Strona 10 z 14 [ Posty: 267 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1214 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 gru 2010, 21:40

Obrazek

Z firmy danger/czajkowska
oczekująca na załadunek w Sanitec Koło
sorry za jakość


Post Wysłano: 15 gru 2010, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 20:55
Posty: 4
GG: 11581937
Samochód: SCANIA

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjecia byly robione w tamtym roku we wrzesniu podczas Trasy nowej R po Niemczech, Aktualnie jest tez zaplanowana Trasa nowej Serii w tym rowniez nowej R730.


Post Wysłano: 16 sty 2011, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

R500:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Post Wysłano: 23 sty 2011, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Facelift tuning:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 28 sty 2011, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2010, 19:18
Posty: 26
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: Zawada

Mnie też udało się upolować nową Scanie :D

Obrazek

_________________
Moja Fotogaleria viewtopic.php?f=7&t=28624


Post Wysłano: 23 mar 2011, 19:54
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Obrazek

Samoróbka z tym łóżkiem nad szybą ? Dużo miejsca tam nie ma, ale ciekawe rozwiązanie.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 23 mar 2011, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Chyba Ci się tematy pomyliły, bo to wnętrze Scanii 4.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 23 mar 2011, 20:05
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Wnętrze pochodzi z tej Scanii:

Obrazek

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 23 mar 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

...więc półki i łóżko są z 4ki

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 20:11 przez korni8808, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 mar 2011, 2:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

A może są z R-ki ? Znając ich talent i zamiłowanie to sobie to sami przerobili.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 7:52

Wnętrze było przerabiane w firmie JJ Truck Styling http://www.jjtruck.nl/ Przy odrobionie chęci, funduszy wszsystko jest do zrobienia, przecież wystarczy zerżnąć rozwiązanie zawiasu łóżka przedniego, szafeczki można też zrobić na zamówienie.


Post Wysłano: 26 mar 2011, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2009, 22:19
Posty: 53
Samochód: Focus
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

nevesu racja dla chcącego nie ma nic trudnego :wink: ja zaś kiedyś na zdjęciach widziałem, że w 4 łóżko było przeniesione na tylnią ścianę a nad przednią szybą były szafki :)


Post Wysłano: 23 kwie 2011, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Post Wysłano: 22 maja 2011, 21:36

Taka ciekawostka, spalanie R730, w pełni załadowanej na trasie Gliwice - Magdeburg
Obrazek
(c) Christian Gull


Post Wysłano: 28 maja 2011, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 wrz 2006, 19:11
Posty: 9

W pełni załadowanej styropianem czy np kruszywem? :D


Post Wysłano: 28 maja 2011, 15:29

40 ton wagi całkowitej :D


Post Wysłano: 28 maja 2011, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Scanie słyną z tego, że mało palą, więc nic dziwnego, że takie spalanie wyszło, po za tym motor 730KM dużo daje, nie musisz go gnieść tak jak 400KM pod górę :wink:

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Post Wysłano: 28 maja 2011, 18:51

Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.

Zobaczycie, za 10-15 lat ludzie będą się dziwić jak można było używać silnika 380-400 konnego w ciężkim transporcie (40 ton DMC).

Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł :D Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa :lol: ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji.


Post Wysłano: 28 maja 2011, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.
Bardzo ciekawe stwierdzenie dotyczące zasad występowania i samej idei momentu obrotowego... :roll: Duży silnik (np. 16 litrowy) o wysokiej mocy nominalnej (np. 730KM) ma automatycznie wyższy moment obrotowy (np. 3500Nm), ale osiągany przy tych samych obrotach co jednostki mniejsze (np. 13 litrowe - 440KM - 2300Nm). Normą dziś jest występowanie maksymalnych wartości momentu obrotowego w przedziale od ok. 1000 do 1400 obr/min bez względu na pojemność skokową jednostki. Wartością osiąganą przy wyższych obrotach jest moc maksymalna, a tych dwóch pojęć mylić nie można, choć często tak się dzieje...
Cytuj:
Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł :D Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa :lol: ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji.
A ja myślę, że różnica w spalaniu będzie widoczna jedynie przy ciąganiu ciężkich ładunków na górzystych trasach, bo właśnie tam moc i moment obrotowy dużego silnika przyniosą realne korzyści skracając czas przejazdu... Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki, choć, co jest coraz ważniejsze w świecie dzisiejszego, mocno obsadzonego przez przewoźników, świata transportu, na pewno podniesie prestiż posiadacza takowego, mocnego pojazdu.


Post Wysłano: 28 maja 2011, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki
Wcale się z Tobą nie zgadzam. Z doświadczenia wiem, że mając mocniejszy motor nie ważne czy to na płaskim czy na górzystym terenie, spalanie mocniejszego będzie mniejsze niż słabszego.
Wracając raz z Austrii na pusto z kolegą (jego MAN 440KM), ja jechałem (MAN'em 540). Na tej samej trasie i odcinku, mój spalił 21,3l/100km, a jego 28,1l/100km dodam jeszcze, że mój zestaw na pusto ważył 22 tony, a jego 16.
Nie ma reguły czy takowy motor (mowa o Scanii R730), będzie jeździł tylko po górach czy po płaskim terenie to i tak jego spalanie będzie mniejsze niż takiego 400 - 480KM.
W obecnych czasach jeśli motor mocniejszy, spalanie spada. Może kiedyś tak było, że im mocniejszy tym spalanie wzrastało, ale to sporo lat wstecz (są jeszcze ludzie, którzy tak myślą, niestety...) :wink:
Idąc takim tokiem rozumowania, to po co kupować pod gabaryty ciągniki o mocy 500, 600 czy 730? Jeśli można kupić 400 (tańszy), przecież też pociągnie i pojedzie, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że słabszy spali więcej, wolniej podjedzie pod wzniesienia i szybciej nadejdzie jego kres.

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 10 z 14 [ Posty: 267 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1214 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: