Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 kwie 2011, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

witam panowie. problem polega na braku mocy w manie tga 430km
wtryski po wymianie<regenerowane> komputer po podpięciu pokazuje książkową dawkę paliwa. zawory wyregulowane, turbinka sprawdzona. ciśnienia w normie. nie kopci. nie pokazuje żadnego błędu ani awarii. ktoś miał taki problem?

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 05 kwie 2011, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

przepraszam to silnik d-20

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 05 kwie 2011, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

IC szczelny ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 kwie 2011, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

"Cisnienie turbiny w normie " czyli ile?


Post Wysłano: 06 kwie 2011, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego ponad atmosfere ma na wolnych obrotach. co pociąga do odpowiedzi że coooler szczelny

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 1:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem jak inni,ale wykonuje pomiar cisnienia tylko podczas jazdy ,na jak najwiekszym obciazeniu ....czyli pod gorke .Jak turbinka wykreci ~2 bar to jest dobrze ,jak nie przekracza ~1.8 to szukam usterki .
W sumie to nie wiem jakie powinny byc wartosci podczas biegu jalowego ,ale to chyba malo wiarygodny pomiar :roll:


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
kolego ponad atmosfere ma na wolnych obrotach. co pociąga do odpowiedzi że coooler szczelny

Pokazuje ci ciśnienie atmosferyczne ,na wolnych obrotach doładowania to ty mial będziesz .


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

nie wiem może ty nie masz turbiny na wolnych obrotach ale niestety jak bys popraktykował to byś wiedział że turbina zasila cały czas

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 18:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

:lol: Ile ci pokazuje kresek na wyświetlaczu .


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Turbo na biegu jałowym praktycznie nie wytwarza ciśnienia dopiero jak jedziesz i silnik ma cieżko turbo zaczyna doładowywać silnik :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 kwie 2011, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

tak z innej beczki...
Mi na wolnych obrotach turbo w scanii 124l pokazuje 1bar. przy gazie w podłodze pokazuje 1.2... Czy to oznacza ze turbo pracuje na wolnych obrotach? bo przy jezdzie z ladunkiem i pelnym gazem mam 2,6 - 2,8


Post Wysłano: 08 kwie 2011, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

mi też wytwarza ciśnienie. komputer pokazuje około atmosfery. n a wyświetlaczu jedna kreska. jak nie wytwarza ciśnienia kolego to zdejmij rure z intercoolera i spróbuj zatkac otwór i utrzymac to ciśnienie. może tobie łopatki turbiny na wolnych obrotach chowają się do schowka bo nie są potrzebne. u mnie jest całkiem inaczej bo cały czas wirnik się kręci i ona działa. ty może masz hamulec na turbinie. do szkoły kolego idż na doszkolenie z dziedziny turbinologii

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 08 kwie 2011, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Komputer pokazuje cisnienie 1 bar gdyz jest to miara cisnienia absolutnego ,czyli od przyslowiowego zera .... cisnienie atmosferyczne jest okolo 1 bar wiec turbina rzeczywiscie troche cisnienia podaje ,gdyby odciac turbine to mielibysmy podcisnienie ,a turbinka wyrownuje to do atmosferycznego , jak przygazujemy to przy zwolnieniu "gazu" zobaczymy maly przyrost cisnienia ( nadcisnienie atmosferyczne )....stad ta jedna kreska :) .
Lecz nie potwierdza to sprawnosci turbiny , testy musza byc wykonywane pod pelnym obciazeniem silnika ( najlepiejby bylo ),nie najciezszym ladunkiem na "pace" ,ale obciazeniem silnika maksymalna dawka paliwa .Turbina wtedy wytwarza cisnienie ~2 bar manometryczne lub jak kto woli ~3 bar barometryczne .Faktem jest ze w monitoringu ManCat mozna znalezc obydwie wartosci i moga byc mylone .


Post Wysłano: 08 kwie 2011, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego w scanii 2004 r. klient miał to samo dopiero na Słowenii zerwało się koło od pompy wody no i niestety poleciały wszystkie napinacze, chłodnica, alternator. Po wymianie okazało się że w IC było około 4 litrów wody, wiadomo w Manie tga robimy zlew w chłodnicy ale może tego nikt nie zrobił i przez to problem

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 09 kwie 2011, 1:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No i co kto jest w błędzie w manie wskaźnik ciśnienia doładowania jest wyskalowany do 2 barów więc jak może pokazywać powyżej 2 :?:
Teraz trochę odbiegnę od tematu w golfie 4 1.9 mam zamontowany wskaźnik doładowania turbo na biegu jałowym na wolnych obrotach jest 0 przy ostrej przygazówce 0,5 dopiero pod obciążeniem czyli depnięciu na gaz do oporu na 2 gim lub wyższym biegu wskaźnik pokazuje 1.5 bara :wink: Dodam tylko że jest to turbo ze zmienną geometrią łopatek :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 kwie 2011, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Zrób jak radzi svavec.

Pomiar doładowania jak dla mnie tylko pod obciążeniem, i najlepiej z dodatkowym manometrem, nie raz już wymieniałem cz. doładowania, jaką pokazuje Ci temp powietrza zasilania??

No i spust wody z ic mana jeszcze nikomu nie zaszkodził.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: