jedynie niektóre rodzaje przewozów pojazdami i zespołami pojazdów o dmc powyżej 7,5 t; katalog tych wyjątków nie zmienił się i przedstawia się następująco:

Art. 39 a 3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do kierowcy pojazdu:

1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;

2) którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h;

3) wykorzystywanego przez siły zbrojne;

4) obrony cywilnej, jednostek ochrony przeciwpożarowej lub jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;

5) poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, jednostki badawczo-rozwojowe lub szkoły wyższe;

6) odbywającego przejazd bez osób lub ładunku:

a) w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji,

b) z miejsca zakupu lub odbioru;

7) używanego w sytuacjach zagrożenia lub przeznaczonego do akcji ratunkowych;

8) wykorzystywanego do:

a) nauki jazdy osób ubiegających się o prawo jazdy,

b) szkolenia osób posiadających prawo jazdy,

c) przeprowadzania państwowego egzaminu osób ubiegających się o prawo jazdy;

9) wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;

10) wykorzystywanego do przewozu materiałów lub urządzeń niezbędnych kierowcy do jego pracy, pod warunkiem że prowadzenie pojazdu nie jest jego podstawowym zajęciem.

Sytuacja kierowców, którzy po wejściu w życie ostatniej ww. zmiany ustawy o transporcie drogowym, mających mniej niż 21 lat i nie posiadających kwalifikacji wstępnej, jest uregulowana w przepisie ustawy zmieniającej z 12 lutego 2010 r.:

Art. 5. Zachowują uprawnienia do wykonywania przewozów drogowych kierowcy, którzy nabyli je na podstawie przepisów ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym.

Kierowca mający obecnie mniej niż 21 lat, prawo jazdy kategorii C lub C+E oraz ukończony STARY kurs na przewóz rzeczy zachowuje zatem uprawnienie do kierowania pojazdem ciężarowym o dmc nieprzekraczającym 7,5 t, chyba, że dotyczy go któryś z wyjątków zawartych w art. 39 a ust. 3, przytoczonych powyżej.

Ustawa z dnia 17 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 235, poz. 1701), wprowadzająca m.in. możliwość ukończenia szkolenia okresowego po ukończeniu kursu na przewóz rzeczy dla kierowców mających prawo jazdy kat. C oraz C+E oraz kurs uzyskane przed 10 września 2009 r. (kierowcy ci nie muszą ukończyć kwalifikacji wstępnej), nie ma w tym przypadku zastosowania, ponieważ zgodnie z regułą interpretacyjną lex posterior derogat legi priori obowiązuje przepis późniejszy, mianowicie cytowany wyżej art. 5 ustawy z dnia 12 lutego 2010 r.

Pragnę jednocześnie poinformować, iż Główny Inspektor Transportu Drogowego jest organem administracji publicznej powołanym w celu realizacji zadań określonych w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. nr 125 poz. 874 ze zm.). Katalog zadań i kompetencji ustawowych nie zawiera obowiązku ani uprawnienia do formułowania wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa. Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie prowadzi obsługi prawnej obywateli. Podmiotami uprawnionymi do świadczenia pomocy prawnej osobom fizycznym i podmiotom gospodarczym, polegającej m.in. na udzielaniu porad prawnych i sporządzaniu opinii prawnych, są w szczególności adwokaci oraz radcowie prawni.
Odpowiedzi udzielane przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego nie stanowią zatem wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie stosowania.

Z poważaniem,

Aleksandra Kobylska
Referendarz
Wydział ds. Informacji i Promocji
Gabinet Głównego Inspektora
Główny Inspektorat Transportu Drogowego


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

heh, każdy mówi co innego...

Ja mam 20 lat stary kurs na przewóz rzeczy i w jednej firmie nie widzieli przeciwwskazań do zatrudnienia (a firma spora, pan stwierdził, że mogę legalnie jeździć)

Tak więc róbta co chceta, ja tam szukam roboty na auta powyżej 7,5T. Jak mnie ktoś złapie to z pewnością napiszę w tym temacie :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

dziękuje za odpowiedzi!
nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, jadę autem pow.7.5 nie mając 21lat -czyli nie przepisowo, zatrzymuje mnie ITD, i co mogą mi zrobić i co pracodawcy?
gdzie jest na to jakiś paragraf?

tak więc nie pozostaje nic innego w moim przypadku (i innych ludzi) jak liczyć na szczęście że nie zatrzymają mnie do kontroli , a jak już to że nie będą patrzeć na wiek ,lub nie będą znali dobrze przepisów..choć tyle ze na pierwszy rzut oka w PJ rocznikowo mam 21lat , i brakuje mi tylko lub aż 4 miesiące...

