Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Pytanie jak w temacie? Co można by zmienić dla Nas kierowców aby ułatwić nam pracę?
Ja osobiście uważam, że można by skrócić maksymalny czas pracy do 14 zamiast 15 godzin. Czas odpoczynku byłby więc minimum 10 godzin. To byłoby lepsze niż te 9 godzinne pauzy..

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Mi wystarczyłoby trzymanie się przez wszystkie firmy transportowe przepisów...


Zawsze będą jakieś niedociągnięcia, ale popatrzcie na to z drugiej strony: co by było, gdyby takie przepisy w ogóle nie obowiązywały?

Jestem prawie pewien, że kierowca jadłby za kierownicą, spałby za kierownicą, sikałby przez okno, do tankowania powstały by chyba jakieś pojazdy, które tankowały by auta w czasie jazdy (coś jak tankowanie samolotów w trakcie lotu), etc. etc.....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Wystarczą zmiany w przepisach dotyczących wjazdu na promy, pociągi, odbywanie przerw z sytuacji losowych (np. korek na autostradzie).
I przede wszystkim. To ja wiem najlepiej, kiedy jestem zmęczony, a nie, że tacho po 2, lub 4,5 godzinach każe mi zrobić pauzę na kibel, albo cokolwiek. W USA nie ma takich restrykcji i jakoś ludzie żyją i wcale nie jest tam bardziej niebezpiecznie, niż w Eurokołchozie. Owszem, nie miałbym nic przeciwko obowiązkowi przerwy np. 45minut w trasie, ale to w czasie, kiedy to ja muszę iść na kibel, albo coś zjeść, a nie robić wszystko na zawołanie polityków, którzy pewnie w większości nawet nie mają uprawnień wyższych, niż B.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...To ja wiem najlepiej, kiedy jestem zmęczony, a nie, ...
podobnie można powiedzieć: "ta ja wiem najlepiej czy jestem trzeźwy czy nie."
w takim wypadku większość kierowców jeździłaby z conajmniej promilem alkoholu we krwi.

dlaczego na WorldTurze w Starych Jabłonkach miałbym odmówić sobie w dniu wyjazdu 3-4 piw?

pozostaje jeszcze oprócz oceny samego kierowcy stopnia zmęczenia, ocena pracodawcy: "dlaczego jeszcze śpisz, inny by się już wyspał. dlaczego już stajesz, inny jeszcze nie zmęczyłby się".

jak pracodawcy wytłumaczysz, że dzisiaj jesteś zmęczony po 8h jazdy, jeżeli wczoraj jechałeś 12h?

dodatkowo - nie pojedziesz na maksa, zrobi to inny. Ty męczysz się po 12h jazdy zawsze znajdzie się taki co pojedzie 13h, a po nim taki co pojedzie 14h, itp.

mimo ograniczeń czasu jazdy zdarzają się przypadki zaśnięcia za kierownicą lub wypadki z braku koncentracji w wyniku zmęczenia.

nie uważam, że wszystkie przepisy 561/2006 są najszczęśliwsze, ale innego lepszego rozwiązania jak do tej pory nie ma.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lut 2009, 17:34
Posty: 49
GG: 8990977
Lokalizacja: Żuławy GDA

Dodał bym możliwość skrócenia drugiej pauzy weekendowej do 24h.
Czyli cykl jazdy by był rozliczany w ciągu 3 tygodni.
-6 cykli jazd
*pauza 24h
-6 cykli jazdy
*pauza 24h
-4 cykle jazdy
*pauza 45+ oddanie godzin z pozostałych przerw.

Takie rozwiązanie było by szczególnie korzystne dla osób jeżdżących w cyklach 3/1.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Dodał bym możliwość skrócenia drugiej pauzy weekendowej do 24h.(...)
Takie rozwiązanie było by szczególnie korzystne dla osób jeżdżących w cyklach 3/1.
Ale niekorzystne dla innych, na przykład dla mnie :)

1. Zniósłbym oddawanie brakujących godzin ze skróconej pauzy tygodniowej.

2. Wprowadził możliwość odebrania regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie kierowcy, analogicznie do regulacji odpoczynku skróconego - to w zasadzie zalegalizowanie tego, co i tak już jest.

3. Wydłużył dopuszczalny czas jazdy ciągłej do 5 godzin, wydłużając jednocześnie pauzę z 45 min. do pełnej godziny - IMHO znaczne ułatwienie życia bez wpływu na bezpieczeństwo i zmęczenie kierowcy. Wystarczyłaby jedna, godzinna pauza (lub 2 dzielone wg poniższych zasad) na 10 godzin jazdy.

3a. Zmienił sposób dzielenia tej godzinnej pauzy: pauzę można by było podzielić na maksymalnie 2 części, z których żadna nie mogłaby być krótsza niż 15 min., obojętnie która. Oczywiście 2 części musiałyby dać minimum 60 min.

4. Zmienił możliwość dzielenia regularnego odpoczynku dobowego z 3+9 na 2+9 - często do tych 3 godzin brakuje dosłownie 15-20 minut. Przynajmniej w moim przypadku dużo częściej zdarzają się pauzy 2 - 2,5 godz. niż 3 i więcej.

5. Zwiększył dwutygodniowy czas jazdy do 100 godzin, gdzie w jednym tygodniu byłoby można jechać nie więcej niż 57 godzin (3x9 + 2x10). IMHO znaczne ułatwienie dla kierowców długodystansowych.

To jest to, co mi przyszło do głowy "na gorąco"; co ułatwiłoby *mi* pracę. Pewnie te zmiany spowodowałyby konieczność zmiany Ustawy o czasie pracy kierowców, ale nie mam jak teraz tego sprawdzić.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie obrażając nikogo ale wygląda że chyba nikt z was nie przeczytał wprowadzenia do rozp 561 dlaczego te przepisy mają wyglądac tak a nie inaczej.
marzenia nic nie kosztują poczekam co jeszcze wymyślicie może to być ciekawe.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
nie obrażając nikogo ale wygląda że chyba nikt z was nie przeczytał wprowadzenia do rozp 561 dlaczego te przepisy mają wyglądac tak a nie inaczej.
marzenia nic nie kosztują poczekam co jeszcze wymyślicie może to być ciekawe.
No to nie obrażaj, skoro nie masz takiego zamiaru.

Nie rozumiem, dlaczego moje propozycje maja naruszać preambułę rozporządzenia. Nie neguję co najmniej 9-godzinnego odpoczynku. Proponuję odrobinę więcej dozwolonego czasu pracy w okresie 2-tygodniowym i kosmetyczna zmianę egzekwowania pauz. Co w tym złego?

Poza tym, ten wątek jest chyba właśnie po to, by puszczać wodze fantazji :)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Niestety nic się nie zmieni ani my nic nie zmienimy ale na pocieszenie dam coś od siebie a właściwie od kolegi, którego imienia wymawiać tutaj nie można...
http://www.youtube.com/watch?v=S4se9KklQLU

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Cytuj:
...To ja wiem najlepiej, kiedy jestem zmęczony, a nie, ...
podobnie można powiedzieć: "ta ja wiem najlepiej czy jestem trzeźwy czy nie."
w takim wypadku większość kierowców jeździłaby z conajmniej promilem alkoholu we krwi.

dlaczego na WorldTurze w Starych Jabłonkach miałbym odmówić sobie w dniu wyjazdu 3-4 piw?

pozostaje jeszcze oprócz oceny samego kierowcy stopnia zmęczenia, ocena pracodawcy: "dlaczego jeszcze śpisz, inny by się już wyspał. dlaczego już stajesz, inny jeszcze nie zmęczyłby się".

jak pracodawcy wytłumaczysz, że dzisiaj jesteś zmęczony po 8h jazdy, jeżeli wczoraj jechałeś 12h?

dodatkowo - nie pojedziesz na maksa, zrobi to inny. Ty męczysz się po 12h jazdy zawsze znajdzie się taki co pojedzie 13h, a po nim taki co pojedzie 14h, itp.

mimo ograniczeń czasu jazdy zdarzają się przypadki zaśnięcia za kierownicą lub wypadki z braku koncentracji w wyniku zmęczenia.
Przeczytaj jeszcze raz mój post. Tylko teraz ze zrozumieniem, proszę. I proszę również nie wyrywać z kontekstu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Dodał bym możliwość skrócenia drugiej pauzy weekendowej do 24h.(...)
Takie rozwiązanie było by szczególnie korzystne dla osób jeżdżących w cyklach 3/1.
Ale niekorzystne dla innych, na przykład dla mnie :)

1. Zniósłbym oddawanie brakujących godzin ze skróconej pauzy tygodniowej.

2. Wprowadził możliwość odebrania regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie kierowcy, analogicznie do regulacji odpoczynku skróconego - to w zasadzie zalegalizowanie tego, co i tak już jest.

3. Wydłużył dopuszczalny czas jazdy ciągłej do 5 godzin, wydłużając jednocześnie pauzę z 45 min. do pełnej godziny - IMHO znaczne ułatwienie życia bez wpływu na bezpieczeństwo i zmęczenie kierowcy. Wystarczyłaby jedna, godzinna pauza (lub 2 dzielone wg poniższych zasad) na 10 godzin jazdy.

3a. Zmienił sposób dzielenia tej godzinnej pauzy: pauzę można by było podzielić na maksymalnie 2 części, z których żadna nie mogłaby być krótsza niż 15 min., obojętnie która. Oczywiście 2 części musiałyby dać minimum 60 min.

4. Zmienił możliwość dzielenia regularnego odpoczynku dobowego z 3+9 na 2+9 - często do tych 3 godzin brakuje dosłownie 15-20 minut. Przynajmniej w moim przypadku dużo częściej zdarzają się pauzy 2 - 2,5 godz. niż 3 i więcej.

5. Zwiększył dwutygodniowy czas jazdy do 100 godzin, gdzie w jednym tygodniu byłoby można jechać nie więcej niż 57 godzin (3x9 + 2x10). IMHO znaczne ułatwienie dla kierowców długodystansowych.

To jest to, co mi przyszło do głowy "na gorąco"; co ułatwiłoby *mi* pracę. Pewnie te zmiany spowodowałyby konieczność zmiany Ustawy o czasie pracy kierowców, ale nie mam jak teraz tego sprawdzić.
ad.1. Jak sobie wyobrażasz nie oddawanie godzin z pauz skróconych? Zabraknie ci godzin nawet pracy które są wymagane innymi przepisami np. kodeksu pracy.
ad.2. Ten zapis jest tylko kosmetyczny jak sam napisałeś i tak wszyscy robia takie pauzy - jak powiedział inspektor pauza musi być nawet w namiocie pod samochodem nikt tego nie sprawdzi.
ad.3. Dalsze ciągłe wydłużanie jazdy nie ma uzasadnienia w badaniach naukowych dotyczących sprawności organizmu.nie wiem ile masz lat ale sprawność motoryczna spada wraz z wiekiem.jak pojeździsz tak ze 30 lat jak ja coś bedziesz wiedział na ten temat.to samo z pauzą w przepisach są podane czasy pauz minimalne więc nic nie stoi na przeszkodzie byś kręcił pauzę po godzinie .
ad.4.wygląda na to że krótkie pauzy kręcisz pod załadunkami więc nie jest to pauza.
ad.5. zwiększenie czasu prowadzenia do 100 godzin przy podanych założeniach jest nierealne - przecież już teraz można jechać 56 godzin maksymalnie w jednym tygodniu to jak w drugim chcesz "dociągnąć" do tej setki pomijam to że możesz mieć max 6 okresów 24 godzinnych.
na zasadch przytoczonych przez ciebie kierowcy jeździli by "na okrągło" co nijak ma się do bezpieczeństwa.
w mojej ocenie zmiany, a właściwie prawidłowe stosowanie przepisów a szczególnie zapisu o sposobie wynagradzania nie z kilometra czy z wagi przewiezionego ładunku skutecznie by zagwarantowało zarówno właściwy odpoczynek jak i przyzwoite wynagrodzenie kierowcy.
jak jest wszyscy wiedzą albo znają to z opowiadań innych kierowców.
podobna sytuacja jest z zapisem o osobach mających przestrzegać przepisy rozp.561 - wielu z nich nie słyszało o takim akcie prawnym lub słyszało ale nie wiedzą że to ich czyli np. załadowców czy spedyytorów też dotyczy.choć uczciwie trzeba przyznać że są pozytywne wyjątki.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Tak wczoraj wracając na bazę, chciałbym, żeby jak jestem blisko (do 100km) żebym mógł nagiąć czas pracy o godzinkę. I tak nikt nie staje na pauzę 9h kiedy jest już pod domem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

A ja bym wprowadził tylko jedną rzecz:

Odgórny, bezwzgledny i przymuszony karą śmierci nakaz obsługi załadowczej i rozładowaczej w ciągu 2 godzin.... życie staje sie piękne

_________________
Heavy metal and heavy transport


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
A ja bym wprowadził tylko jedną rzecz:

Odgórny, bezwzgledny i przymuszony karą śmierci nakaz obsługi załadowczej i rozładowaczej w ciągu 2 godzin.... życie staje sie piękne

Podpisuje się pod tym rękami i nogami. Mimo, że płacone mam teraz dniówkę, to stanie pod rampą 7h na załadunku (przed załadunkiem 3h czekania na zlecenie od klienta) irytuje mnie dobitnie.

Odnośnie tych przepisów, to ja bym nic nie zmieniał. Weekendy mogę nawet te 45h robić. CZas pracy skracać do 14h? Po co utrudniać sobie życie. Jak mi te 9h nie wystarczy, to jaki problem postać sobie 10h? Wiele razy miałem tak, że ze zmęczenia zamiast 9h dokręcałem do 11 czy 12h i zawsze wszędzie się wyrabiałem, a jak nie to pisałem esemeska do spedytora, że się spóźnię. Powód niezawsze jest istotny.

_________________
NIE-POMPIARZ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Przepisy o czasie pracy są skomplikowane, można o nich i o niektórych interpretacjach książki pisać (i są pisane xD)
Nie chodzi o to, że nie da się ich ogarnąć bo z tym akurat nie ma problemu. Prawo powinno być proste, niezmienne i przestrzegane w taki sam sposób przez każdego inspektora (albo innego urzędnika państwowego).
Po drugie dalekie od normalności jest karanie mandatem kierowcy, który przekroczy czas nawet o półtorej godziny z przyczyn niezależnych od siebie.




P.S. W normalnym kraju nie byłyby potrzebne żadne ograniczenia i regulacje kto i jak długo ma się poruszać po drodze, ale niestety żyjemy w demokracji :)

_________________
Nightcrawler


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Prawo powinno być proste, niezmienne...
większość przepisów prawnych jest prostych i niezmiennych, jednak my o nich nie pamiętamy i nie respektujemy ich, więc dokłada się nowe przepisy, których z czasem jest tak dużo, że większość z nas w tych przepisach porusza się intuicyjnie w rzeczywistości nie znając prawa.

przykład 1.

otwierasz prawo o ruchu drogowym i czytasz w artykule 3, że każdy uczestnik ruchu ma unikać dwóch rzeczy: zagrożenia i utrudnienia.
gdyby każdy kierowca zatrzymujący/parkujący pojazd zastosował się do tego, to znaki zakazu zatrzymywania się i postoju nie byłyby potrzebne.
dlatego dział o ztrzymywaniu i postoju ma 8 artykułów i mnóstwo podpunktów, więc większość kierowców nie zna miejsc gdzie nie wolno się zatrzymywać, a o unikaniu zagrożenia i utrudnienia oczywiści nie pamięta.

przykład 2.

najważniejsze przykazania w chrześcijaństwie to: będziesz miłował Boga i bliźniego jak siebie samego. gdybyśmy - nie mówię tu o miłowaniu, ale chociaż trochę szanowali bliźniego nie kradlibyśmy, nie zabijalibyśmy, cudzołożoli, pożądali itp. ale my o tych podstawach nie pamiętamy, więc dostaliśmy jeszcze dziesięć przykazań, których równie nie przestrzegamy.
dodano nam kodeks cywilny, kodeks karny, statuty, regulaminy, przepisy porządkowe itp. stwarzając gąszcz przepisów nie do opanowania przez przeciętnego człowieka

ale to wszystko dlatego, że praw podstawowych albo nie znamy, albo nie chcemy znać, a w rezultacie nie przestrzegamy ich.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Na podstawie Twojego przykładu pierwszego widać wyraźnie, że prawo jest ułomne i prawdopodobnie zbyt skomplikowane dla osób które powinny go przestrzegać. Mi tu nie chodzi o kierowców zawodowych, ale o wszystkich uczestników ruchu drogowego z rowerzystami i innymi włącznie.

Jak na temat czasu pracy trzeba podręczniki pisać, to jest tu coś nie tak i może prowadzić do wielu nadużyć i nadgorliwości przede wszystkim ze strony urzędników.
Twierdzenie, że jest to dla bezpieczeństwa wszystkich można wsadzić między bajki, bo:
- każdemu nowemu przepisowi można to podpiąć które są praktycznie codziennie produkowane w kancelariach sejmowych
- nie jest rzeczą normalną karanie kierowcy za to, że godzinę lub dwie dłużej "popracował".

Taki przykład. Stoję na parkingu gdzieś w Bawarii czy innym niemieckim landzie i robię pauzę 45h. Coś się wydarzyło(cokolwiek), że muszę przestawić zestaw. Przerywam odpoczynek tygodniowy i mam stuprocentową pewność że w całym EU każdy inspektor uzna opisaną tarczkę i łaskawie nie ukarze mnie za to tragiczne wykroczenie którego niecnie się dopuściłem?

_________________
Nightcrawler


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Na podstawie Twojego przykładu pierwszego widać wyraźnie, że prawo jest ułomne i prawdopodobnie zbyt skomplikowane dla osób które powinny go przestrzegać...
czy uważasz, że morderstwa, kradzieże, czy gwałty są popełniane na skutek niedoskonałości prawa?

czy uważasz, że ludzie na drogach giną w wyniku zbyt skomplikowanego prawa o ruchu drogowym, może kierowcy wsiadają za kółko po alkoholu tylko z powodu ułomności prawa?

prawda jest taka, że cudze błędy najlepiej widać, ale swoich nie dostrzegamy.

oczywiście prawo jest wtedy złe gdy nieogranicza innych, a zaczyna uwierać jak ogranicza nas i znowu jest złe.

prawo o ruchu drogowym jest jednym z najlepiej skonstruowanych, ponieważ w swoich podstawowych zasadach sprawdza się od prawie 100 lat. w tym czasie na drogach zaszły olbrzymie zmiany. w 1937 roku w Polsce było ledwie ponad 30 tyś pojazdów, dzisiaj jest ponad 17 mln, prawo o ruchu drogowym z niewielkimi zmianami dalej dobrze przystaje do rzeczywistości.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
[

czy uważasz, że morderstwa, kradzieże, czy gwałty są popełniane na skutek niedoskonałości prawa?

czy uważasz, że ludzie na drogach giną w wyniku zbyt skomplikowanego prawa o ruchu drogowym, może kierowcy wsiadają za kółko po alkoholu tylko z powodu ułomności prawa?
Prawo zabrania mordowania i gwałtów a mimo to występują, ludzie się nie mordują codziennie tylko dlatego że jakiś aparat państwowy tak sobie wymyślił, ale wynika to z zasad moralności i poszanowania drugiej osoby.
Kierowcy wsiadali, wsiadają i pewnie będą wsiadać po pijaku bez względu na prawo, które słusznie stanowi że tak nie wolno.Ale nie o tym rzecz.

Czepiam się nieszczęsnego czasu pracy, który nie przez każdego jest jednakowo interpretowany. Jako kierowca zawodowy muszę być pewny, że w woj. pomorskim będę potraktowany tak samo jak w woj. lubuskim za przestrzeganie obowiązujących przepisów, które i tu i tu są podobno takie same. Nie może być tak, że na północy dostaje bezwzględnie mandat za wykroczenie, a gdzieś dalej przejdzie to bez echa.
Albo prawo jest jednolite i tak samo przestrzegane w każdym punkcie przez każdego we wszystkich rejonach gdzie obowiązuje albo niech go w ogóle nie będzie, bo jest zbędne w takim razie.

_________________
Nightcrawler


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: