Strona 17 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1945 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Mnie w ub roku ściągneli na A2 pod Hannoverem, miałem ok 13ton elementów stalowych, trochę fikuśnych, zapięte 8 pasów, po oględzinach stwierdzili że mam zapiąć jeszcze 8, ja na to, że przednia burta niweluje 40% całkowitego dopuszczalnego ładunku, a to jest 13ton, po chwili przyszedł i mówi że 6, no to ja że burty boczne niwelują 30% ładunku, znowu idzie do auta i wyciąga segregator, chyba z 500stron :mrgreen: pokazuje wzór matematyczny, długi na szerokość kartki... wyciąga kątomierz i idzie mierzy kąty pasów, wtedy już nie miałem argómentów, gdybym popodkładał gumy pod wszyskie palety (była tylko pod jedną :oops: ) to 8 pasów było by ok. Kazał mi zapiąć 5pasów, gdy zapinałem 3oddali mi kartę, dokumenty i .... pojechali.

prawda jest taka, że jak nie masz co powiedzieć, jesteś zielony w temacie to z każdego mogą zrobić jelenia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

. . . . . . Cx – µ Fg
Fv = ----------- x -----
. . . . . µ x sin α k

Oznaczenia
Fv – siła jaką należy zabezpieczyć ładunek,
Cx – współczynnik przyspieszenia (0,8 dla hamowania i 0,5 dla skręcania i przyspieszania),
µ – współczynnik tarcia,
Fg – ciężar ładunku,
k – stała (zawsze równa 2).

ten wzór obowiązuje gdy kąt między pasem a podłogą jest mniejszy od 60st, jeżeli ten kąt jest większy sina pomija się.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kiedyś widziałem u niemca taki "fikuśny" sprzęt mający za zadanie policzenie ile pasów na jaki ładunek jest potrzebne było to w formie obrotowego koła z wartościami stałymi i zmiennymi w efekcie w okienku pokazywałą się ilość pasów potzrebna na konkretny ładunek.
próbowałem później to gdzieś zakupić ale niestety nie udało się - pozostało liczyć na własną wiedzę i zdrowy rozsądek.
dziś łatwiej jest też o podkładki antypoślizgowe jak i porządne pasy trzeba je tylko zakupić - a to niektórym sprawia trudość.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...pozostało liczyć na własną wiedzę i zdrowy rozsądek...
raczej "niewiedzę".

zostaje więc jedynie zdrowy rozsądek, ale to jest mało.

tak na poważnie to wystarczy policzyć siłę potrzebną do zabezpieczania łądunku według tego wzoru 10-15 razy i zostaje to w głowie, nie potrzbene stają się przyrządy, tabelki, czy wzory.

jak dzisiaj zapytam Cie ile jest 5 x 6, czy potzebujesz kalkulatora?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Cytuj:
kiedyś widziałem u niemca taki "fikuśny" sprzęt mający za zadanie policzenie ile pasów na jaki ładunek jest potrzebne było to w formie obrotowego koła z wartościami stałymi i zmiennymi w efekcie w okienku pokazywałą się ilość pasów potzrebna na konkretny ładunek.
próbowałem później to gdzieś zakupić ale niestety nie udało się - pozostało liczyć na własną wiedzę i zdrowy rozsądek.
dziś łatwiej jest też o podkładki antypoślizgowe jak i porządne pasy trzeba je tylko zakupić - a to niektórym sprawia trudość.
Popytaj w ośrodkach szkoleniowych, tam gdzie ja robie kw mają coś takiego w sprzedaży ;)

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
pokazuje wzór matematyczny, długi na szerokość kartki... wyciąga kątomierz i idzie mierzy kąty pasów
Ciekawe czy jak w nocy zabierają się za swoje Helgi to też ze wzorów wyliczają długość i mierzą kąty. Co za popaprany naród.

_________________
Czerwone i bure


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Panowie, a ja mam pytanie.

Jak zabezpieczyć ziemię ogrodową worki po 20l. Wysokość palety to tak około 1,5m. Waga 1T.

Pasem tego raczej nie zepnę :?:

A chodzi o to żeby worki nie wykrzywiły się przy hamowaniu jak i przy skręcaniu. Ostatnio po raz pierwszy wiozłem taki ładunek. Był nie zabezpieczony i dwie palety przy rozładunku się wywaliły. W sumie to i tak sukces, szoferowi koło mnie wywaliło się 5 i musiał większość sam układać...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Panowie, a ja mam pytanie.

Jak zabezpieczyć ziemię ogrodową worki po 20l. Wysokość palety to tak około 1,5m. Waga 1T.

Pasem tego raczej nie zepnę :?:

A chodzi o to żeby worki nie wykrzywiły się przy hamowaniu jak i przy skręcaniu. Ostatnio po raz pierwszy wiozłem taki ładunek. Był nie zabezpieczony i dwie palety przy rozładunku się wywaliły. W sumie to i tak sukces, szoferowi koło mnie wywaliło się 5 i musiał większość sam układać...
tego typu ładunek nalepiej zabezpieczyć kątownikami kartonowymi lub dwoma deskami połączonymi pod kątem prostym tak jak zabezpiecza się np.pralki lub lodówki lub beczki. z wierzchu zakładasz pasy transportowe i wszystko sie pięknie trzyma nawet big-bagi można w ten sposób wozić - nie rozjadą się.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Tylko jak to skombinować na firmie :?:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Tylko jak to skombinować na firmie :?:
nie trzeba kombinować za każdym razem - jeżeli wozisz na stałe jakieś ładunki to dobrze mieć własne.
czesto widzę kierowców którzy mają tego typu swoje zabezpieczenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Na worki z cementem kładłem deski i spinałem pasem. Więc w tym przypadku też pewnie zdałoby to egzamin. Deski w naczepie między kłonicami chyba masz?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Na worki z cementem kładłem deski i spinałem pasem. Więc w tym przypadku też pewnie zdałoby to egzamin. Deski w naczepie między kłonicami chyba masz?
Narazie nie mam, bo nie jeżdżę (zdarzyło się dwa razy :))

Tak czy siak, dzięki wielkie za odpowiedź :) Na przyszłość będę wiedział.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
Jak zabezpieczyć ziemię ogrodową worki po 20l. Wysokość palety to tak około 1,5m. Waga 1
Puste palety go góry nogami na towar i dopiero narożniki i pasy ...
Ja zawsze miałem w paleciarze kilka pustych palet - a przy wożeniu właśnie takich ładunków szczególnie przydatne jest to przy ostatnich rzędach - wtedy możesz sobie naczepą nie wiadomo po czym jeździć a i tak się nie ma prawa wywrócić

_________________
Heavy metal and heavy transport


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2008, 21:18
Posty: 34
GG: 7557082
Samochód: DAF XF 95 SSC
Lokalizacja: Lubawa

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

witam
mam pytanie , ostatnio widziałem przewóz opon/i całych kół (do osobówek) na solówce , opony były poukładane jedna na drugiej i dość wysoko wypiętrowane...a najlepsze że niczym nie zabezpieczone.
jak prawidłowo powinno się to zabezpieczyć?

PS> za złe zabezpieczenie ładunku kare dostaje kierowca o ile się nie mylę tak?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

opony do dostawczaków i osobówek jak ładuje się luzem to układa się w jodełkę i jest OK. nie rozjadą się wystarczy tylko dokładnie je ułozyć. kompletne koła mozna wozić na paletach ofoliowanych w też będzie OK oczywiście po zapięciu pasów.
to takie najprostsze sposoby ale kamikadze wożą luzem ułozone jedna na drugiej w słupki które na łukach się fajnie przewracają.
opony do ciężarówek można przewozić normalnie tak jakjeżżą w samochodach tylko przez środek trzeba je przewiązać pasami.układa się je w 2 warstawch.
niemiaszki czepiają się innego sposobu załadunku i chcą by wozić albo na sztywnych zabudowach albo w specjanych stojakach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Ojciec jak wozi opony, to spina pas za deskę po jednej i po drugiej stronie do środka (druga i trzecia deska od dołu, nie licząc tych co służą jako burta) i tak po dwa pasy na każdym polu.

W burtówce spinają pas od haka, za deskami i do samej góry, przeciągając za szyną i na drugą stronę naczepy, robiąc tak samo, aż do haka.

Dobrze ułożona jodełka też potrafi się rozwalić i powypychać opony.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2009, 13:15
Posty: 277
GG: 9969996
Lokalizacja: Dankowice, Bielsko-Biała,Edinburgh

fuller jak same opony do osobówki to układaj je mniej więcej tak, jeśli nie wiesz jak to wygląda to tu niżej obrazek
Obrazek
Później tylko listwą zabezpiecz z tyłu żeby się to nie przewróciło.

_________________
''Musisz sobie zadać jedno zaje*iście ważne pytanie. Co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.''


B,C,KW,ADR, wózki widłowe, E w trakcie|| Niestety przecieranie szlaków zachodniej europy za sterami mastera :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 kwie 2011, 18:47
Posty: 7
GG: 3447462

Cytuj:
. . . . . . Cx – µ Fg
Fv = ----------- x -----
. . . . . µ x sin α k

Oznaczenia
Fv – siła jaką należy zabezpieczyć ładunek,
Cx – współczynnik przyspieszenia (0,8 dla hamowania i 0,5 dla skręcania i przyspieszania),
µ – współczynnik tarcia,
Fg – ciężar ładunku,
k – stała (zawsze równa 2).

ten wzór obowiązuje gdy kąt między pasem a podłogą jest mniejszy od 60st, jeżeli ten kąt jest większy sina pomija się.
Jak to jest z tą stałą? Bo niektóre źródła podają stałą 1,5 (np. w książce S. Palucha "Mocowanie ładunków - Vademecum kierowcy, załadowcy, kontrolera i pracodawcy).


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...k – stała (zawsze równa 2).

ten wzór obowiązuje gdy kąt między pasem a podłogą jest mniejszy od 60st, jeżeli ten kąt jest większy sina pomija się.
Jak to jest z tą stałą? Bo niektóre źródła podają stałą 1,5 (np. w książce S. Palucha "Mocowanie ładunków - Vademecum kierowcy, załadowcy, kontrolera i pracodawcy).[/quote]

k=2 według najostrzejszych norm niemieckich.
jeżeli zabezpieczymy ładunek według tego wzoru w żadnym kraju nikt nam tego nie zakwestionuje.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 17 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1945 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: