Witam. Wczoraj, gdy brat wracał z Krakowa zauważył, że wyrzuca mu płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego, ale w formie piany. Odkręcił korek od zbiorniczka i wyrzucił jeszcze trochę piany. Dolał potem trochę wody destylowanej, aby wyrównać poziom i jechał dalej. Pod Częstochową zaczęła mu skakać temperatura, raz 110, potem na 80, aż zaczęła się podgotowywać. Brat wyjął termostat, bo pomyślał, że to jego wina. Wrócił do domu, było dobrze, ale wiadomo nie grzeje... Dziś gotowaliśmy wodę z termostatem w środku i wszystko otwiera się prawidłowo... Nie wiemy w czym tkwi problem, a szczególnie zastanawia nas fakt piany w płynie. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Spuść płyn załóż termostat zalej nowym płynem lub wodą i zobacz co się będzie działo.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Przed chwilą robiliśmy jeszcze jeden test. Spuściliśmy płyn i wlaliśmy czystej wody w celu przepłukania i odpowietrzenia układu, ponieważ się okazało, że się zapowietrza... Odkręciliśmy wężyk od nadmiaru, po gazowaliśmy trochę i woda zaczęła w końcu z niego lecieć, bo prędzej ani trochę, a powinna. Gdy woda zaczęła lecieć zatkaliśmy z powrotem wężyk jak powinno być i po przejechaniu się odkręciliśmy go znowu, aby sprawdzić czy jest wszystko ok. Ale znowu to samo... Zapowietrzone. Wody nie ubyło ani trochę. Wszystko to było sprawdzane bez termostatu.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Nie jestem pewien, ale to chyba jest ta jedna z częstych usterek w MACKach. Chodzi o klej na którym osadzone są tuleje w silniku. Ale w tej sprawie niech lepiej wypowie się jakiś 'spec' od Renault albo popytaj kogoś z serwisu Renault Trucks, bo napewno będą wiedzieć o co chodzi w tym przypadku.
Jest taki człowiek na forum co renówke rzeźbi, tylko nicku nie pamiętam
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Typowe objawy zapowietrzanie się i przez to nie grzeje i piana w płynie. Myslę że trzeba zdjąć głowice i koniecznie dać do sprawdzenia czy nie pęknięte bo z tego co piszesz przy braku płyny i takiej temperaturze jest prawdopodobieństwo że któraś pękła. Do płukania układu ja używam zwykłego Ludwika on najlepiej zdaje egzamin. Acha i zrób to od razu bo będzie tylko gorzej i możesz naprawić auto gdzieś kilkaset kilometrów od domu a to już napewno poważniejszy kłopot.
Mój sąsiad w Magnumce ma niemal taki sam problem. Gdy odpowietrza układ przez te wężyki to leci właśnie spieniony płyn, i tak samo piana robi się w zbiorniku wyrównawczym, oraz wyrzuca płyn podczas jazdy, a wskaźnik temperatury pokazuje prawie cały czas jakieś 70 stopni. Różnica jest tylko taka, że płyn przybywa z zbiorniku a gdy zawór spuści powietrze (ten co reguluje ciśnienie w zbiornikach powietrza) to płyn opada do swojego poziomu. Mam pytanie: co możemy podejrzewać: walnięty kompresor czy również uszczelka pod głowicą
ja stawiam na glowice na bank kturas pekla wystarczy zobaczyc na szrotach ja ciezko je dostac to wielka wada w mack silnikach głowice mam nadzieje ze sie myle
ja stawiam na glowice na bank kturas pekla wystarczy zobaczyc na szrotach ja ciezko je dostac to wielka wada w mack silnikach głowice mam nadzieje ze sie myle
Pisz po polsku.
Niema co gdybać uszczelka pod głowicą albo głowica.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Pracochłonne ale do sprawdzenia by nie wpakować się w koszty, odłącz chłodzenie kompresora a jemu zrób jakieś zewnętrzene i zrób test czy po przejechaniu znów to samo, Już nie jeden bez przyczyny ściągał głowice.
Mam podobny problem: E-TECH 440 , z odmy idzie na wolnych obrotach biały dym, momentami zapala się kontrolka mała ilosc płynu , gdy odkręcam korek same powietrze a potem dopiero płyn z pianą. Tak jakby słabiej grzał...
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Mam podobny problem: E-TECH 440 , z odmy idzie na wolnych obrotach biały dym, momentami zapala się kontrolka mała ilosc płynu , gdy odkręcam korek same powietrze a potem dopiero płyn z pianą. Tak jakby słabiej grzał...
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę