Cytuj:
Cytuj:
Tarcza do 700 000km napewno dojedzie nawet przy ruszaniu z 2 biegu. W volvach predzej padnie lozysko wyciskowe, wiec nie ma potrzeby jakos specjalnie rozczulac.
Dokładnie sprzęgło wytrzymuje około pół miliona, nawet dwu tarczowe. W volvie niema objawów zużycia sprzęgła, pewnego dnia wciskasz pedał sprzęgła i się kończy sprzęgło
W manie w manualu ruszałem z niskiej czwórki bez przytrzymywania sprzęgła skrzynia EATON
Co do ruszania z jedynki to jakieś nie porozumienie, nawet w instrukcji obsługi piszą żeby ruszać z 3 lub niskiej czwórki
W automacie przy 12 biegach automat rusza z 4 biegu przy 20 tonach, a przy 30 tonach ładunku z 3 biegu
Automat w Volvie przy ciężkim obciążeniu ruszał mi z 2. lub 3. biegu, czyli przekładając to na zwykłą skrzynię, z dużej jedynki lub małej dwójki. W Manie ruszałeś z niskiej czwórki, ok. Ale w manie masz 16 biegową skrzynię, w Volvie 12. W TGA pierwszego biegu również niemalże w ogóle nie używałem. Volvem w manualu załadowanym ciężko ruszałem z dużej jedynki, mniej załadowanym z małej dwójki, a na pusto z dużej dwójki. Załadowanym na niskiej skrzyni dwa przełożenia (1 [duża jedynka] na 2,5 [mała trójka] lub 1,5 [mała dwójka] na 3 [duża trójka]), a na pusto z dużej dwójki i od razu na niską czwórkę.