Znalezienie pracy do 7.5DMC nie jest łatwe bo pracy jest mało ogólnie ,a nie co dopiero szukając tylko do 7.5 to odpada większość ofert..
a bus? przejeździ człowiek trochę miesięcy a pózniej szukając pracy na cięzarówki dalej startujemy od zera bo jesteśmy bez doświadczenia na ciężkich autach..


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
dziękuje za odpowiedzi!
nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, jadę autem pow.7.5 nie mając 21lat -czyli nie przepisowo, zatrzymuje mnie ITD, i co mogą mi zrobić i co pracodawcy?
gdzie jest na to jakiś paragraf?
Ktoś się już na forum wypowiadał że ma 20lat jeździ zestawem i podczas kontroli nie było problemów.

Mi brakuje 9 miechów, a na busy jakoś nie chce mi się wracać. Bardziej mnie martwi co będzie w przypadku wypadku z mojej winy...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Nawet jak czegoś nie ma w taryfikatorze to jak trafisz na czyjś zły dzień to może wysłać wniosek do grodzkiego. Pracodawca może odpowiadać za poświadczenie nieprawdy.
To, że komuś się udało nie znaczy, że następnym razem inny kontrolujący się nie dopatrzy. W przypadku uchybień formalnych nawet jak nie będziesz sprawcą kolizji można się władować w kłopoty.

Przepisy są od tego żeby ich przestrzegać. Jak sami olewacie to nie dziwcie się później, że praca wygląda tak, a nie inaczej.

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2011, 17:09
Posty: 9
GG: 0

Cytuj:
Nawet jak czegoś nie ma w taryfikatorze to jak trafisz na czyjś zły dzień to może wysłać wniosek do grodzkiego. Pracodawca może odpowiadać za poświadczenie nieprawdy.
To, że komuś się udało nie znaczy, że następnym razem inny kontrolujący się nie dopatrzy. W przypadku uchybień formalnych nawet jak nie będziesz sprawcą kolizji można się władować w kłopoty.

Przepisy są od tego żeby ich przestrzegać. Jak sami olewacie to nie dziwcie się później, że praca wygląda tak, a nie inaczej.
sądów grodzkich już nie ma.

"1 stycznia weszły w życie przepisy o reorganizacji sądów. Dotyczą one likwidacji wydziałów grodzkich. Stosowne rozporządzenie minister sprawiedliwości wydał 22 grudnia. Kompetencje zlikwidowanych wydziałów grodzkich przejmą już istniejące wydziały karne."

ale tak jak piszesz. ze komus sie udało nie znaczy ze uda sie wszystkim.
z zielonymi to tak jak z niebieskimi. trafisz na goscia w złym humorze a znajdzie na ciebie paragraf.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Przepisy są od tego żeby ich przestrzegać. Jak sami olewacie to nie dziwcie się później, że praca wygląda tak, a nie inaczej.
Najpierw to niech ktoś stworzy te przepisy, a nie wprowadzili kwalifikację wstępną + masę innych rzeczy, a przepisy są dalej niejasne... W dodatku każdy inspektor inaczej je interpretuje...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2011, 17:09
Posty: 9
GG: 0

Cytuj:
Najpierw to niech ktoś stworzy te przepisy, a nie wprowadzili kwalifikację wstępną + masę innych rzeczy, a przepisy są dalej niejasne... W dodatku każdy inspektor inaczej je interpretuje...


Pragnę jednocześnie poinformować, iż Główny Inspektor Transportu Drogowego jest organem administracji publicznej powołanym w celu realizacji zadań określonych w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. nr 125 poz. 874 ze zm.). Katalog zadań i kompetencji ustawowych nie zawiera obowiązku ani uprawnienia do formułowania wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa.

inspektor nie może interpretować prawa.
to taki kolejny haczyk który utrudnia zycie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 10 z 10 [ Posty: 200 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: