Rejestracja:10 kwie 2011, 13:10 Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak
Witam
Na początku chciałbym wam powiedzieć że nie jestem obeznany w pneumatyce za bardzo , a bardzo mnie to ciekawi. Mógłby ktoś podać mi schemat układu pneumatycznego hamulcowego jakiegoś ciągnika siodłowego albo coś w tym stylu ?
Z góry dziękuję , szukałem w internecie ale za bardzo nie byłem z tego mądry
aha i jeszcze jaką role spełniają czerwony i żółty przewód podpięty z ciągnika do naczepy/przyczepy
Jednak najpierw zapoznaj się z podstawami pneumatyki, tak aby wiedzieć co dany symbol oznacza.
Na tym etapie z pewnością ciekawszą treścią będzie dla Ciebie dobry opis działania takiej instalacji, tu polecam książkę "samochody ciężarowe i autobusy" w nowym wydaniu (aktualnie na allegro nie ma i ogólnie jest już trudno osiągalna).
Odnośnie Twojego pytania, żółty przewód to sterujący, czerwony to zasilający.
Rejestracja:10 kwie 2011, 13:10 Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak
dzięki a czym się różni jednoobwodowy układ od dwuobwodowego układu hamulcowego ?
gdzieś tam wyczytałem że niby w dwuobwodowym układzie powietrze nie jest spuszczane za każdym naciśnięciem hamulca ?
viewtopic.php?f=43&t=25807&p=352011 - w tym temacie był zamieszczony bardzo dobry artykuł na ten temat. Pisz wiadomość do Jumas'a - może ma go jeszcze gdzieś na komputerze i może udostępnić.
W dwuobwodowym układzie stosowanym powszechnie już od dawna jest oddzielony obwód sterujący od obwodu zasilającego. Znacznie zwiększyło to bezpieczeństwo w razie awarii. Jeśli się nie mylę jest również krótszy czas reakcji układu hamulcowego, gdyż w przestrzeni roboczej siłownika jest obecne powietrze i nie trzeba go każdorazowo doprowadzać, jak to w układzie jednoobwodowym.
w zaleznosci od tego kto opisuje uklad ( jak w normach spalania co kraj to obyczaj ) dwuobwodowy moze oznaczac osobny obwod na przednia i tylan os lub podwojny uklad zasialnia powietrzem
najczesciej spotykany uklad pneumatyczny hamulcowy to taki w ktorymmasz kilka zbiornikow polaczonych pod stalym cisnieniem przez zawory ktore potrzebuja sygnalu ( elektryczny lub powietrzny z pedalu hamulca lub dzwigni hamulca pomocniczego ) sa otwierane i cisnienie z tylnej strony cylindra hamulcowego przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe to tzw obwod 1 zasadniczy
obwod 2 ( czy jak kto woli awaryjny) to stale zasilanie powietrzne przedniej strony cylindra przeciwstawione naciskowi sprezyny po stronie tylnej utrata powietrza ( w skutek awarii lub przez zaciagniecie recznego ) powoduje aktywacje hamulcow sprezyna przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe jak poprzednio
to tak z grubsza
jest wiele rodzajow systemow kontrolujacych sile hamowania w takim systemie przez uklad zaworow elektro powietrznych i modulatorow w zaleznosci od typu pojazdu ( ciagnik , autobus czy przyczepa, naczepa
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę