Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Mam dosyć irytujący problem z manem tga. Odpala on jak m się podoba. Bez różnicy czy ciepły czy zimny i ile stoi. Raz 2 s a raz 8 s i dopiero załapie. Wyświetlały się błędy 3778/9 ale wymiana 3 wtrysków pomogła i brak błędów ale problem z odpalaniem pozostał. Ktoś ma jakieś złote rady jak sobie z tym poradzić. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wymieniłeś 3 wtryski, a pozostałe to co ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Jeżeli po sprawdzeniu na stole probierczym po sprawdzeniu do wymiany były skierowane 3 a nie wszystkie to nie było potrzeby ich wymieniać


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Na moje oko to zaworki zwrotne puszczają.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 kwie 2011, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Wymienione a nawet dołożony dodatkowy na zasilaniu przy zbiorniku. Zero poprawy


Post Wysłano: 05 kwie 2011, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

8 sekund to i tak moze byc traktowane jako norma .
Odpalanie common -raila moze potrwac i producent stwierdzi ,ze to norma ,ale nie regula ( postawisz obok siebie identyczne pojazdy z takimi samymi silnikami a czas odpalania moze sie znaczaco roznic).
Zasobnik cisnienia musi sie naladowac przed podaniem paliwa do cylindrow a to moze chwile potrwac.
Jednak skoro wystepuja przy tym bledy cisnienia na szynie paliwa to jakby nie patrzec nadaje sie to do szczegolowej diagnozy ....... podstawowy test to "przelew" .
Jak wystepuja przy tym problemy niskiego cisnienia to sprawdzic droznosc i szczelnosc przewodow paliwowych wraz z wymiana filtra /filtrow .

Warto jest sie podlaczyc pod ManCata i monitorowac co sie dzieje z cisnieniem paliwa ,na szynie oraz w na filtrze ,podczas rozruchu .
( chyba juz sprawdziles czy czasami nie "wciaga" zbornika paliwa , jak odpowietrzenie zbiornika jest przytkane to moze powstac podcisnienie ,ktore moze byc powodem tych bledow oraz deformacji zbiornika ........ po prostu popuscic korek wlewu paliwa ;) )


Post Wysłano: 05 kwie 2011, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

kolego ile km zrobiłeś po wymianie wtryskiwaczy i zaworków. Czy były to km pod obciązeniem?


Post Wysłano: 05 kwie 2011, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Zrobione jakieś 15tyś km po wymianie, pod obciążeniem. Nie wyświetlają się żadne błędy dotyczące edc


Post Wysłano: 10 kwie 2011, 2:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu przeprowadziłem diagnostykę samochodu. Podaje wyniki pomiarów:

Wartość wyjścia regulatora ciśnienia MPROP 5,08%
Ciśnienie paliwa przd filtrowaniem 5,9bar
ciśnienie zasilania 12,5-16,25mbar ale przy pracującym silniku w trakcie odpalania wartość około 5
ilość wtrysku 14-19,5mb/cykl
ciśnienie rzeczywiste rail 495-510
ograniczenie paliwa 140,50mg/cykl
wyprzedzenie wtrysku zasadniczego 12,78
ograniczenie doprowadzenia przez czujnik edc 410 mg/cykl

Pomiar testu kompresji:
1: 152
2: 153
3: 152
4: 152
5: 152
6: 154

Dezaktywacja wtryskiwaczy( i osiągane wtedy obroty)

1- 1400
2- 1380
3- 1380
4- 1400
5- 1430
6- 1400

Podczas wchodzenia na obroty dało się odczuć lekkie szarpnięcia na cylindrach 3 i 5

Wyważanie cylindrów po 0.00 mg/cykl wszystkie 6 cylindrów. Może to pomoże w diagnostyce . Mi osobiście nie podoba się wartość regulatora ciśnienia MPROP

Przepraszam za ortografie i stylistykę ale dopiero dniówkę skończyłem i piszę od razu. Pozdrawiam


Post Wysłano: 10 kwie 2011, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

"dezaktywacja wtryskiwaczy" .... najlepiej podac przyspieszenie a nie osiagniete obroty ,jednak nie widze w tym nic niepokojacego.
Pomiary sa ok ,poziom otwarcia m-prop jest prawidlowy.
Podczas odpalania silnika patrz co sie dzieje z cisnieniem w komorze filtra ,na "niskim cisnieniu" .
Jak przyrasta podczas "dlugiego " odpalania .Rozdzieli Ci to system na szukanie usterki na "niskiej lub wysokiej" stronie zasilania .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: