Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 mar 2011, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
mam problem z MANem TGA 18,430 D20 z 2005 roku. Auto ma przelatane 780 tys. Auto mocno kopci najczęściej przy podjazdach pod górki(teraz kolega jechał z 20 tonami i auto tak kopciło na Czarno ze za nim było ciemno)Zbiornik do tego bardzo mocno okopcony, dopiero jak ujmował gazu kopciło trochę mniej. Po równym tego nie widać. Filtr powietrza wymieniony ok 2 miesięcy temu. Wtryski robione ok 60 tyś temu(regeneracja). Może to być wina oleju ze jest zalany półsyntetykiem 10W40? Auto bierze również płyn ale to już sprawdzałem ze chyba do recyrkulatora(chyba to nie jest przyczyną czarnego kopcenia?)


Post Wysłano: 19 mar 2011, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Możliwe że się turbo kończy... Pali dobrze? Chodzi równo? Osłabł?


Post Wysłano: 20 mar 2011, 9:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

prawdopodobnie niewydolność turbiny. zobacz czy ci nie wciąga węża od intercoolera

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 20 mar 2011, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Niewydolnosc turbiny polegalaby na wycieku oleju do kolektora ssacego ,jak turbina podaje nawet duzo nizsze cisnienie to edc nie powinien podac zbyt duzej dawki paliwa ,chyba ze czujnik doladowania jest walniety.
Sprawdzilbym turbine ,jak juz wyzej wspomniano,podmienil na testy czujnik cisnienia doladowania ,oraz oczywiscie wymienil filtry . Jak nie pomoze to na diagnoze komputerowa,byc moze ze usterka dotyczy wtryskow ( mniej prawdopodobne ,ale mozliwe - szczegolnie regenerowane ).


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mi to wygląda na usterkę wtryskiwaczy. Miałem kilka takich objawów w układach common raill, nawet w swoim służbowym aucie na początku trochę dymił na czarno, potem podczas jazdy odcieło go i zgasł dało sie go tylko uruchomić z plaka. diagnoza 2 i 3 wtryskiwacz. załóż menzurki na zwroty z wtryskiwaczy i zobaczysz czy ci nie leją. Pozdrawiam

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm a gdyby to były wtryski to komuter nie pokazywał by jakiegoś błędu na desce?


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

oczywiście że pokaże błąd edc bo zmieni się ciśnienie na szynie i czujnik od razu daje znać

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

to na desce nie ma zadnych błędów


Post Wysłano: 22 mar 2011, 2:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A oleju nie bierze czasami więcej ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 22 mar 2011, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm czy oleju nie bierze więcej cięzko stwierdzić dolewam ok 5 litrów na ok 6-10 tys km


Post Wysłano: 23 mar 2011, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Z oleju to raczej na błękitno by dymił. Raczej coś z wtryskiwaczami.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 23 mar 2011, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

tylko dzieje sie tak przy obciązeniu ok 20-24 ton i przy podjazdach pod góry. Moze być przyczyną jeszcze pompa wysokiego ciśnienia?


Post Wysłano: 23 mar 2011, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Moze być przyczyną jeszcze pompa wysokiego ciśnienia?
Wyświetlił by spadek ciśnienia na szynie CR

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 mar 2011, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Podmien czujnik cisnienia doladowania ..... juz wspomnialem .
Jak to nie pomoze to zaslep wlot spalin do kolektora ssacego ,wstaw cienka ,odpowiednio wycieta,blaszke w polaczenie wydechu z EGR do kolanka dolotu ( na tym kolanku jest tez czujnik cisnienia turbiny) ......
Potem pytaj o wiecej ;).


Post Wysłano: 25 mar 2011, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Dodam jeszcze taka informacje. Po skończonej jeździe mam w zbiornikach czarną rope.


Post Wysłano: 26 mar 2011, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Skoro masz ubytek oleju w misce i olej w zbiorniku to chyba jest tylko jedno miejsce gdzie obydwa medium sie spotykaja ..... pompa wysokiego cisnienia ....niestety.Jeszcze nie mialem takiego przypadku wiec jak ktos juz taki numer diagnozowal to chetnie poczytam cos nowego.

Chyba ze spaliny dostaja sie przez ktorys wtrysk do powrotu paliwa i zabrudzenie powstaje wydechu a nie z oleju .
Generalnie najpierw skupilbym sie na grzebaniu w/diagnozie cylindrow ,odcinaj po kolei wtryski i zobacz kiedy kopcenie ustapi .

(jakis slepy jestem ,dopiero teraz doczytalem ze to d20 :) )


Post Wysłano: 26 mar 2011, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Bardzo podobny symptom tylko inny pojazd i silnik . Wspolna usterka dla obu moze byc przeciek spalin przez siedzisko wtryskiwacza do powrotu paliwa z wtryskiwacza.

viewtopic.php?f=5&t=30240&p=409086#p409086


Post Wysłano: 26 mar 2011, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 18:17
Posty: 11
GG: 0

Jesli mialby puszczac spaliny w miejscu osadzenia wtryskiwacza to przewodem powrotnym paliwa ,,szly by" pecherze powietrza do zbiornika, jest taka mozliwosc, ale jesli zdarzenie jest powiazane z wymiana wtryskiwaczy i nie byly wymienione o-ringi zewnetrzne tychze wtryskiwaczy to tamtedy tez moze dostawac sie olej do paliwa. Najczesciej jednak tak jak kolega svavec pisze paliwo brudzi olej przez pompe wys cisnienia( jesli jest to pompa tzw mokra-smarowana olejem, pozniej zastapiona pompa smarowana ON). Koszt wymiany spory, ale zakladasz pompe tzw sucha, a kanal olejowy z bloku zaslepiasz i nie ma powtorki. Mozna zrobic test czy po wymianie filtrow i zalaniu czystego paliwa chociaz przez chwile przestanie kopcic, jesli tak to jest przyczyna, jesli nie to sa co najmniej dwa problemy. Samo kopcenie na czarno moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w ukladzie dolotowym powietrza, blednym sygnalem z czujnika cisn doladowania czy nawet ktoryms wtryskiwaczem. Przy wtryskiwaczach nalezy zwrocic uwage na te z korekcja ,,-". Mialem przypadek, ze po wymianie jednego wtryskiwacza manik przestal kopcic. Takze jesli dlugo nie znajdziesz przyczyny wyciagnij wtryskiwacze, zobacz na o-ringi przy nich, sprawdz czy nie bylo przedmuchu. Jesli bedziesz potrzebowal takie O-ringi, podkladki, czy cale wtryskiwacze mozesz sie do mnie zglosic.


Post Wysłano: 27 mar 2011, 1:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

ok dzięki za wszystkie sugestie. Auto bedzie stało dopiero po 15 kwietnia wiec będe miał trochę czasu na sprawdzenie. Regeneracja wtryskiwaczy była robiona w serwisie BOSCHA ok 80tys tm temu(z powodu znanych błędów 3778 i 3779) po regeneracji wszystkie błędy zgasły ale nie była robiona pompa. Tak się zastanwiam czy wtyski znowu wyciągać i dawać do serwisu. TGA gubi tez płyn chłodzący tak jak wspominałem ale to chyba inna bajka bo tu chodzi o EGR. Auto teraz miało wymieniony olej i filtry(pojechało w trase w minionym tygodniu) zobaczymy co będzie się działo. Dodam ze filtr paliwa był czarny niczym filtr oleju.


Post Wysłano: 22 maja 2011, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

przepraszam ze tak piszę post jeden pod drugim. Wiec był czas zerknąc do auta. Wyciągnięte wtryskiwacze oraz pompa wysokiego. Po oddaniu na testy. Wszystkie wtryskiwacze do wymiany lub regeneracji, pompa do wymiany. Wtryskiwacze zregenerowano z pompą własnie było gorzej i włozona jest nowa. Był czas rówineż zerknąć do EGRa. jakie będa rezultaty tej naprawy dopiero się okaze gdyż auto dopiero pojdzie w trase.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: