Rejestracja:06 wrz 2009, 11:29 Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN
Wita mam taki problem
A mianowicie robiona była uszczelka pod głowicami MAN TGA 410 D28 przedtem wydmuchiwało spaliny a teraz wypluwa płyn co może być przyczyną?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
"uszczelka pod glowicami"
jest 6 uszczelek i 6 glowic , jak jedna byla robiona to moze i druga jest walnieta .Lecz czesta przyczyna samego przedmuchu do systemu chlodzenia jest walnieta tuleja .... jedna z 6-ciu
Rejestracja:06 wrz 2009, 11:29 Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN
Uszczelki robione były wszystkie. Podczas oglądania jak to było rozebrane pod lupą nie było widać żadnego pęknięcia.
A czy jest możliwe aby podczas jak wydostawały się spaliny przedtem mogły "wylizać" szczelinę na bloku silnika?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Kilka wiadomosci wiecej i zupelnie zmienia to postac rzeczy .
Jak wywala wode spod uszczelki to jest to definitywnie wina samej uszczelki lub spasowania glowicy do bloku .
Podczas wymiany uszczelki sprawdza sie glowice ( ewentualnie "planuje" ),
blok silnika, oraz polozenie tuleji wzgledem bloku / jej wysokosc (uszczelka na tuleji tez oczywiscie musi byc wymieniona ).
Ktorys z tych elementow zawiodl .
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
0.03 mm minimum........ do 0.08 mm ,
mierzac od powierzchni bloku silnika, najlepiej mikrometrem ze stopka ,ktora stawiamy na bloku silnika ( zerujemy mikrometr na bloku i wtedy stawiamy na krawedz tuleji ).
( tak jak napisales ,piszac "uszczelki tuleji " mam na mysli o- ringi ).
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Nie wiem co masz na mysli....
Tuleje cylindra wyciagasz ,zeby zmienic o-ringi ,jak i sprawdzic jej szczelnosc ,potem wkladasz ja spowrotem i mierzysz ile wystaje ponad blok cylindra na calym obwodzie krawedzi tuleji .
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Kupa czy nie kupa roboty ,cala procedura powinna byc zrobiona za jednym razem podczas wymiany uszczelki pod glowica .
Sam blok czy glowica moga korodowac ,robia sie wzery w metalu lecz po to czyscimy je papierem sciernym . Glowica moze byc krzywa ,dlatego sie je szlifuje/"planuje" ,a blok..... jak juz sie krzywi to na calej dlugosci ( tak mysle ),wazne jest aby pod kazda glowica byl w miare rowny ( drobne niedociagniecia koryguje uszczelka ) ,ale po to sa procedury sprawdzania aby wyeliminowac wszelkie niedociagniecia przed ponownym zalozeniem glowicy.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 17:38 przez svavec, łącznie zmieniany 1 raz.
Chłopie masz szczęście że w manie masz tuleje na oringu, nie na sucho wprasowane tak jak to jest w mercedesie bo nie łatwo je wyrwać z bloku.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Kanały wodne w uszczelce pod głowicą są uszczelniane przez uszczelnienie gumowe więc niema opcji żeby guma nie uszczelniła kanału wodnego.
Są dwa wyjścia źle zamontowana uszczelka/dokręcona lub poszły oringi górne na tulei i wywala wodę spod głowicy
Jakiego producenta uszczelki załorzyłeś?
Rejestracja:06 wrz 2009, 11:29 Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN
Mechanik twierdził że niema potrzeby i sprawdził dopiero później jak już płyn wywalało był ten post że wywalało płyn zbiorniczkiem wyrównawczym kolego odpisywałeś mi na niego
ściągnij głowice obejrzyj dokładnie uszczelke i ślady jakie zostawiła na głowicy i bloku. pomierz tuleje ile wystaje. I zobacz gdzie dokładnie wygniotło blok ze ma tamtędy lecieć woda. Czasami się zdarza jak za mocno sa dokręcone głowice to wypycha uszczelkę i wygniata blok
jakie śruby masz do głowic torx zwykła jakie oznaczenie na srubach
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak niema możliwości zmierzenia ile tuleja wystaje , niema mikrometru zegarowego czy co
Niema zmierzyć ile wystaje kołnierz głowicy nad blok tylko na styku tuleji z blokiem tam gdzie są takie rowki na tuleji. Tak jak kolega pisał tuleja powinna wystawać nad blok jeśli nie to możesz zaryzykować założyć nową uszczelkę, jak to nie pomoże to tuleje wyciągać i zakładać pierścienie dystansowe miedzy tuleje a blok
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę