Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2011, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:48
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Scania

Witam wszystkich!!!
Mam ogromny problem ze spalanie w scania 124 420 2004rok 6x2. kupiłem ja w Holandii i od samego początku ma ogromne spalanie które mieści się w granicach 39-41 litrów. próbowałem już praktycznie wszystkiego wymieniłem felerne pompowtryski, jakieś sterowniki tych pompowtrysków filtry, scania została dokładnie wyregulowana i dalej to samo nic się nie zmieniło. Juz nie wiem co mam z nią zrobić gdzie szukać przyczyny :/ . Licze na wasza pomoc i z góry dzięki!!!


Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 19:18 przez AdekS, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeniosłem,szybciej znajdziesz odpowiedz w tym dziale.


Post Wysłano: 17 mar 2011, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

podajac srednie zuzycie paliwa powienienes jeszcze napisac w jakich warunkach pojazd pracuje.
Czy opony, oraz przelozenia sa zgodne ze specyfikacja fabryczna ?
Cytuj:
próbowałem juz praktycznie wszystkiego wymieniłem felerne pompowtryski, jakieś sterowniki tych pompowtrysków filtry, scania została dokładnie wyregulowana i dalej to samo nic sie nie zmieniło.
gdzie to bylo robione ?


Post Wysłano: 17 mar 2011, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:48
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Scania

Miałem dwa pompowtryski do wymiany tak stwierdzili w serwisie w scanii w Gliwicach no i zostały tam wymienione i dalej to samo. pózniej zawiozłem auto pod Czestochowe do nieautoryzowaniego srewisu do którego zawoziłem również swoje koparki i stwierdzili jakies sterowniki pompowtrysków ale to tez nic nie dało. Niby wszystko jest ok ustawiona dawka jak nalezy ale spalanie ciagle takie samo :|. auto na pusto ok 35-36 litrów a na pełno czyli ok 27 ton na sobie to pali jakes 40-41 litów. Jedyne co mnie dziwi to ze mam kaganiec na jakies 93 km/h i to podobno zwiekasza spalanie ale zeby az tyle :shock: nie chce mi sie wierzyć. nawet próbowałem jechac te 90 zeby nie do kaganca ale i tak to samo. juz nie wiem co mam z tym autem zrobić wpakowałem tyle kasy za te naprawy i dalej to samo.


Post Wysłano: 17 mar 2011, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

to jest HPI? filtr paliwa i powietrza orginalne czy zaminnik? sprawdzone sitko w smoku czy czyste?
No i jak ty jeździsz? Dawałeś ją komuś innemu, żeby pojeździł i wtedy porównać spalanie?
Ja zamontowałem u siebie komputerek spalania i w sumie od tamtej pory bardzo rzadko jeżdżę więcej jak 85:P


w Scanii kaganiec zawsze jest na 92-93, jakie masz obroty silnika przy tych 90?


Post Wysłano: 17 mar 2011, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2010, 20:51
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

Jak na auto 6x2 to to raczej nie jest ogromne spalanie ,jak by paliło 60-70 litrów to już jest ogromne.Auto chyba jeździ po budowach i w ciężkich warunkach nie tylko po drogach asfaltowych?


Post Wysłano: 17 mar 2011, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Jedyne co mnie dziwi to ze mam kaganiec na jakies 93 km/h i to podobno zwiekasza spalanie ale zeby az tyle nie chce mi sie wierzyć. nawet próbowałem jechac te 90 zeby nie do kaganca ale i tak to samo.
no bys sie zdziwil jak zaczyna rosnac spalanie po przekraczaniu chocby 89km/h. 85-87 to jest bardzo dobra predkosc jezeli chodzi o oszczednosci - pod warunkiem ze obroty silnika sa w odpowiednim zakresie.

Dalej nie wiemy w jakich warunkach pracuje samochod i po jakich drogach jezdzi ?
Czy masz gumy i przelozenie fabryczne ? Sprawdzales na serwisie ?
Co to za uklad wtryskowy z tymi tajemniczymi "sterownikami pompowtryskiwaczy" ?

Pompowtryskiwacze mozna pojedynczo wymieniac, ale auto musi miec niewiele przejechane i faktycznie jeden czy dwa pompowtryskiwacze odstaja wyraznie od reszty - przedwczesnie sie uszkodzily - przypadek losowy.
Jezeli auto ma juz sporo przejechane to albo wymieniasz wszystkie albo w ogole lepiej nie ruszac. Wiem ze kazdy chce robic jak najtaniej ale tak to jest.

PS. Co do kaganca to albo masz cos z tachem albo faktycznie masz zle ogranicznik ustawiony.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:48
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Scania

sory za nie odpisywanie
Ogumienie mam takie jak ma być. Dałem ja na serwis po to by naprawili i jak powiedzieli ze tylko 2 trzeba wymienić to kazałem wymienic ale nic nie wspominali o tym ze trzeba wymienić wszystkie jak by powiedzieli ze to cos da to bym wymienił tym bardziej ze za te dwa pompowtryski powiedzieli mi niecałe 3500zł. a cały komplet kosztował cos ok 9000zł. i nie skonczyło sie na pompowtrskach bo oczywiście przy dzwiganiu kabiny NIBY otworzyła sie półka gdzie sa bezpieczniki i wybiła sie szyba no i musiałem pokryć połowe kosztów tej szyby :evil:. a filtr jest oryginalny tez wymienili. Autro pracuje cały czas pod lawetą wiec teren jest mieszany raz budowa raz jakas trasa róznie to bywa. musze leszcze spróbowac z tą predkoscia moze sie cos zmieni, bo nie mam pojecia cos z nia mam juz robić :| .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: