Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2011, 11:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Wita mam taki problem
A mianowicie robiona była uszczelka pod głowicami MAN TGA 410 D28 przedtem wydmuchiwało spaliny a teraz wypluwa płyn co może być przyczyną?


Post Wysłano: 16 mar 2011, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

"uszczelka pod glowicami" :D
jest 6 uszczelek i 6 glowic , jak jedna byla robiona to moze i druga jest walnieta .Lecz czesta przyczyna samego przedmuchu do systemu chlodzenia jest walnieta tuleja .... jedna z 6-ciu ;)


Post Wysłano: 16 mar 2011, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Uszczelki robione były wszystkie. Podczas oglądania jak to było rozebrane pod lupą nie było widać żadnego pęknięcia.
A czy jest możliwe aby podczas jak wydostawały się spaliny przedtem mogły "wylizać" szczelinę na bloku silnika?

Płyn wypluwa spod głowicy na zewnątrz


Post Wysłano: 16 mar 2011, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Kilka wiadomosci wiecej i zupelnie zmienia to postac rzeczy ;).
Jak wywala wode spod uszczelki to jest to definitywnie wina samej uszczelki lub spasowania glowicy do bloku .
Podczas wymiany uszczelki sprawdza sie glowice ( ewentualnie "planuje" ),
blok silnika, oraz polozenie tuleji wzgledem bloku / jej wysokosc (uszczelka na tuleji tez oczywiscie musi byc wymieniona ).
Ktorys z tych elementow zawiodl :( .


Post Wysłano: 16 mar 2011, 15:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

A te uszczelki na tulei to są te które są wokół tulei (oringi) czy jakieś inne?

Powiedz mi kolego jaka powinna być wysokość tulei i jak najlepiej to sprawdzić?


Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

0.03 mm minimum........ do 0.08 mm ,
mierzac od powierzchni bloku silnika, najlepiej mikrometrem ze stopka ,ktora stawiamy na bloku silnika ( zerujemy mikrometr na bloku i wtedy stawiamy na krawedz tuleji ).
( tak jak napisales ,piszac "uszczelki tuleji " mam na mysli o- ringi ).


Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

to tulej trzeba wyciągnąć?


Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem co masz na mysli....
Tuleje cylindra wyciagasz ,zeby zmienic o-ringi ,jak i sprawdzic jej szczelnosc ,potem wkladasz ja spowrotem i mierzysz ile wystaje ponad blok cylindra na calym obwodzie krawedzi tuleji .


Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

No to kupa roboty a jest możliwość aby blok się wtym miejscu wykrzywił?


Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Kupa czy nie kupa roboty ,cala procedura powinna byc zrobiona za jednym razem podczas wymiany uszczelki pod glowica .
Sam blok czy glowica moga korodowac ,robia sie wzery w metalu lecz po to czyscimy je papierem sciernym . Glowica moze byc krzywa ,dlatego sie je szlifuje/"planuje" ,a blok..... jak juz sie krzywi to na calej dlugosci ( tak mysle ),wazne jest aby pod kazda glowica byl w miare rowny ( drobne niedociagniecia koryguje uszczelka ) ,ale po to sa procedury sprawdzania aby wyeliminowac wszelkie niedociagniecia przed ponownym zalozeniem glowicy.


Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 17:38 przez svavec, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 16 mar 2011, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Posty edytujemy! Używaj funkcji zmień!

Przez takie coś robisz syf w temacie.


Post Wysłano: 16 mar 2011, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Chłopie masz szczęście że w manie masz tuleje na oringu, nie na sucho wprasowane tak jak to jest w mercedesie bo nie łatwo je wyrwać z bloku.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 mar 2011, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Mechanik twierdzi że jak poprzedni poszła uszczelka pod głowicą to "wylizało" wgłębienie w bloku.
Czy można uszcelkę założyć na klej?


Post Wysłano: 16 mar 2011, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kanały wodne w uszczelce pod głowicą są uszczelniane przez uszczelnienie gumowe więc niema opcji żeby guma nie uszczelniła kanału wodnego.
Są dwa wyjścia źle zamontowana uszczelka/dokręcona lub poszły oringi górne na tulei i wywala wodę spod głowicy
Jakiego producenta uszczelki załorzyłeś?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 mar 2011, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

uszczelki erlinga

po wymianie tych uszczelek przejechałem jakieś 10000km


Post Wysłano: 16 mar 2011, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

a dokręcałeś po 1000 km głowice?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 mar 2011, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Mechanik twierdził że niema potrzeby i sprawdził dopiero później jak już płyn wywalało był ten post że wywalało płyn zbiorniczkiem wyrównawczym kolego odpisywałeś mi na niego


Post Wysłano: 16 mar 2011, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tu masz dokręcanie głowicy
viewtopic.php?f=5&t=30028

ściągnij głowice obejrzyj dokładnie uszczelke i ślady jakie zostawiła na głowicy i bloku. pomierz tuleje ile wystaje. I zobacz gdzie dokładnie wygniotło blok ze ma tamtędy lecieć woda. Czasami się zdarza jak za mocno sa dokręcone głowice to wypycha uszczelkę i wygniata blok :/

jakie śruby masz do głowic torx zwykła jakie oznaczenie na srubach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 mar 2011, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:29
Posty: 35
GG: 0
Samochód: MAN

Sruby torx jutro jade do niego zobaczyć jak to wygląda po rozmowie telefonicznej powiedział mi że niama możliwości zmieżenia ile tulej wystaje


Post Wysłano: 16 mar 2011, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak niema możliwości zmierzenia ile tuleja wystaje :shock: , niema mikrometru zegarowego czy co :?:
Niema zmierzyć ile wystaje kołnierz głowicy nad blok tylko na styku tuleji z blokiem tam gdzie są takie rowki na tuleji. Tak jak kolega pisał tuleja powinna wystawać nad blok jeśli nie to możesz zaryzykować założyć nową uszczelkę, jak to nie pomoże to tuleje wyciągać i zakładać pierścienie dystansowe miedzy tuleje a blok

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: